Austrálie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Austrálie.
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Geografická charakteristika
Norsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Švédsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Rakousko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Dánsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Německo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Bulharsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
VY_52_INOVACE_03/2/21_ZEMĚPIS
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
AUSTRÁLIE Hospodářství
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
AUSTRÁLIE nejmenší kontinent (7,7 mil km2)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
AUSTRÁLIE OCEÁNIE Přírodní podmínky
Nizozemí Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Austrálie Země protinožců ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Francie.
Hana Jirsová Zeměpis cestovního ruchu H2.A.
Austrálie.
Austrálie.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
AUSTRÁLIE.
Austrálie – „země protinožců.“
Austrálie- vzdálený ostrov svobody
Austrálie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Austrálie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Registrační číslo projektu
Rg austrálie – úvod a přírodní podmínky
AUSTRÁLIE – nejmenší kontinent (7,7 km2)
Austrálie - rostlinstvo a živočišstvo
ZEMĚPIS Téma: Austrálie
Počítačová prezentace
Austrálie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Příroda Austrálie Obr. 1 – Mapa Austrálie
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_32_INOVACE_IVANCOVA.REGGEO.02 AUSTRÁLIE Mgr. Jarmila Ivančová, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Austrálie původní obyvatel Sydney.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
 Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice  Autor: Martin Klepl  Název: VY_52_INOVACE _13 Spojené státy americké  Téma: Zeměpis pro 2.
Austrálie- přírodní poměry Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_22_Austrálie- přírodní poměry Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast.
FAUNA A FLÓRA AUSTRÁLIE
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
POVRCH AUSTRÁLIE 1 2 Doplň k číslům názvy: 1 – 5: pohoří 6 – 8: pouště 9 – 11: ostrov a poloostrovy 12: útes
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Zeměpis.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Dobiášová Michaela Název: VY_32_INOVACE_05_C 19_Střední Asie Téma: Asie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Austrálie (Rudý kontinent)
Austrálie – stát i světadíl
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NOVÝ ZÉLAND Rozloha: km2 Počet obyvatel: 4 mil.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Austrálie Učivo 6. třídy Název školy
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Austrália TERRA AUSTRALIS.
REGIONY AFRIKY.
Austrálie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_09_Z7_Skála
Jméno autora: Mgr. Petra Musilová
Transkript prezentace:

Austrálie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník

Povrch V 17.století objevili Holanďané 18.stol. James Cook objevil JV pobřeží kolonizace Angličany – deportace trestanců (do 1852) 1901 spojení kolonií – Australský svaz Povrch Rozloha 7,7 mil.km2 (s Oceánií 8,9 mil.km2 – 6% souše) Střední nadmořská výška 320 m – po Ev. nejnižší Západoaustralská plošina – pouště Viktorina, Gibsonova… Středoaustralská nížina – artézská pánev, 200 tis.vrtů Velké předělové pohoří – hercynské pohoří Modré hory Austr.Alpy – Mt.Kosciusko 2228 m

Pobřeží Málo členité Arnhémská země Carpentarský záliv Yorský poloostrov Velký korálový útes Tasmánie Bassův průliv Velký australský záliv Klokanní ostrov

Podnebí – obratník (taková výše) tropický pás – deštné pralesy (monzuny) subtropický – sucho, horko, srážky na V (pasáty) Vodstvo – 54% bez odtoku Murray (Darling), creeky Jezera – mění svoji rozlohu (Eyerovo) Rostlinstvo – pouště a polopouště (chudé) ¾ endemických druhů buš – křovinatá savana blahovičník (eukaliptus), cykasy, stromové kapradiny

Živočišstvo – 90% endemitů (starobylá fauna) Vačnatci (klokan, koala, vačice) Vejcorodí (ptakopysk, ježura) Nejsou šelmy (dingo), hodně plazů Problém s přemnožením (králík, zdivočelá opuncie) Obyvatelstvo 20 mil., u pobřeží, vysoká urbanizace Původní (Aboriginals) – z Asie před 50 000 lety 1,5%, Arnhémská země, špatná socializace Potomci evropských přistěhovalců Zlaté horečky v 19.století Dnes přistěhovalci z Asie

Hospodářství Mezi nejvyspělejšími, ale velký vývoz surovin a zemědělských produktů Velké nerostné bohatství: černé uhlí, ropa, zlato, fosfáty, železná ruda (Pilbara v Záp.Austr.), bauxit (poloostrovy), olovo, uran, opály, diamanty 1.místo na světě ve vývozu železné rudy a bauxitu Hutnictví, strojírenství, potravinářský Extenzivní chov ovcí (160 mil) – vlna, ½ pastviny 6% orná půda – pšenice, ječmen, oves (vločky), cukrová třtina Vinná réva (Jižní Austrálie) Chov klokanů, skotu

Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí