Třída: Obojživelníci znaky:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Kmen: Měkkýši měkké tělo, kryté uhličitanovou schránkou.
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
charakteristika obojživelníků
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Obojživelníci ocasatí
Plazi-želvy a krokodýli
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Stavba těla ptáků
Čeleď: Šelmy lasicovité
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Zástupci obojživelníků Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Stavba těla savců.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Třída: Obojživelníci znaky: kůže žláznatá (někdy i jedové žlázy), stále vlhká poikilotermní prsty bez drápů část života vázáni na vodu

orgánové soustavy: DS: larvy – žábry dospělci – plíce + kůže TS: dutina ústní (vymrštitelný jazyk)→hltan→ jícen→ žaludek→ střeva→ kloaka = společný vývod TS, RS a VS VS: ledviny→močovod→ močový měchýř→ kloaka CS: srdce (2síně+1komora) 2 krevní oběhy – velký a malý okysličená a odkysličená krev se mísí kostra – lebka a končetiny pohyblivě spojeny s páteří, páteř bez žeber

Podtřída: Ocasatí 2 páry stejně vyvinutých končetin hlava oddělená od těla protáhlé tělo, zakončené ocasem RS: vajíčko→pulec→rostou přední, pak zadní končetiny

Čolek obecný rybníky a řeky na hřbetě a ocase má vysoký hřeben živí se hmyzem zimní spánek chráněný živočich

Čolek obecný vlhké lesy černá barva se žlutými skvrnami lov – v noci – hmyz, žížaly, slimáky chráněný živočich

Podtřída: Bezocasí zkrácené tělo o krční část a ocas zadní končetiny – mohutnější, delší RS: vajíčko→pulec-ztrácí ocas, rostou přední, pak zadní končetiny

Skokan skřehotavý oči s víčky při skřehotání se z ústních koutků vychlipují rezonanční měchýřky (zesilují zvuky) jazyk - přirostlý k dolní čelisti, vymrští ho při lovu hmyzu přední končetiny – čtyřprsté zadní končetiny – pětiprsté s plovacími blánami samička snáší do stojatých vod oplozená vajíčka v rosolovitém obalu→pulci (žábry)- mají ocas na podzim – zimní spánek

Rosnička zelená konce prstů přilnavé polštářky stromy, keře chráněná

Kuňka žlutobřichá malá, černá se žlutými skvrnami na břiše v kůži jed chráněná

Pralesničky pestré zbarvení „šípové žáby“ – kůže vylučuje jed→hroty šípů