Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracoval: Rychtaříková Eva Materiál: VY_32_INOVACE_ 478
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
(Základy psychologie)
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
Osobnost Občanská výchova.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Předmět: Občanská nauka Ročník: 2. Téma: Člověk a právo
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Osobnost a temperament
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Temperament Pavel Šuranský.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Typologie temperamentů
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Temperament Mgr. Denisa Denglerová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Dynamické vlastnosti – temperament
4. S Psychologie T e m p e r a m e n t.
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník: I. Téma: Psychologie a sociologie Vypracoval: Mgr.Olga Janičatová Materiál: VY_32_INOVACE_12 Datum: Anotace: Kapitola objasní jednotlivé typy temperamentů a žáci si sami na sobě prověří, ke kterému typu nejvíce inklinují. Obor: M/02 Cestovní ruch

Temperament Přiřaďte pojmy a jména k psychologickému směru: pudy, sebeaktualizace, vnitřní konflikty, reakce na podnět, rozvoj a růst osobnosti, trest, překážky na cestě k rozvoji, odměna, nevědomí, výchova, superego, pozitivní síly v člověku, C.G.Jung. J.B.Watson, A.Maslow Behavioris- mus Psychoa- nalýza- Humanis- tická psycholo gie-

Temperament Klíčové pojmy: -t-temperament -t-temperamentové typy podle Hippokrata : sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik -H-H.J.Eysenck: -p-psychická labilita versus stabilita -e-extroverze versus introverze

Temperament nedůtklivý útočný neklidný vznětlivý impulzivní vrtkavý hovorný přístupný společenský bezstarostný dobrý vůdce optimista čilý Obezřetný rozvážný smířlivý ovládá se spolehlivý vyrovnaný klidný tichý, pesimista, rezervovaný nespolečenský úzkostlivý náladový

Temperament Vlastní temperament nelze zcela změnit, ale důležité je ho přijmout a smířit se s ním, můžeme ho kultivovat.

Otestujte si svůj temperament: S: Jsem veselý a optimistický. M:Mluvím tichým, nevýrazným hlasem, někdy až šeptem. CH:Jsem neklidný a vznětlivý. F:Jsem klidný a chladnokrevný. S:Lehce se přizpůsobím novému prostředí či okolnostem. M:Jsem nesmělý a ostýchavý. CH:Často spěchám.

Temperament F: Jsem stálý v zájmech a ve vztazích. S: Jsem citlivý na pochvalu nebo výtku. Ch: Rád riskuji. F: Mám rád ve všem pořádek a přesnost. S: Mluvím hlasitě, rychle, zřetelně,používám výrazná gesta. M: Jsem rád sám. CH: Jsem tvrdohlavý. F: Jsem mlčenlivý a nemám rád prázdné řeči. Odhadněte, které vlastnosti nejlépe vystihují vašeho spolužáka, diskutujte.

Děkuji za pozornost. Mgr.O.Janičatová Zdroje: Společenské vědy pro I.roč.středních škol, Učebnice Společenské vědy pro I.roč.středních škol, Pracovní sešit Mgr.O.Janičatová