Rozptyl světla a jeho důsledky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Advertisements

Elektromagnetické vlny (optika)
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
- podstata, veličiny, jednotky
Mechanika kapalin a plynů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Světlo - - podstata, lom, odraz
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Světelné jevy a jejich využití
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A.
Rozptyl světla Vojta Brázdil, IX. A © 2015.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Silvie Řehoříková 9.A v Otrokovicích
Odraz světla. Zákon odrazu světla
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ODRAZ SVĚTLA (zákon odrazu světla, periskop)
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_607_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Aneta Trkalová Petra Košárková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Směsi.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Rozklad světla optickým hranolem
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Odraz světla.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
O DRAZ SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Polarizace
FVE.
2.1 Většina látek jsou směsi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Optické jevy v atmosféře II
Základní vlastnosti světla
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Optika – druhy zrcadel.
Třída 3.B 3. hodina.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Rozptyl světla a jeho důsledky Veronika Ištvánková, 9.A

Obsah Rozptýlené světlo Pozorování Rozptyl v praxi Důsledky

Rozptýlené světlo Cizím slovem difúzní světlo, je světlo, které přichází ze všech směrů a stejnoměrně osvětluje povrch celého objektu. Při dopadu rovnoběžných paprsků na rovinné rozhraní jsou odražené paprsky zase rovnoběžné. Není–li rozhraní rovinné, odráží se světlo různými směry, říkáme, že dochází k rozptylu světla.

Pozorování Rozptyl je dobře pozorovatelný na: kouři (částečky pevné látky v plynu) mlze (kapky vody ve vzduchu) suspenzi (částečky pevné látky v kapalině) emulzi (směs dvou navzájem nemísitelných kapalin) pevné látce typu mléčného skla

Rozptyl v praxi červánky duha (rozptyl světla v kapkách vody) zrcadlo (odráží paprsky světla) stínidlo (na zdroji světla)

Důsledky v atmosféře Země je modrá barva oblohy modrá barva oblohy Načervenalé sluneční světlo těsně nad obzorem a modrá barva nebe

Citace Zdroje informací: Obrázek 1: Obrázek 2: Obrázek 3: Obrázek 4: http://jandur.cz/optics/rozptyl/ro3.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Rayleigh%C5%AFv_rozptyl Obrázek 1: http://fyzikampc.wz.cz/mpc/meno3/adr/test3.html Obrázek 2: http://www.ursus.cz/pocasi/fotoatlas_pocasi/Soumrakove_jevy/Soumrakove_jevy.html Obrázek 3: http://www.karelburian.com/galerie/cervanky-7.html Obrázek 4: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rayleigh%C5%AFv_rozptyl#mediaviewer/File:The_Coorong_South_Australia.jpg

Děkuji za pozornost