NÁSOBENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47
Vypočítej a vylušti tajenku 5∙4= 2∙4= 6∙4= 9∙4= 3∙4= 4∙7= 4∙4= 10∙4= 4∙1 = Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47 XX 36E 24D 16Š 12P 28R 8U 40E 4T 20B
Doplň správné slovo do textu: Jakmile obří kedluben Hugo zahlédl, přestal __________(5∙4) mouchám ___________(2∙4) a začal vymýšlet, čím by jak nejlépe __________(4∙9) lidem. Brzy na to _________(4∙6). Vytrhl z __________(10∙4)plaňku,___________(0∙4) ji __________(4∙4) přes cestu a posadil se zase do příkopu, jako že jen tak__________(8∙4). Počkal si, rošťák, až se tatínek __________(4∙1) těsně k té překážce a pak řekl: „ Asi bude pršet,__________(7∙4) na ty mraky.“ 8 = křidýlka, 20 = trhat, 32 = lelkuje, 24 = přišel, 36 = uškodil, 0 = nenápadně, 4 = přiblíží, 28 = podívejte, 16 = položil, 40 = plotu Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47
Procvičování: Vybarvi násobky čísla 4 menší než 19 zeleně a násobky čísla 4 větší než 19 modře. Na ostatní číslice použij hnědou barvu. Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47 Zakroužkuj násobky čísla 4 červeně: Doplň řadu násobků čísla 3 a 4: 0, 3, __, __, 12, 15,__, 21, __, __, 30 0, __, 8, __,16, __, 24, 28, __, __, 40 Mají čísla 3 a 4 nějaký společný násobek? Napiš: ______________
Použitá literatura: Zdeněk Svěrák: Radovanovy radovánky – Jak vyzrát na motýly a další příhody, Fragment, 2008 Obrázek z klipartu nebo vlastní tvorba Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu „Moderní škola“, reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ , který je realizován v rámci OP VK a financován ze zdrojů Strukturálních fondů EU (ESF) a ze státního rozpočtu ČR Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47