Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku VY 32_11_32 výsadba stromku Anotace Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Člověk a svět práce. Pěstitelské práce Tematický okruh, téma Ovocné stromy. Výsadba stromku. Autor, datum vytvoření Jana Linhartová, 15.4.2013 Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zvládá jednoduchý pracovní postup práce na zahradě Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Strom, výsadba, jáma, kůl Druh učebního materiálu Interaktivní prezentace Potřebné pomůcky Interaktivní tabule, PC Druh interaktivity Výklad, aktivita žáků Cílová skupina 6.ročník Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň Potřebný čas 20 minut Řešení Celková velikost 1832 kB Zdroje Zdroj obrázků v této prezentaci: Kliparty sady Microsoft Office dostupné pod licencí Microsoft office, Praktické činnosti pro 6.-9. ročník základních škol: Pěstitelství. Praha: Fortuna, 1997. ISBN 80-7168-448-1. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Výsadba stromů Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Význam stromů Stromy patří do každé zahrady. Dodávají kyslík a absorbují kysličník uhličitý. Jsou prachovým filtrem a odstraňují i část hluku. Na stromech žijí ptáci, savci, hmyz, mechy a lišejníky Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Sázení stromků nejčastěji provádíme na jaře a na podzim Sázení stromků nejčastěji provádíme na jaře a na podzim. První věc, na kterou je třeba se zaměřit, je výběr vhodného stanoviště. Měli bychom se snažit sázet stromky na stanoviště, které jim co nejvíce vyhovuje. To je totiž první částí úspěchu. K tomu bychom měli znát, jaké podmínky má náš stromek nejraději. Mezi ty nejdůležitější určitě patří půdní reakce, vlhkost a půdní podmínky Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Co potřebuješ k výsadbě stromku? Stromek Motouz Lopatu Palici Zahradnické nůžky Konev Lať (kůl) Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
POSTUP VÝSADBY STROMKU: JÁMA – jámu kopeme v potřebné velikosti. Kořenový systém stromku se nesmí nikde dotýkat obvodu jámy. Při kopání ornici sypeme na jednu stranu jámy, spodinu na druhou stranu jámy. Na travnatém pozemku musíme sejmout drny. KŮL – před výsadbou umístíme opěrný kůl. Před zaražením do jámy opálíme špičku a část, která bude zakryta půdou ( je pak odolnější proti hnilobě). Zarazíme do jámy. VÝSADBA – Kořeny stromku v jámě prosypeme ornicí. Mírně stromkem potřepáme. Půdu lehce přišlápneme. Vsazený stromek zalijeme. Zbytek spodiny přihrneme. Kmínek stromku přivážeme ke kůlu. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
DOPLŇ DO TEXTU ZJIŠTĚNÉ INFORMACE Z PŘEDCHOZÍ STRANY Jámu kopeme v potřebné ____________.Kořenový systém stromku se nesmí nikde dotýkat ________ jámy.Při kopání ornici sypeme na jednu stranu jámy, spodinu na _____________ jámy. Na travnatém pozemku musíme sejmout_________. Před výsadbou umístíme opěrný ________. Před zaražením do jámy _________špičku a část, která bude zakryta půdou ( je pak odolnější proti _______. Kořeny stromku v jámě prosypeme _________.Mírně stromkem ___________. Půdu lehce přišlápneme. Vsazený stromek __________. Zbytek spodiny ____________. Kmínek stromku ___________ke kůlu. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Obr.č.7 – aktivita žáků, doplňují získané informace do textu Metodika: Obr.3-6 výklad Obr.č.7 – aktivita žáků, doplňují získané informace do textu Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace