Pavla Doležalová Ředitelka odboru prevence, speciálního vzdělávání a institucionální výchovy MŠMT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Advertisements

EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
rizikové chování Škola:
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Ochrana, přerozdělování,
Vymezení a funkce volného času
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Závislost, nebezpečná závislost.  - je stav, kdy někdo nebo něco je podmíněn nějakou okolností nebo situací  - kterou potřebuje (nebo si myslí že ji.
Sociální konstruktivismus
Digitální učební materiál
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Rozdíly mezi osobnostmi
Sociálně patologické jevy
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Sociální deviace a patologie
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Sociální patologie SCPT SCPA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Chudoba jako sociální problém
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Prevence rizikového chování a informace k dotačnímu titulu v MSK Ing. Jan Broda, Odbor školství, mládeže a sportu, KÚ MSK.
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Práva a povinnosti rodičů a dětí
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Sociálně patologické jevy
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Sociální patologie SCPT SCPA
Kriminalita mládeže.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
Prevence sociálně patologických jevů. Prevence  Prevence (z lat. praevenire, předcházet) znamená soustavu opatření, která mají předcházet společensky.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
N ORMÁLNÍ A PATOLOGICKÉ. N ORMY ve společnosti – socializace odchylka od normy - Deviace přijetí pravidel – INTERIORIZACE (zvnitřnění) Sociální kontrola.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Sociálně-patologické jevy u dětí a mládeže Pojem patologie Sociální deviace Sociální kontrola (vnější, vnitřní – formální/neformální)
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Zdroj obrázků: Sociálně patologické jevy společensky nežádoucí jevy.
Prevence domácího násilí na vládní úrovni
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
SOCIÁLNÍ VYLOUČENÍ/EXKLUZE
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Vymezení a funkce volného času
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Funkce sociálního státu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
POJMY EXKLUZE, INKLUZE, KOHEZE
Školská sociální práce
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Pavla Doležalová Ředitelka odboru prevence, speciálního vzdělávání a institucionální výchovy MŠMT

Společenský konsenzus

Normóza- soubor norem, konceptů, hodnot, stereotypů, návyků v jednání a myšlení, které jsou urč. kulturou nebo většinou lidí schváleny konsenzem a jež způsobují utrpení, nemoc a smrt. Rysy normotického chování Navyklé myšlení, cítění, jednání, přijaté společenským konsenzem jako normální, je patologické nebo letální povahy a osobní nebo kolektivní geneze, prostřednictvím introjektivního postupu.

Sociální patologie- H.Spencer, A.I.Bláha Termín sociálně patologické jevy- sociologický pojem SPJ- prof.R. Kohoutek Význam- společensky nežádoucí jevy (např. nezaměstnanost, chudoba, vysoká rozvodovost, extrémně zvýšená nemocnost) a především společensky nebezpečné jevy (např.násilí, vandalismus, terorismus, šikana, kriminalita, rasismus, alkoholismus, prostituce, pornografie, gamblerství). Deviantní chování (deviant behaviour) Moralistický a kontrolní přístup k chování a výchově mladých, SPJ existují nezávisle, jsou nadindividuální, prorostlost užívání termínu SPJ lze považovat za normózu.

Změna paradigmatu vede ke změně terminologie, přístupů, od potřeb skupiny, společnosti, dospělých k potřebám jednotlivce, dítěte. makro přístup mikro přístup prevence SPJ prevence RCH

Společenská úroveň Individuální úroveň Normoterapie je evolutivní praktika, jako je tomu u psychoterapií a socioterapií. Člověk by se měl stát tím, čím skutečně může být, měla by mu být usnadněna možnost probudit se směrem k nalezení spojení se svou esencí a směřovat ke smyslu a naplněnosti života.

4 pilíře transdisciplinární výchovy směřující k poslání a přežití dávných moudrostí soužitíkonáníbytípoznávání

Děkuji za pozornost