ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od druhé republiky k protektorátu
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
VY_52_INOVACE_PRV.3.19_Česká republika_pracovní list
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Mgr. Iva Lulayová. …. tj. tan země, kterou jsem vám častokrát sliboval, země nikomu nepoddaná, zvěře a ptactva plná, sladkým medem vlhnoucí, a jak sami.
Naši prezidenti aneb jak znáš vůdce našeho státu ve 20. století
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Svět po 1. sv. válce.
STÁT Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ČR – historický vývoj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.01 Mgr. Kosík Lukáš
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
slovenskočeských vztahů
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
Dávní Slované Eliška Rybová.
Česká republika Demokratický stát.
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU A ČESKÉ REPUBLIKY
Územní vývoj státu.
ROZBITÍ ČESKO – SLOVENSKA PhDr. Jana Žáková
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
Emil Hácha Vendula Žižková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_HA_1_15.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Státní symboly a státní svátky ČR
ČR – základní údaje + práce s mapou
ZEMĚ A NÁRODY NA ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI POLITICKÝ SYSTÉM, HRANICE, MENŠINY.
ČESKÁ REPUBLIKA Vlajka Znak. Obecně Hlavní město: Praha Hlavní město: Praha Počet obyvatel: Počet obyvatel: Rozloha: km².
Mnichovský diktát a jeho důsledky
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vývoj české ústavnosti
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Vývoj hranic ČR v čase Název školy
Ročníková práce: Vláda za posledních Přemyslovců
Česká literatura mezi válkami
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
HISTORIE ČR 6. ročník.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová 30. a 40. léta v ČSR VY_32_INOVACE_1B11.
Česká Republika.
ČESKÝ STÁT - územní rozsah.
Česká republika Územní vývoj státu
Prvouka pro 3. třídu NAŠE VLAST.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Podle kronikáře Dalimila (Dalimilova kronika) ji získal již Břetislav I. ( ) s právem při cestách v císařských službách : "..vypalovat každý.
přijala Česko-Slovenská vláda mnichovský diktát. Naše armáda opustila pohraničí bez boje. (pojmenuj a zakroužkuj) Prezident T.G.Masaryk Edvard.
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU …tj. ona země, kterou jsem vám častokrát sliboval, země nikomu nepoddaná, zvěře a ptactva plná, sladkým medem a.
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Poslední Přemyslovci autor: Jiří Macek.
Poslední Přemyslovci – část druhá
VY_32_INOVACE_4/20_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Druhá republika.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Změř na mapě přibližné přímé vzdálenosti
Zánik první republiky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VIKINGOVÉ Seveřané = Skandinávie (Norsko, Švédsko, Dánsko, Island)
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
100 LET REPUBLIKY Výukový materiál.
Transkript prezentace:

ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU …tj. ona země, kterou jsem vám čostokrát sliboval, země nikomu nepoddaná, zvěře a ptactva plná, sladkým medem a mlékem vlhnoucí, a jak sami pozorujete, podnebím i obýváním příjemná. Vody jsou všude hojné a nad obyčej rybnaté. Zde se vám nebude ničeho nedostávati, protože nikdo vám nebude škoditi. (Z proslovu praotce Čecha , který v 6. století přivedl slovanské kmeny, podle Kosmovy Kroniky české)

Ze zadaných pojmů vytvoř časovou osu historického vývoje: Letopočet: r. 630, 9. století, 10. - 13. století, 14. století, 1526-1918, 28. říjen 1918 - 30. září 1938, 1939 – 1945, 1945 – 1992, 1. leden 1993 Říše (změna státního útvaru):, země Koruny české, habsburská říše, První republika, Sámova říše, Protektorát Čechy a Morava, Československý stát, Velká Morava, přemyslovský stát - České království, Česká republika Související pojem: Lucemburkové, největší rozmach území – Přemysl Otakar II. a Zlatá bula sicilská, Staré Město, první územní útvar na území ČR, Rakousko-Uhersko, mnichovská dohoda a následná německá okupace, komunistický totalita a „sametová revoluce“, T.G.M., vznik samostatné ČR

Časová osa 630 – Sámova říše (první státní útvar na území ČR) 9. století – Velká Morava (centrum Staré Město) 10. – 13. století – přemyslovský stát (největší územní rozmach – Přemysl Otakar II., Zlatá bula sicilská, povýšení Čech na království) 14. století – země Koruny české (Lucemburkové) 1526 – 1918 – habsburská říše (Rakousko-Uherská monarchie) 28. října 1918 – 30 . Září 1938 – první republika (prezident T.G.M.) 1939-1945 – Protektorát Čechy a Morava (zabrání pohraničí a německá okupace) 1945-1992 – Československý stát (komunistická totalita a následná sametová revoluce) 1. ledna 1993 – Česká republika (vznik samostatného českého státu)

Samostatná práce Ukažte na mapě historická území Čech, Moravy a Slezska. Které další státy vznikly nebo se rozpadly na počátku 90. let 20. století? Zhodnoťte klady a zápory rozpadu Československa.