MUDr. Kateřina Urbancová KAR FN Královské Vinohrady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2005
Advertisements

Lucas na urgentním příjmu – přínos a komplikace
Kardio pulmonální resuscitace B.Szücsová sestra specialistka
Základní kardiopulmonální resuscitace
Základní neodkladná resuscitace
Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2012
ABLS Základní neodkladná resuscitace dospělých /Adult Basic Life Support (ABLS) pro studenty 3. ročníku před nácvikem Tomáš Janota Koronární jednotka.
Kardiopulmonální resuscitace I.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
LUCAS II v PNP p ř í n o s a k o m p l i k a c e
Kardiopulmonální resuscitace „hands only“?
Neodkladná resuscitace Zástava oběhu Výukový text
Velké periporodní krvácení
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Resuscitace pro sestry dle guidlines 2005
Zásady neodkladné resuscitace u dětí Basic Paediatric Life Support
ZÁSTAVA DECHU A OBĚHU Definice
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
První pomoc při zástavě krevního oběhu
Základy první pomoci 7. ročník.
KPR R. Hřib, M.Votýpka L.P
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Laická první pomoc.
ZPRACOVAL: Zdravotnický záchranář pprap. Jaroslav Duchoň
Cévní a dýchací soustava
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZPRACOVAL: zdravotnický záchranář pprap. Jaroslav Duchoň
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.15 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Srdeční a mozková mrtvice Typ: DUM - výkladový Předmět:
Jak ovlivňuje alveolární ventilace, minutový objem srdeční a anémie koncentraci krevních plynů a pH v arteriální a smíšené venózní krvi?
Zásady první pomoci Lenka Kraváčková.
Základy resuscitace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je.
Kardiopulmonální resuscitace
Neodkladná resuscitace
Demonstrace použití ZOLL AED Plus Přizpůsobeno ERC Guidelines 2005
Základy první pomoci Galerie.
Kardiopulmonální resuscitace - oběh
Oběhová soustava a krev
Resuscitace novorozence
Školení první pomoci
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DÍTĚ 19
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DOSPĚLÝ 17
Neodkladná resuscitace
Bypass. Faktory přizpívající k ucpávání koronárních artérií: ► Kouření ► Vysoký krevní tlak ► Vysoká hladina cholesterolu ► Diabetes.
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace - ÚVOD 15
PRVNÍ POMOC MUDr.Pertl Martin.
Základní životní funkce vědomí
Onemocnění, poruchy a poškození oběhové soustavy
Cévní soustava3 SRDCE, CÉVY.
První pomoc J. Málek ©.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
Kurz první pomoci Marcela Balatková (studentka 1.LF UK)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo12 Označení materiálu evo12_resuscitace.pptx Název školy Gymnázium Kladno.
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IX 1.POMOC Resuscitace Nepřímá masáž srdce Umělé dýchání Šok Záchrana tonoucího.
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_20_P8_Bartonkova TÉMA: První pomoc OBSAH: První pomoc ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
AED … tři písmena, která zachraňují!
Resuscitace = oživování, kříšení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vliv časné defibrilace na přežití náhlé zástavy oběhu
LUCAS před branami nemocnic Lenka Haidingerová OLZS a UM AČR Plzeň Líně KARIM FN Plzeň Odborná konference LZS Prášily,
Zdravotnická první pomoc
Kurz základní resuscitace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Transkript prezentace:

MUDr. Kateřina Urbancová KAR FN Královské Vinohrady Novinky v resuscitaci MUDr. Kateřina Urbancová KAR FN Královské Vinohrady

Guidelines CPR 2005 www.c2005.org Nový standard: od předchozích standardů z roku 2000 stovky prací, výzkum, diskuze, konsenzus

Co jsme dělali 1 zachránce/2 zachránci 5:1, 15:2 Rozdílná pravidla pro dospělé, děti a novorozence standardy x skutečnost…

30:2 …ale proč ???

Přežití po srdeční zástavě ? Přežití po srdeční zástavě SE ZACHOVANOU FUNKCÍ MOZKU!!! Kardiopulmonální resuscitace … KardioCEREBRÁLNÍ resuscitace !!!

Na čem nejvíce závisí „přežití mozku“ po srdeční zástavě? ? Krevní plyny – kyslík v krvi? ? Acidobazická rovnováha? ? Frekvence a intenzita defibrilace? ? Perfúzní tlak mozkovými a koronárními tepnami?

Na čem nejvíce závisí „přežití mozku“ po srdeční zástavě? !!! Adekvátní perfúzní tlak mozkovými a koronárními tepnami !!!

Nepřímá masáž srdeční

Co bychom měli dělat? Neoddalovat zahájení nepřímé masáže srdeční!!! Přednost má masáž před dýcháním!!! Hyperventilace může být škodlivá…