Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Přírodověda Ročník :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Rudy Vzdělávací oblast : Člověk a jeho svět Člověk součást přírody
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Složení zemské kůry - mineralogie
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Neživá příroda - vzduch
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Usazené horniny.
Nerudní suroviny 5. ročník
Horniny a nerosty. Na výběr máte ze tří možností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, najeďte na ni šipkou myši a klikněte. Bude-li Vaše odpověď chybná,
NEROSTY A HORNINY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Nerostné bohatství 4. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Afrika – poloha, rozloha
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Neživá příroda Nerosty a horniny.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nerudní suroviny 5. ročník
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Prezentace – výklad učiva
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
LITOSFÉRA Stavba zemského povrchu
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Nerudní suroviny 5. ročník
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Mineralogie.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Přírodověda Ročník : 5. Téma : Horniny a nerosty Autor : Jana Kamená

Horniny a nerosty Ať jsme na Zemi kdekoli, vždycky stojíme na vrstvě pevných hornin, která je zhruba od 12 do 60 km silná. Povrch naší planety Země tedy tvoří horniny a nerosty.

I když se zdá, že se horniny ani nehnou, díky obrovskému žáru, který panuje v nitru Země, jsou v neustálém pomalém pohybu. Na pevnině jsou nejlépe pozorovatelné ve vysočinách Nalezneme je i na dně moří a oceánů V nížinách jsou překryty půdou

Horniny Co je to hornina? Proč jsou některé horniny tvrdší než jiné? Hornina je pevný materiál, z něhož je zemský povrch na souši i pod mořem. Je složena z nerostů ( minerálů). Proč jsou některé horniny tvrdší než jiné? ........................................................................... .............................................................................

Tvrdost horniny závisí částečně na tom, jaké nerosty obsahuje a z jakých je složena. Tvrdost nerostu zjistíme sami, když vyzkoušíme, čím do něj lze rýpnout. Např. železným hřebíkem uděláme rýhu do vápence, ale ne do křemene. sádrovec vápenec křemen nerost Stupně tvrdosti Předmět odpovídající tvrdosti

Nerosty Jaký je rozdíl mezi horninou a nerostem? Nerosty jsou chemické sloučeniny. Horniny jsou směsi nerostů. Nerosty jsou stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem. Hornina může ale být tvořena i jedním jediným minerálem; příkladem může být vápenec. Horniny tvoří zemskou kůru.

Nerostné suroviny nerostné suroviny. Nerosty a horniny, které člověk těží a zpracovává na nejrůznější výrobky, nazýváme nerostné suroviny. Mezi nerostné suroviny patří nerudní suroviny energetické suroviny rudy

Doplň následující text Pevninskou část naší planety Země tvoří.................. a .................... Nalezneme je i na dně .................... a ....................... Na pevnině jsou nejlépe pozorovatelné ve ................... V ....................... jsou většinou překryty půdou. Horniny jsou .....................z nerostů.

Seznam použitých zdrojů OBRÁZKY: 1) URL < http://czech-wings.net/img/google_earth_1_small.jpg >[ cit. 2010-12.-7.] 2) URL < http://akademon.cz/source/obr/sopka.jpg> [cit . 2010-12.-7] 3)URL <http://www.eslovaquia.es/images/fotos_galeria_imagenes/naturaleza/Vysoke_Tatry-Popradske_pleso.jpg> [cit.2010-12-7] 4) URL<http://www.austria.info/media/13712/weinbaugebiet-jois-burgenland--d.jpg> [cit. 2010-12-7] 5) URL < http://www.sadrokartony-bax.cz/images/krystal1.gif>[cit.201016-7] 6 )URL <http://www.asistentka.cz/files/upload/nehet.jpg> [cit.2010-16-7] 7) URL <http://www.zsladice.edu.sk/predmety/obr/vapenec05.jpg> [cit.2010-16-7] 8) URL <http://www.kovani-mkupr.cz/zbozi_img/010974-m.jpg> [ cit.2010 -16-7] 9) URL <http://kremen.navajo.cz/kremen-2.jpg> [cit.2010-16-7] 10) URL <http://www.imageenvision.com/sm/0025-0802-2714-0448_clip_art_graphic_of_a_medication_prescription_pill_bottle_cartoon_character_holding_a_pencil.jpg>[cit.201016-7]

MATYÁŠEK, J. - ŠTIKOVÁ, V. - TRNA, J. Přírodověda – Člověk a LITERATURA: MATYÁŠEK, J. - ŠTIKOVÁ, V. - TRNA, J. Přírodověda – Člověk a jeho svět, učebnice pro 5. ročník základní školy. 1. vydání. Brno: Nová škola 2004. s. 6-16 Objevujeme svět – Příroda,lidé civilizace. 1. vydání. Praha; Reader´s Digest Výběr, spol. s.r.o, s. 48 - 51 Přeložila Marie Petráčková