jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Digitalizace výuky Příjemce
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Plazi autor: David Hainall.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Plazi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Plazi.
Plazi-želvy a krokodýli
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Obojživelníci autor: David Hainall.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Základní škola Kladruby
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA PLAZI Opakování - pojmy: 1. Společné vyústění trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy. Kloaka 2. Čím dýchají plazi? Plícemi 3. Jakou.
JEŠTĚŘI
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - ještěři.
7.třída plazi.
Plazi.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PLAZI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
Ještěři a hadi Šupinatí plazi.
ŠUPINATÍ =ještěři a hadi.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Ještěři a hadi.
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd předmět Přírodopis pořadové číslo DUM 06

Anotace Prezentace sloužící jako obrazová a textová podpora k výuce plazů - ještěři.Obsahuje motivační tajenku, otázky, samostatný úkol a test. Autor Mgr. Eva Truxová Očekávaný výstup Určuje základní znaky plazů, rozdělí plaze do řádů, popíše zástupce ještěrů. Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinované Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

třída plazi (V tajence je ukryto téma dnešní hodiny)

Nakreslete do sešitu a vyplňte 1. 2. 3. 4. 5. Larva obojživelníků 2. Živorodý obojživelník 3. Nejznámější sladkovodní ryba 4. Orgán v lebce 5. Vajíčka ryb

řešení 1. P U L E C 2. M O K 3. A R 4. Z 5. J I Y

Odpověz na otázky Setkali jste se někdy s plazy? Kde? Znáte nějaké naše druhy plazů? Chováte doma někdo plazy? Slyšeli jste o některých nebezpečných plazech?

Znaky plazů Tělní pokryv: suchá zrohovatělá kůže nebo krunýř Tělní teplota: proměnlivá Srdce: 2 síně a 1komora s neúplnou přepážkou Končetiny: krátké nebo chybějí Rozmnožování: vývin přímý, vajíčka v kožovitém obalu Kloaka: společný vývod pro 3 soustavy (trávicí, vylučovací, pohlavní)

Rozdělení plazů Řád: do kterých řádů je dělíme, najdi v učebnici 1. šupinatí a) ještěři b) hadi 2. želvy 3.krokodýli

Historie plazů Znáte některé vymřelé plazy? Kdy byl největší rozmach plazů? druhohory Ve druhohorách ovládli všechna prostředí, vodu, vzduch a souš. Životu ve vodě se přizpůsobili ryboještěři. Létat uměli tzv. ptakoještěři. Na souši žili veleještěři – např. dinosauři.

ryboještěr Plesiosaurus Obr.1

ptakoještěr

veleještěři Tyrannosaurus Stegosaurus Obr.3. Obr.2.

ještěři

Ještěři - zástupci Ještěrka obecná 2 páry končetin – prsty s drápy pokožku svléká po částech oči s pohyblivými víčky – třetí oko mžurka ocas – v době ohrožený odvržen (tzv.autonomie) – naroste nový zimní spánek

ještěrka obecná

Ještěrka zelená kromě břicha zeleně zbarvená http://www.biolib.cz/IMG/GAL/13272.jpg

ještěrka zelená http://www.google.cz/

Slepýš křehký- beznohá ještěrka bez končetin – (na kostře jsou zakrnělé části končetin) má oční víčka vejcoživorodost – snáší vajíčka těsně před narozením mláďat

slepýš křehký

zamysli se: Který dýchací orgán používají plazi jakožto suchozemští živočichové? plíce

zápis do sešitu

Znaky plazů Tělní pokryv: suchá zrohovatělá kůže nebo krunýř Tělní teplota: proměnlivá Srdce: 2 síně a 1komora s neúplnou přepážkou Končetiny: krátké nebo chybějí Rozmnožování: vývin přímý, vajíčka v kožovitém obalu Kloaka: společný vývod pro 3 soustavy (trávicí, vylučovací, pohlavní)

Rozdělení plazů Řád: 1. šupinatí a) ještěři b) hadi 2. želvy 3.krokodýli

Zástupci ještěrů vypiš

Cizokrajný ještěr - chameleon Samostatný úkol - prezentace nebo referát učebnice strana 14 http://animals.nationalgeographic.com/animals/print...

test

Plazi 1. Čím je kryto tělo plazů? 2. Čím dýchají plazi? 3. Co je kloaka? 4. Co je mžurka? 5. Co umožňuje ještěrce lézt po zdech? 6. Jaký mají obal vajíčka plazů? 7. Proč řadíme slepýše mezi ještěrky? 8. Které druhy hadů patří ke škrtičům? 9. Co patří mezi vývojově nejdokonalejší znaky krokodýlů? 10. Které jedovaté hady znáš?

obr.1. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plesiosaurus.jpg Zdroje: obr.1. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plesiosaurus.jpg Obr. 2. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tyrannosaurus_%28PSF%29.png Obr.3. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stegosaurus.jpg