Spalovací motor Motor 4 dobový 1.sání 2.komprese 3.expanze 4.výfuk
Spalovací motor je mechanický tepelný stroj, který vnitřním nebo vnějším spálením paliva přeměňuje jeho chemickou energii na energii tepelnou a na mechanickou energii působením na píst. Motor vykonává mechanickou práci a jako takový slouží coby pohon jiných strojních zařízení. Spalovací motory všech typů nalezly největší uplatnění zejména v dopravních a mobilních mechanizačních prostředcích všech druhů (nezávislá trakční vozidla, resp. lokomotivy, plavidla hladinová i ponorná neboli ponorky, motorová vozidla, letadla a vrtulníky, stavební a zemědělské stroje, vojenská speciální.
Motor 2 dobový Stejný jako 4 dobový, Pouze Saní a výfuk provádí najednou, A to samé s kompresí a expanzí
zajímavost Benzín a vzduch proudí do motoru v poměru 14,5 l vzduchu na jeden litr benzinu.
Správné fungování výfuku
hřídel
Kliková hřídel (též klikový hřídel, zkráceně také klikovka) Je to základní součast většiny pístových motorů a pístových čerpadel. Je složena z krátkých, válcových čepů', navzájem pevně spojených rameny. Čepy, umístěné v ose otáčení hřídele se nazývají klikové, čepy, které jsou vůči této ose vyoseny se nazývají ojniční. Na ojniční čepy se nasazují ojnice, proto ten název. Přesazení čepů můžou být realizovana v jedné rovině u plochého klikového hřídele, nebo ve více rovinách u prostorového klikového hřídele.v
konec Grafika:kuba Zpracování:kuba Kamera:kuba Scénář:kuba Námět:kuba hl.hrdina:kuba Režisér:kuba