VY_32_INOVACE_14_01 Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie živočichů Název materiálu – ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ   Anotace – cílem prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Opakování na test z přírodopisu
Stavba buňky - opakování
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Živočichové rybníka Žahavci.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní části buňky a jejich hlavní význam
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
Projevy života, třídění organismů
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VY_52_INOVACE_01_03 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – OPĚRNÁ SOUSTAVA - KOSTNÍ TKÁŇ Anotace –
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
Základy přírodních věd
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o vodě AutorIng. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe důležitost vody pro.
VY_52_INOVACE_01_07 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – POHYBOVÁ SOUSTAVA - SVALOVÁ TKÁŇ Anotace.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Zaokrouhlování čísel na desítky
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Obecná biologie
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Sklípkani.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Vypracovala: V. Černochová
BUŇKA.
ČLENOVCI.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_14_01 Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie živočichů Název materiálu – ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ   Anotace – cílem prezentace je popsat živočišnou buňku. Srovnat živočišnou a rostlinnou buňkou. Poukázat na hlavní znaky živočišné říše. Autor – Mgr. Radek Hnilica Jazyk – čeština Očekávaný výstup – popíše stavbu živočišné buňky, srovná rostlinnou a živočišnou buňku, rozliší základní znaky živočišné říše, třídí organismy a zařadí vybrané organismy do patřičných kmenů a tříd Speciální vzdělávací potřeby – žádné Klíčová slova – živočišná buňka, chemické složení, uspořádání, metabolismus, reakce na okolí Druh učebního materiálu – prezentace Druh interaktivity – aktivita Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání, druhý stupeň Typická věková skupina – 12-15 let Celková velikost – 479kb

ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ

ŽIVOČIŠNÁ BUŇKA buňka – základní stavební a funkční jednotka živého organismu tkáň – soubor buněk, které mají společný původ, podobný tvar a funkci cytoplazamtická membrána – obal buňky, cytoplazma – rosolovitý obsah buňky, mitochondrie – vyrábí energii, jádro – řídí buňku, nese genetickou informaci, ribozomy – vyrábí stavební látky, lysozomy – obsahují trávicí šťávy Rozdíl rostlinná x živočišná buňka – vakuola, buněčná stěna, chloroplasty, lysozomy

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ Chemické složení: a) organické látky (bílkoviny – stavební funkce, cukry a tuky – zdroj energie) b) anorganické látky ( vápník a fosfor – opora těla, železo – krev, …) 2) Složité uspořádání buňka → tkáň → orgán → orgánová soustava → živočich Př.: Nervová buňka → nervová tkáň → mozek → nervová soustava → člověk

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ 3) Metabolismus – látková výměna - živočichové získávají z potravy stavební látky a energii 4) Dýchání - všichni živočichové přijímají kyslík (potřebný pro uvolňování energie) - vylučují odpadní plyn oxid uhličitý

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ 5) Vylučování – odpadní látky musí být odváděny z těla živočichů - odpadní látky vznikají při složitých přeměnách látek v těle 6) Pohyb – živočichové se musí pohybovat – za světlem, potravou, rozmnožováním - bičíky, svaly, křídla, ploutve, nohy, … 7) Reakce na okolí - nervová soustava - řídí vnitřní děje v tělech živočichů - umožňuje reagovat na stále se měnící podmínky

Reakce na okolí

SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ 8) Rozmnožování – schopnost vytvářet potomstvo a přenášet genetickou informaci a) nepohlavní – pučení, dělení – nevyžadují druhého partnera - vzniká stejný (identický) jedinec b) pohlavní - oplození – splynutí samčí a samičí pohlavní buňky - potomstvo je kombinací samčích a samičích genů

ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ Podle stavby : jednobuněční –tělo tvoří pouze jediná buňka – musí zastávat vše - prvoci mnohobuněční – tělo tvoří mnoho buněk – tělo tvoří specializované tkáně kmen : žahavci (nezmar, medúza, koráli) kmen : ploštěnci (ploštěnka, tasemnice, motolice) kmen : hlístice (škrkavka) kmen : kroužkovci ( žížala, pijavice) kmen : členovci (korýši, pavoukovci, hmyz) kmen : měkkýši (plži, mlži, hlavonožci) kmen : ostnokožci (hvězdice, sumýši, ježovky) kmen : strunatci (oporou těla je chrupavčitá nebo kostěná výztuha) třída: kruhoústí třída: paryby třída: ryby třída: obojživelníci třída: plazi třída: ptáci třída: savci bezobratlí obratlovci

NÁZVOSLOVÍ ŽIVOČICHŮ Medvěd hnědý každý druh má své jméno jméno může být české nebo odborné (latinské) Př.: Výr velký nebo Bubo bubo České jméno je tvořeno rodovým a druhovým názvem: Medvěd hnědý rodové jméno - uvádí název rodu (medvěd) Druhové jméno - uvádí název druhu (hnědý, lední, grizzly, brtník, kodiak)

Použité zdroje http://www.google.com/imgres?q=brain&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1366&bih=548&tbm=isch&tbnid=Sr84XyusDwxXQM:&imgrefurl=https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Human_Brain_sketch_with_eyes_and_cerebrellum.svg&docid=l-TlULQ1XnmZ-M&imgurl=https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Human_Brain_sketch_with_eyes_and_cerebrellum.svg&w=515&h=406&ei=cjMaUIyqO8ua1AWegYFA&zoom=1&iact=rc&dur=177&sig=113590770777776750926&page=4&tbnh=163&tbnw=207&start=46&ndsp=15&ved=1t:429,r:5,s:46,i:304&tx=89&ty=49 http://www.google.com/imgres?q=brain&start=281&um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1366&bih=548&tbm=isch&tbnid=OQptxAA-ebwsTM:&imgrefurl=http://www.aic.cuhk.edu.hk/web8/Anatomy%2520brain%2520diagrams.htm&docid=GZ2OcOLuUHIkcM&imgurl=http://www.aic.cuhk.edu.hk/web8/Hi%252520res/brain%252520saggital.jpg&w=3132&h=2563&ei=6jMaUPTHDeKb0QWjlYDQBA&zoom=1&iact=rc&dur=436&sig=113590770777776750926&page=18&tbnh=160&tbnw=172&ndsp=17&ved=1t:429,r:11,s:281,i:316&tx=126&ty=46