Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem obsahu trojúhelníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají obsah trojúhelníka.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z prvního stupně. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z.
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení látky týkající se obvodu, obsahu a hmotnosti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá měřítkem mapy. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci přepočítávají měřítka. Speciální vzdělávací.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením a dělením racionálních čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí a dělí zlomky.
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením zlomků přirozenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí zlomky s přirozenými.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou, odečtou, vynásobí, vydělí desetinná čísla. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slova Desetinné číslo, sčítání, odčítání, násobení, dělení Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad, procvičení Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina11-13 let – 6. ročník Celková velikost / datum314 kB, říjen 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Slide 3. výklad + zápis – postup řešení slovních úloh Slide 4. procvičení – žáci vyřeší slovní úlohy Slide 5. procvičení – žáci vyřeší slovní úlohy Slide 6. procvičení – žáci vyřeší slovní úlohy

Ukázka řešení slovní úlohy: Z pramene vyteče za 1 minutu 18,6 l vody. Kolik vody vyteče za 1 hodinu. Výpočet: 18,6 · 60 = ? l Zápis: za 1 minutu …………18,6 l vody za 1 hodinu …………? l vody Odpověď: Za 1 hodinu vyteče z pramene 1116 l vody Úsudek: Když za 1 minutu ……18,6 l vody tak za 1 hodinu (60 min)……60krát více vody 186 · ,0

Do sešitu vyřeš následující slovní úlohy: Drážní depo má délku 40,5 m. Délka motorové lokomotivy řady 770 je 17,24 m. Vejde se do depa ještě lokomotiva řady 742, jejíž délka je mm. Ano, vejde. Zbylé místo bude činit 9,66 m. Z vázacího drátu o délce 11 m odstřihl zámečník 1,524 m, a pak ještě mm. Kolik metrů drátu zůstalo? Zůstalo 7,172 m vázacího drátu.

Do sešitu vyřeš následující slovní úlohy: Sázková kancelář vypsala kurz 8,75 na to, že Nizozemsko vyhraje Mistrovství Evropy. Jaká částka by nám byla vyplacena v případě, že bychom vsadili 135 korun a tým Nizozemska by skutečně zvítězil. Částka by činila 1181,25 Kč. 1 gram stříbra stojí 37,6 Kč. Kolik bude stát 9,5 gramu vážící prsten s kamenem v ceně 250 Kč? Cenu zaokrouhlete na desítky. Prsten bude stát 610 Kč.

Do sešitu vyřeš následující slovní úlohy: Jedna trojská unce 24 karátového zlata stojí ,89 Kč. Jakou cenu bude mít zlatý slitek o hmotnosti 5 gramů? Pomůcka: 1 trojská unce je přibližně 31,1 gramů Zlatý slitek bude mít cenu 5399,50 Kč. Motocykl urazil za tři čtvrtě hodiny na závodním okruhu 123,75 km. Jakou vzdálenost překonal průměrně za hodinu? Za hodinu překonal průměrně 165 km.

Čerpáno Texty: ROSECKÁ, Z.; ČUHAJOVÁ, V. Aritmetika pro 6. ročník. Brno: Nová škola, s. 85. ISBN Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas)