Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou O. Pavla... Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_43_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Zelená revoluce Název školy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Gabriel García Márquez
postmodernismus, magický realismus
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj02/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_732_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_07 NázevOta Pavel Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4. roč.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Existencionalismus, neorealismus
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ (1928 – 2014), s. 85. Magický realismus směr v latinskoamerické próze od 50. let 20. stol. Propojují se prvky nadpřirozena, popisy.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transkript prezentace:

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor Mgr. Iva Novotná Číslo materiálu VY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_02_06 Název Gabriel García Márquez Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Český jazyk a literatura Ročník 4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tematický celek Světová literatura 2. poloviny 20. století Anotace Tato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokyn POMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu, řízený rozhovor a samostatná práce. Prezentace je doplněna i motivačními úkoly. Klíčová slova G.G. Márquez, magický realismus, Láska za časů cholery, Kronika ohlášené smrti, Sto roků samoty Očekávaný výstup Prezentace seznamuje žáky s životem a literárním dílem G.G. Márqueze Datum vytvoření 10. 2. 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Gabriel García Márquez (1928 – 2014)

Gabriel García Márquez Kolumbijský prozaik a novinář píšící španělsky Představitel magického realismu, v pozdějších románech ovlivněn i postmodernismem http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gabriel_Garcia_Marquez.jpg

Magický realismus V zemích se silnou tradicí mytologie a ústní slovesnosti (Brazílie, Kolumbie, Argentina, Rusko…) - literatura je ovlivněna tradičním způsobem života, ve kterém mají mýty, legendy a víra větší váhu než racionální přístup k realitě Propojení prvků nadpřirozena s realistickým příběhem popisy snů a halucinací, magie, náměty z mytologie PŘEDSTAVITELÉ: Michail Bulgakov, Salman Rushdie,Čingiz Ajtmatov…

Gabriel García Márquez http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gabogarciamarquez1.png?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gabriel_Garcia_Marquez_signature.svg?uselang=cs

Život Narodil v Kolumbii. Dětství prožil se svými prarodiči, kteří významně ovlivnili jeho pozdější tvorbu. Studoval práva, ale studia nedokončil Později vystudoval režii Pracoval jako novinář a zahraniční zpravodaj Žil v Evropě, na Kubě a v Mexiku V roce 1982 obdržel Nobelovu cenu za lit. přítel Fidela Castra a příznivec různých revolučních skupin v Jižní Americe.

Dílo nejdříve psal povídky a filmové scénáře literární úspěch - až v roce 1967 - románová sága Sto roků samoty (ceněny jsou předavším autorovy vypravěčské schopnosti, humor a ironie)

Sto roků samoty (1967) Na osudech několika generací jedné rodiny autor popisuje vývoj Latinské Ameriky od osvobozeneckých a občanských válek až po nástup severoamerického imperialismu. (1830 – 1930) Na počátku příběhu je prvotní hřích zakladatelů rodu – incest, v jehož důsledku o 100 let později rod vymře během bouře Dílo je metaforou o lidském údělu a osamělosti

Kronika ohlášené smrti (1981) Vychází ze skutečné události - mladý muž byl zabit kvůli zachování rodové cti (krevní msta ) Vypravěč se po letech snaží objasnit události, které vedly k vraždě mladého muže - různé úhly pohledu (rozhovory se svědky i aktéry událostí, informace ze soudního protokolu…) O pomstě vědělo celé město, jen oběť nic netušila - nikdo ho nevaroval Pachatelé byli osvobozeni - soudce uznal nutnou obranu cti

Láska za časů cholery (1985) dílo na pomezí pokleslého žánru milostné literatury (POSTMODERNISMUS) odehrává se v Latinské Americe na přelomu 19. a 20. století. Florentino Ariza se jako mladík zamiluje do nádherné Ferminy. Její otec ji ale provdá za váženého lékaře Urbina, s nímž prožije téměř celý život. Florentino se s tím nesmíří. Útěchu hledá u stovek žen, ale stále myslí na Ferminu.

Fermina si uvědomí, že jí manželství zaručuje bezstarostný život, ale bez lásky. Po více než 50 letech se Florentino a ovdovělá Fermina znovu setkávají … Jejich láska se naplní až ve stáří… Plují na lodi označené vlajkou cholery, která jim zaručuje soukromí „Před sto lety mi kvůli tomuto člověku posrali život, protože jsme byli moc mladí, a teď by nám to chtěli udělat znova, poněvadž jsme moc staří…“

Žít, abych mohl vyprávět (2002) Paměti - realita i fantazie

Dílo - literární styl „ …když se umíte správně dívat, běžné věci se mohou stát neuvěřitelnými. Každodenní realita je magická, ale lidé si jí neumějí všímat. Nacházím neuvěřitelné souvislosti všude kolem sebe „ G. G. Márquez nadsázka fantastické motivy základní témata: láska, smrt, samota a stárnutí

Otázky ANO/ NE 1. Márquez byl americký spisovatel 2. Jeho díla řadíme k neorealismu 3. Byl přítelem Fidela Castra 4. Román Láska za časů cholery se odehrává ve středověku 5. Napsal román Tisíc let samoty 6. Román Kronika ohlášené smrti vychází ze skutečné události krevní msty NE NE ANO NE NE ANO

Zdroje informací ANDREE, Lukáš a kol. Literatura pro 4. ročník SŠ. Brno: Didaktis, 2010, ISBN 978-80-7358-149-7. PROKOP, Vladimír. Přehled světové literatury 20. století. Sokolov: O.K. - Soft, 1998 AUTOR NEUVEDEN. klipart [online]. [cit. 27.11.2013]. Dostupný na WWW: http://office.microsoft.com SLANAŘ, Otakar a kol. Obsahy a rozbory děl. Třebíč: PV, 2006, ISBN 80-902571-7-8.