Realismus Umění 19. století
40. léta 19. století, Francie 1848 vlna revolučního odporu (národnostní útlak, neúroda, hospodářská krize) Vědecko- technický pokrok, průmyslová velkovýroba Výtvarné umění při hledání objektivity soupeří s vědou a fotografií Snaha zachytit skutečnost v její nezměněné podobě
T. Rousseau a C. Corot začali tvořit přímo v přírodě, a položili tak základy tzv. barbizonské školy Snaha o shodu s viděnou realitou – stejná snaha jako ve fotografii tohoto období
Představitelé Camille Corot , 1796 – 1875 Vedoucí umělecká osobnost barbizonské školy. Portrétista.
Jean – Francois Milet, 1814 – 1875 Figurální motivy, které dotváří realistické zachycení krajiny a detailů. Pasačka Anděl Páně
Sběračky klasů
Rodina na barikádě roku 1848 Honoré Daumier, 1808 – 1879 Zobrazení sociálních problémů doby Rodina na barikádě roku 1848 Pradlena
Zdroje Výtvarná výchova, SPN Praha 1990 https://www.google.cz/#q=Camille+corot http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jean-Fran%C3%A7ois_Millet_(II)_001.jpg