Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
18. Vlnové vlastnosti světla
O duhových barvách na mýdlových bublinách
Ohyb světla, Polarizace světla
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
Vlastnosti elektromagnetického vlnění
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
Vypracoval: Karel Koudela
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Interference světla za soustavy štěrbin Ohyb na štěrbině
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová Česká poezie 1. poloviny 20. století - opakování VY_32_INOVACE_1A15.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Prezentační manažery (PM), prezentace pojmy VY_32_INOVACE_7C11.
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
dvouvodičovém vedení © 2012 VY_32_INOVACE_6C-13
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17

1 Otázka A V ohybovém obrazci, který se vytvoří za mřížkou při kolmém dopadu monofrekvenčního světla, vzniká maximum druhého řádu pod ohybovým úhlem 13°. Pod jakým ohybovým úhlem vzniká maximum třetího řádu? B Na optickou mřížku s periodou 2 × cm dopadá světlo o vlnové délce 550 nm. Určete úhly odpovídající směrům ohybových maxim 1. a 2. řádu.

2 Otázka Kdy se dvě vlnění se stejnou vlnovou délkou interferencí maximálně zesilují? nabídka odpovědí: Je-li jejich dráhový rozdíl celočíselným násobkem vlnové délky. Vlnění se stejnou vlnovou délkou se nemohou zesilovat. Je-li jejich dráhový rozdíl rovný polovině vlnové délky.

3 Otázka Co je vlnová délka? nabídka odpovědí: Vzdálenost, do které se rozšíří vlnění během jedné doby kmitu. Vzdálenost, do které se rozšíří vlnění za 1 sekundu. Vzdálenost, kterou urazí světlo ve vakuu za 1 sekundu.

4, 5 Otázka Jaké pomůcky potřebujete, abyste mohli pozorovat disperzi bílého denního světla. Co pozorujete při disperzi? Za jakých podmínek lze pozorovat interferenci na tenkých vrstvách a co přitom pozorujete?

Dráhový rozdíl dvou paprsků koherentního světla, které spolu interferují, je λ/4. Určete fázový rozdíl světelných vln pro tento případ. Lze využít i analogie s mechanickými vlnami. Otázka 6

7, 8 Otázka Na průhledné optické prostředí s indexem lomu 1,2 dopadne světlo frekvence 5*10 14 Hz. Jakou vlnovou délku má pak světlo? Popište, jakými způsoby lze uskutečnit polarizaci světla, jakými způsoby se mohu přesvědčit o zpolarizování světla?

9 Otázka Jaké jevy vidíte na uvedených obrázcích? ab d c

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Projekt:Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_6C17 Jméno autora: Mgr. Miloš Boháč Název práce: Test-vlnové vlastnosti světla Předmět: fyzika Ročník: septima, 3.ročník Časová dotace: 30 min Vzdělávací cíl:opakování učiva sdělovací technice Pomůcky: projektor, PC Poznámka: navazuje na prezentace o vlnových vlastnostech světla Inovace:využití ICT