VY_32_INOVACE_PSYM20260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co si mohu dovolit Finanční gramotnost I. stupeň
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM20160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_PSYM23760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYM23960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20360BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_PSYM23060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_TMM22960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Částicová stavba látek Vlastnosti vyplývající z jejich struktury
VY_32_INOVACE_PSYPS15860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Savci.
VY_32_INOVACE_PSYM22960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_PSYM20260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Pavel Zapletal, Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Psychologie a péče o klienta Tematická oblast: Ontogeneze v psychologii Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční (69-41-L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Novorozenecké období – učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 30 minut

Charakteristika období Jedná se o období od narození do 28. dne života. Jedná se o období od narození do 28. dne života. Po porodu se mění schéma krevního oběhu, dítě začíná samostatně dýchat Po porodu se mění schéma krevního oběhu, dítě začíná samostatně dýchat Dochází k velkým změnám v organismu, dítě reaguje citlivě na změny prostředí - světlo, hluk, pachy Dochází k velkým změnám v organismu, dítě reaguje citlivě na změny prostředí - světlo, hluk, pachy Nastává nový způsob výživy - kojení - začíná pracovat GIT, ledviny (během 24 hod. po porodu) Nastává nový způsob výživy - kojení - začíná pracovat GIT, ledviny (během 24 hod. po porodu) Průměrná porodní váha novorozence se pohybuje od 2500 – do 4000 g, průměrná porodní délka je cm Průměrná porodní váha novorozence se pohybuje od 2500 – do 4000 g, průměrná porodní délka je cm

Úkol Jaké jsou základní potřeby novorozence Jaké jsou základní potřeby novorozence

Příklad řešení úkolu teplo - nevyvinutá termoregulace teplo - nevyvinutá termoregulace utváří se režim bdění a spánku utváří se režim bdění a spánku potřeba nasycení - kojení (čistota) potřeba nasycení - kojení (čistota) sledování vylučování (stolice, moč) sledování vylučování (stolice, moč)

Vrozené reflexy polohové reflexy polohové reflexy pohybové reflexy pohybové reflexy potravové reflexy potravové reflexy obranné a ostatní reflexy obranné a ostatní reflexy

Domácí úkol S pomocí internetu a odborné literatury vysvětlete následující typy reflexů: S pomocí internetu a odborné literatury vysvětlete následující typy reflexů: Moorův reflex Moorův reflex Vojtův reflex Vojtův reflex Babinského reflex Babinského reflex

Socializace v novorozeneckém období Je položen základ pro pozdější harmonický vývoj osobnosti, hlavní úlohou je kontakt s matkou, pozor - nutná je, aby se dítěti věnovala pouze jedna osoba Je položen základ pro pozdější harmonický vývoj osobnosti, hlavní úlohou je kontakt s matkou, pozor - nutná je, aby se dítěti věnovala pouze jedna osoba Rozvijí se senzibilita, jakýkoli smyslový podnět vyvolá motorickou odpověď Rozvijí se senzibilita, jakýkoli smyslový podnět vyvolá motorickou odpověď Ze smyslů jsou převládající čich, chuť a hmat, citlivost na bolest je minimální Ze smyslů jsou převládající čich, chuť a hmat, citlivost na bolest je minimální Zrak – pouze reakce na změnu intenzity světla a tmu, dítě nevidí detaily obličeje, pouze obrysy jako skvrnu Zrak – pouze reakce na změnu intenzity světla a tmu, dítě nevidí detaily obličeje, pouze obrysy jako skvrnu Motorika - pohyby končetin jsou trhavé, převažuje sevření v pěst, na bříšku neudrží hlavu Motorika - pohyby končetin jsou trhavé, převažuje sevření v pěst, na bříšku neudrží hlavu Hlasové a emocionální projevy - křik - známkou nespokojenosti Hlasové a emocionální projevy - křik - známkou nespokojenosti

Úkol Vysvětlete pojem sociální úsměv Vysvětlete pojem sociální úsměv

Odkazy Obrázek ke snímku č. 3 Obrázek ke snímku č. 3 a&sa=N&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=893&tbm=isch&tbnid=ki V8YGvSUmPW9M:&imgrefurl= nek.phtml%3Fid%3D680071&imgurl= 7-novorozenec-ilustracni- foto.jpg&w=201&h=150&ei=8nJAUMztFIbssgaM9oDgCA&zoom=1&iact=rc &dur=409&sig= &page=1&tbnh=120&tbnw=160&sta rt=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:10,s:0,i:132&tx=87&ty=72- a&sa=N&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=893&tbm=isch&tbnid=ki V8YGvSUmPW9M:&imgrefurl= nek.phtml%3Fid%3D680071&imgurl= 7-novorozenec-ilustracni- foto.jpg&w=201&h=150&ei=8nJAUMztFIbssgaM9oDgCA&zoom=1&iact=rc &dur=409&sig= &page=1&tbnh=120&tbnw=160&sta rt=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:10,s:0,i:132&tx=87&ty=72- Staženo z internetu dne , 21,37 hod. Staženo z internetu dne , 21,37 hod.

Odkazy Obrázek na sním ku č. 8 Obrázek na sním ku č. 8 a&sa=N&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=893&addh=36&tbm=isch &tbnid=q5ACRNadzYazzM:&imgrefurl= - menu&imgurl= NAUPuSA8vKtAaww4G4Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=728&vpy=47&dur=368 3&hovh=129&hovw=193&tx=102&ty=98&sig= &pag e=10&tbnh=129&tbnw=193&ndsp=25&ved=1t:429,r:17,s:222,i:141 a&sa=N&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=893&addh=36&tbm=isch &tbnid=q5ACRNadzYazzM:&imgrefurl= - menu&imgurl= NAUPuSA8vKtAaww4G4Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=728&vpy=47&dur=368 3&hovh=129&hovw=193&tx=102&ty=98&sig= &pag e=10&tbnh=129&tbnw=193&ndsp=25&ved=1t:429,r:17,s:222,i:141 Staženo z internetu dne , 21,37 hod. Staženo z internetu dne , 21,37 hod.