charakteristika obojživelníků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
Obecná charakteristika Stavba těla
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Obecná charakteristika + rozdělení.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Obojživelníci ocasatí
Plazi-želvy a krokodýli
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Obratlovci obojživelníci.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Třída: RYBY.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Strunatci Žraloci.
4.Třída: Obojživelníci.
Obojživelníci Naomi anna kubátová. druhy  Ocasatí  Mloci čolek  Čolek  žebrovník  Bezocasatí žebrovník  Různé druhy žab.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

charakteristika obojživelníků Obojživelníci vývoj a výskyt charakteristika obojživelníků dělení obojživelníků rozmnožování zajímavost

Obojživelníci přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci velikost několik cm velemloci až 1,5 m

Vývoj a výskyt obojživelníků před 350 mil. let z lalokoploutvých ryb přizpůsobení se změnám klimatu (vysychání vod) prsní a břišní ploutve se přeměnily v primitivní končetiny -> krytolebci (nejstarší obojživelníci) výskyt převážně v tropech méně v mírném pásu velmi citliví na znečištěné prostředí

Charakteristika obojživelníků larva = pulec – žije ve vodě, dýchá žábrami, proudový orgán dospělec – žije na souši, dýchá plícemi a kůží proměnlivá tělesná teplota kůže holá, hladká (bradavičnatá) se slizovými žlázami (zvlhčují) nebo jedovými, občas svlékání kloaka – vývod trávicí, vylučovací a pohlavní soustavy srdce – 1 komora (tam se mísí krev –> málo O2) a 2 síně potrava živočišná zbarvení ochranné nebo výstražné

Dělení obojživelníků ocasatí obojživelníci bezocasí obojživelníci

Rozmnožování obojživelníků pohlavní   ocasatí oplození vnitřní (samci odkládají pohlav. buňky ve schránkách, ty samice kloakou sbírají) samice klade vajíčka jednotlivě nebo živorodí (mlok) larva (žábry vnější keříčkovité) -> přední konč. -> zadní konč. -> ocas zůstává

Rozmnožování obojživelníků bezocasí oplození vnější (samec přichycen na hřbetě samice, ta vypouští vajíčka, samec je oplozuje) samice klade vajíčka ve shlucích nebo provazcích hlasové projevy při rozmnožování (samci), někdy ozvučné bubínky (pod hrdlem, po stranách hlavy) larva (žábry v žaberní dutině) -> dlouhý ploutvovitý ocas -> zadní konč. -> přední konč. -> mizí ocas

Zajímavost - axolotl mexický jezera Mexika název aztéckého původu = vodní hříčka ocasatý obojživelník celý život v larválním stadiu (25 cm), pohlavně dospívá a rozmnožuje se někdy u nás chován v akváriích