GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření 15.9.2012 Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
Advertisements

Viry říše: nebuněční.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu13 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3 Anotace.
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Autor: Mgr. Helena Nováková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Angína
Viry.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_23_STAVBA_OBRATLE
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu10 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotacemechorosty.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_392_Ochrana PC AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 5.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_31_DYCHACI_SOUSTAVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu2 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA VIRY
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
nebuněční parazité buněk
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu4 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_524.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_Viry AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6.,
  Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu5 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu2 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu15 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu14 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Bakterie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Bakterie Nikola Klaclová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Srovnání prokaryotické a eukaryotické buňky
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace Ověření vědomostí o virech a bakteriích Klíčová slova Bakterie, virus, Vzdělávací oblast Člověk a příroda - Biologie Očekávaný výstup Procvičení a ověření znalostí probírané látky o bakteriích a virech. Zdroje a citace Internetové materiály

OVĚŘENÍ VĚDOMOSTÍ VIRY, BAKTERIE

1. POPIŠ STAVBU VIRIONU Obr. 1

2. KTERÉ VIROVÉ ONEMOCNĚNÍ MÁ CHARAKTER PANDEMIE? VYSVĚTLI, CO JE TO PANDEMIE. ZDŮVODNI, PROČ DOŠLO A STÁLE DOCHÁZÍ K ŠÍŘENÍ TOHOTO ONEMOCNĚNÍ.

3. JAK PROBÍHÁ VIROVÁ INFEKCE? PROČ VIRUS PRO SVÉ ROZMNOŽOVÁNÍ POTŘEBUJE HOSTITELSKOU BUŇKU.

4. U NÁSLEDUJÍCÍCH ONEMOCNĚNÍ UVEĎ, ZDA JSOU BAKTERIÁLNÍHO NEBO VIROVÉHO PŮVODU. A/ SPALNIČKY B/ ANGÍNA C/ CHŘIPKA D/ SALMONELÓZA E/ TABÁKOVÁ MOZAIKA F/ DĚTSKÁ MOZKOVÁ OBRNA G/ MOR

5. JAKÝM ZPŮSOBEM MOHOU POŠKOZOVAT BAKTERIE SVÉHO HOSTITELE? JAK SE NAZÝVAJÍ BAKTERIE ZPŮSOBUJÍCÍ ONEMOCNĚNÍ? JAKÝM ZPŮSOBEM SE BAKTERIE MOHOU NA HOSTITELE PŘENÁŠET A JAK SE TOMU LZE BRÁNIT?

6. POPIŠ STAVBU BAKTERIÁLNÍ BUŇKY. Obr. 2

VYHODNOCENÍ

1. POPIŠ STAVBU VIRIONU HLAVIČKA KRČEK PŘÍCHYTNÁ VLÁKNA Obr. 1

2. KTERÉ VIROVÉ ONEMOCNĚNÍ MÁ CHARAKTER PANDEMIE? VYSVĚTLI, CO JE TO PANDEMIE. ZDŮVODNI, PROČ DOŠLO A STÁLE DOCHÁZÍ K ŠÍŘENÍ TOHOTO ONEMOCNĚNÍ. ODPOVĚDI: - AIDS PANDEMIE- CELOSVĚTOVÝ VÝSKYT RYCHLE SE ŠÍŘÍCÍHO ZÁVAŽNÉHO ONEMOCNĚNÍ S VYSOKÝM POČTEM ÚMRTÍ PROMISKUITA, NEDODRŽOVÁNÍ HYGIENICKÝCH NÁVYKŮ U NARKOMANŮ, SEXTURISMUS, ….

3. JAK PROBÍHÁ VIROVÁ INFEKCE? PROČ VIRUS PRO SVÉ ROZMNOŽOVÁNÍ POTŘEBUJE HOSTITELSKOU BUŇKU? ODPOVĚDI: VIRION- PŘYCHYCENÍ NA POVRCH BUŇKY- PRŮNIK DO BUŇKY- PŘEPIS VIROVÉ INFORMACE – TVORBA NOVÝCH VIRIONŮ – PROTRŽENÍ PLAZMATICKÉ MEMBRÁNY BUŇKY A UVOLNĚNÍ VIRIONŮ DO OKOLNÍHO PROSTŘEDÍ VIRUS NEVLASTNÍ NÁSTROJE NA AUTOREPRODUKCI (ENZYMY, PROTEOSYNTETICKÝ APARÁT,….)

4. U NÁSLEDUJÍCÍCH ONEMOCNĚNÍ UVEĎ, ZDA JSOU BAKTERIÁLNÍHO NEBO VIROVÉHO PŮVODU. A/ SPALNIČKY VIROVÉ B/ ANGÍNA BAKTERIÁLNÍ C/ CHŘIPKA VIROVÉ D/ SALMONELÓZA BAKTERIÁLNÍ E/ TABÁKOVÁ MOZAIKA VIROVÉ F/ DĚTSKÁ MOZKOVÁ OBRNA VIROVÉ G/ MOR BAKTERIÁLNÍ

5. JAKÝM ZPŮSOBEM MOHOU POŠKOZOVAT BAKTERIE SVÉHO HOSTITELE? POŠKOZOVÁNÍ HOSTITELE: PŘÍMÉ POŠKOZOVÁNÍ BUNĚK, PRODUKCE TOXINŮ, … JAK SE NAZÝVAJÍ BAKTERIE ZPŮSOBUJÍCÍ ONEMOCNĚNÍ? PATOGENNÍ JAKÝM ZPŮSOBEM SE BAKTERIE MOHOU NA HOSTITELE PŘENÁŠET A JAK SE TOMU LZE BRÁNIT? KAPÉNKOVOU INFEKCÍ, POTRAVINAMI, POMOCÍ JINÝCH ORGANISMŮ, OBRANA – HYGIENA

6. POPIŠ STAVBU BAKTERIÁLNÍ BUŇKY. A PŘÍCHYTNÁ VLÁKNA, B RIBOZÓMY C SLIZOVÝ OBAL D BUNĚČNÁ STĚNA E BIČÍK F CYTOPLAZMA G INKLUZE H PLAZMID I JÁDRO J CYTOPLAZMATICKÁ MEMBRÁNA Obr. 2

VYHODNOCENÍ 1. OTÁZKA - 1,5 BODU 2. OTÁZKA - 3 BODY 3. OTÁZKA - 3 BODY 4. OTÁZKA - 3,5 BODU 5. OTÁZKA - 3 BODY 6. OTÁZKA - 5 BODŮ CELKEM 19 BODŮ ZNÁMKOVÁNÍ 19 – 17 BODŮ 1 16,5 – 14 BODŮ 2 13,5 – 11,5 BODŮ 3 11 – 8,5 BODŮ 4 8 – 0 BODŮ 5

Seznam použitých zdrojů Obr. 1 [online]. [cit ]. Dostupné z: e/viry/bakteriofag.jpg?height=200&width=175 e/viry/bakteriofag.jpg?height=200&width=175 Obr. 2 Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 05/Structure_bacterienne.png/340px- Structure_bacterienne.png 05/Structure_bacterienne.png/340px- Structure_bacterienne.png