OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA RYB A OBOJŽIVELNÍCI Přehled některých ryb a obojživelníků Skokan hnědý na snůšce (provázky jsou snůšky ropuchy ob. Snůška ropuchy.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
charakteristika obojživelníků
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci autor: David Hainall.
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI (AMPHIBIA)
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ

2 podtřídy: OCASATÍ BEZOCASÍ (žáby)

znaky obojživelníků ..................... tělesná teplota rozvinutý ......., dobrý .................. pulci mají ........................ proměnlivá čich zrak i sluch postranní čáru

dýchají -dospělci ............ a .......... (musí být ........, jsou v ní .............., často také ......................) - larvy (pulci) ................... plícemi kůží vlhká slizové jedové žlázy vnějšími žábrami

- dospělci a larvy ocasatých – ................. potrava - dospělci a larvy ocasatých – ................. - larvy bezocasých – ......................... - .......................................... jazyk - ............ – společný vývod trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy hmyz vodní rostliny vymrštitelný lepkavý kloaka

KOSTRA MLOKA

rozmnožování - žáby ............. – samec vábí samici .............., který se zesiluje pomocí ........................................ námluvy zvukem rezonančního měchýřku

ropucha rosnička skokan blatnice

rozmnožování - žáby oplození ............ vnější

rozmnožování - žáby z vajíček se líhnou ........ postupně se mění v žábu pulci

rozmnožování - ocasatí oplození ............ .......................... samička ................................ nebo ................... vnitřní (spermatofor) klade oplozená vajíčka rodí živé larvy http://www.youtube.com/watch?v=iKftO1MYNS8

OCASATÍ - zástupci

mlok skvrnitý často u vody, ale ne ve vodě obývá vlhké lesy, ............................................. potrava – .............................................. jedové žlázy ve vodě pouze larvy drobní živočichové: hmyz, žížaly ...

čolek obecný a čolek horský žijí na ............................, rozmnožují se ............... potrava: ............................................ souši ve vlhkém listí ve vodě

čolek obecný

http://www. ceskatelevize http://www.ceskatelevize.cz/porady/880589-videoatlas-chranenych-a-ohrozenych-zivocichu/298327271910006-colek/

BEZOCASÍ (žáby) - zástupci

ropucha obecná lesy, pole i zahrady .................................... , v nížinách i na horách noční k páření se ................................. má ..................... vrací do svého rodiště jedové žlázy

ropucha obecná

ropucha obecná

ropucha obecná

ropucha zelená

rosnička zelená na rostlinách v blízkosti vody ................ na prstech → .................... chráněná http://www.youtube.com/watch?v=0PxZFGykFYQ přísavky dobře šplhá

skokan zelený http://www.youtube.com/watch?v=5uqMjzJN8R4

skokan hnědý kromě rozmnožování žije mimo vodu http://www.youtube.com/watch?v=ugbv3vsTkYM

skokan

blatnice skvrnitá kromě rozmnožování žije mimo vodu obří pulec

kuňka obecná a kuňka žlutobřichá .................... zbarvení na břiše, ...................... výstražné obranný reflex