Obojživelníci pro 5. ročník ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
65.1 Potok, řeka, rybník - zásobník
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Autorem materiálu je Mgr. Jiřina Hamzová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Trávicí soustava
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Mírný pás
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Sluneční soustava
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
Růst rostlin Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Rostliny na jaře určeno pro 4. ročník ZŠ březen 2011Mgr. Hana Patschová VY_52_INOVACE_9.
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
Plazi pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_17.
Obojživelníci - bezocasí
Obojživelníci - ocasatí
VY_32_INOVACE_18_Bělásek zelný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Měsíc – oběžnice Země pro 5. ročník ZŠ
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živočichové na jaře
Rostliny kvetoucí na jaře
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Obratlovci obojživelníci.
Obratlovci: opakování
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rozmnožování obojživelníků
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Poznávání obojživelníků
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
Obojživelníci Naomi anna kubátová. druhy  Ocasatí  Mloci čolek  Čolek  žebrovník  Bezocasatí žebrovník  Různé druhy žab.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Transkript prezentace:

Obojživelníci pro 5. ročník ZŠ VY_52_INOVACE_15 Obojživelníci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živých organizmů - Obojživelníci březen 2011 Mgr. Hana Patschová

Materiál lze využít k doplnění výkladu Materiál lze využít k doplnění výkladu. Žáci se zde seznámí s rozmnožováním žáby a s nejznámějšími zástupci obojživelníků.

2. OBOJŽIVELNÍCI žijí na souši v blízkosti vodních zdrojů dýchají plícemi rozmnožují se ve vodě larvy dýchají žábrami a žijí ve vodě Zástupci: ropucha obecná, skokan hnědý, mlok skvrnitý, čolek obecný

galerie obrázků e-Beam

vajíčka http://img4.rajce.idnes.cz/d0405/3/3271/3271894_824b9d61247e15841abe18ea69103ab3/images/42_zabi_vajicka.JPG

čerstvě vylíhlý pulec http://www.osel.cz/_popisky/116_/s_1167306174.jpg

Pulec v pokročilém stádiu Tento pulec je už v pokročilém stadiu vývoje, kdy má již vyvinuté zadní končetiny. Brzy dokončí úplnou přeměnu a stane se z něj malá žabka.

Čolek obecný http://www.kinder-tierlexikon.de/t/teichmolch.jpg

Ropucha obecná http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/08/Bufo_bufo_sitting-Iric2006.jpg/300px-Bufo_bufo_sitting-Iric2006.jpg

Mlok skvrnitý http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Fire_salamander_female.jpg