OBOJŽIVELNÍCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Hana Krajčová
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Registrační číslo CZ.1.07/1.400/
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Opakování -obojživelníci a plazi
Název:Zástupci obojživelníků
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
charakteristika obojživelníků
Autorem materiálu je Mgr. Jiřina Hamzová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci autor: David Hainall.
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Obojživelníci - bezocasí
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

OBOJŽIVELNÍCI http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Teichfrosch.jpg

SPOLEČNÉ ZNAKY OBOJŽIVELNÍKŮ LARVY (PULCI) SE VYVÍJEJÍ VE VODĚ, DOSPĚLCI ŽIJÍ NA SOUŠI DÝCHÁNÍ: LARVY – ŽÁBRY, DOSPĚLCI – PLÍCE A KŮŽE MAJÍ PROMĚNLIVOU TĚLESNOU TEPLOTU 2 PÁRY KRÁČIVÝCH NOHOU SLIZOVÉ ŽLÁZY (JEDOVÉ ŽLÁZY), HOLÁ A HLADKÁ KŮŽE KLOAKA – SPOLEČNÝ VÝVOD TRÁVICÍ, VYLUČOVACÍ A POHLAVNÍ SOUSTAVY VYMRŠTITELNÝ JAZYK K CHYTÁNÍ POTRAVY

NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí Bezocasí - žáby http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mlok.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Teichfrosch.jpg

SKOKAN ZELENÝ http://cs.wikipedia.org/wiki/Skokan_zelen%C3%BD

SKOKAN ZELENÝ Samečkové vydávají skřehotavý, daleko slyšitelný zvuk, který je zesilován ozvučnými měchýřky Žije v tůních a rybnících s hustě zarostlými břehy

SKOKAN HNĚDÝ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:European_Common_Frog_Rana_temporaria_(cropped).jpg

SKOKAN HNĚDÝ Náš nejběžnější skokan Má silně vyvinuté zadní nohy, může skákat až 1 metr Kromě období rozmnožování žije na souši – na loukách, v zahradách, často daleko od vody

ROPUCHA OBECNÁ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bufo_Bufo.jpg

ROPUCHA OBECNÁ Naše největší žába Má zavalité tělo a krátké nohy Bradavičnatá kůže, která vylučuje hlen - chrání ji před nepřáteli

ROSNIČKA ZELENÁ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HylaArborea-CallingMale.jpg

ROSNIČKA ZELENÁ Na rozšířených konečcích prstů má přísavky, které vylučují lepkavý sliz k přichycení Samečkové mají na hrdle ozvučnou blánu, která se jim při skřehotání nafukuje Žije ve vlhkých listnatých a smíšených lesích

ČOLEK OBECNÝ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Triturus_vulgaris.jpg

ČOLEK OBECNÝ Živí se hmyzem, drobnými korýši, pavouky Za potravou vylézají v noci Zimu přečkávají zahrabáni v úkrytu

MLOK SKVRNITÝ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mlok.JPG

MLOK SKVRNITÝ Má hladkou černou kůži se žlutými skvrnami Je živorodý Žije na vlhkých místech v lesích

OPRAV NÁSLEDUJÍCÍ TEXT: 1. Obojživelníci se rozmnožují nepohlavně. 1. Obojživelníci se rozmnožují pohlavně. 2. Žáby kladou vajíčka do půdy. 2. Žáby kladou vajíčka do vody. 3. Samci je vodě oplozují – vnitřní oplození. 3. Samci je vodě oplozují – vnější oplození. 4. Z vajíček se líhnou jikry. 4. Z vajíček se líhnou pulci. 5. Pulci dýchají plícemi. 5. Pulci dýchají žábrami. 6. Mloci a čolci mají oplození vnější. 6. Mloci a čolci mají oplození vnitřní.

URČI, JESTLI OBOJŽIVELNÍK JE OCASATÝ NEBO BEZOCASÝ: Čolek horský Čolek obecný Skokan zelený Ropucha obecná Mlok skvrnitý Ocasatý Bezocasý