Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropské regiony - Severní Evropa - Norsko
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kanada.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
Jihoamerické regiony Brazílie a její sousedé
Mimoevropské regiony – Jižní Asie2 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
BRAZÍLIE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika
Jižní Amerika.
Evropské regiony – Východní Evropa – Pobaltí Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Evropské regiony- Jižní Evropa - Řecko
Globální cirkulace atmosféry
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Mimoevropské regiony – Severní Amerika Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Evropské regiony – Střední Evropa, Rakousko, Lichtenštejnsko
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Japonsko
Identifikátor materiálu: EU
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie – Pevninská část Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Brazílie VY_32_INOVACE_27-06
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Evropské regiony – Východní Evropa – Moldavsko, Ukrajina, Bělorusko
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jihozápadní Asie3 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Mimoevropské regiony – Jižní Asie – Indie
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
BRAZÍLIE Jan Dušek.
Zdeněk Bergman, G Teplice
BRAZÍLIE.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
podle podobných přírodních podmínek rozdělujeme státy Jižní Ameriky do 3 oblastí: – andské země – horské lesy, výrazná výšková členitost – laplatské země.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Amerika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
4. c Brazílie a severní sousedé
BRAZÍLIE Obr. 1. BRAZÍLIE Obr. 2 Obr. 3 Hlavní město: Brasilia Hlavní město: Brasilia Největší a nejlidnatější stát Jížní Ameriky Největší a nejlidnatější.
Transkript prezentace:

Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.  Zpracováno 9. 1. 2013, autor: Mgr. Adam Supík Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Brazílie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

JIŽNÍ AMERIKA Společně se Střední Amerikou tzv. Latinská Amerika – španělští a portugalští kolonizátoři Slabé regionální vazby – orientace na export ( USA, EU, Japonsko ) Nerovnoměrné rozdělení bohatství Mísení tří lidských ras a kultur ( indiáni, běloši, černoši ) mestici ( indiáni+běloši ) mulati ( černoši+běloši ) zambové ( indiání+černoši ) Koncentrace obyvatelstva na pobřeží – kolonizace Nízká hustota zalidnění, vysoký PP

JIŽNÍ AMERIKA Dostatek nerostných surovin Průměrná životní úroveň Tradice drog Vliv USA Mezinárodní cestovní ruch MERCOSUR

BRAZÍLIE 160 mil. obyvatel ( 5.místo na světě ) 8,5 mil. km2 ( polovina Jižní Ameriky ) Hlavní město Brasília

Obyvatelstvo Velké sociální rozdíly Populačně pestré Běloši (53 %), mulati (22 %), mestici (12 %) , černoši (11 %) , indiáni (2 %) Dříve imigrace z Evropy, dnes z Asie 87 % katolíci 40 % negramotnost Favelas

Hospodářství Nejvyspělejší stát Jižní Ameriky Průmyslově - zemědělský stát Koncentrace na pobřeží São Paulo, Rio de Janeiro, Belo Horizonte Program kolonizace vnitrozemí – Brasília Výstavba silnic Ohrožení amazonského pralesa

Zemědělství Zaměstnává 20 % EA 10 % HDP Dříve monopol na pěstování kaučuku Dnes produkce kávy Plantáže ( cukrová třtina, kakao, bavlna )

Průmysl Těžba železné rudy Zlato Diamanty Výroba oceli Málo energetických zdrojů – hydroelektrárny Malá těžba ropy – výroba etanolu Koncentrace do velkoměst na jihovýchodě

Rio de Janeiro

Iguazú

Zdroje Makroregiony světa. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s.r.o., 2010. ISBN 978-80- 86034-78-2. Geografický místopisný slovník světa. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0445-9. http://www.flickr.com/photos/43423301@N07/3998190052/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/24842486@N07/3432384350/sizes/o/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/18016623@N00/2821951377/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/deboni/2715739496/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/easyflic/3219599551/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/cbnsp/6605956011/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/hectorgarcia/6658699023/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/_yoko/2199038387/sizes/z/in/photostream/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Latex_dripping.JPG http://www.flickr.com/photos/mauroguanandi/3555954165/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/caffevita/6732794231/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/vivoandando/5945553460/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/harrywood/7115247755/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/stankuns/2647078440/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/over_kind_man/3180645952/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/over_kind_man/3184878905/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/anna/2278694890/sizes/z/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/henry0/2194447155/sizes/z/in/photostream/