ECODriving Hospodárná jízda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
Odjezd z místa zásahu, uvedení jednotky do akceschopnosti po příjezdu z místa zásahu Ing. Milan Tlamka 2007.
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Výkon elektrického proudu
CHARAKTERISTIKY SPALOVACÍCH MOTORU Charakteristika spalovacího motoru je grafické znázornění vzájemné závislosti vybraných provozních.
•Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) •Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité.
Diagnostika Common rail
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Palivová soustava vznětových motorů
KDYŽ AUTEM, TAK EKOLOGICKY Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
GEET Pantone CZ Realizace, postřehy Duben 2005.
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Elektrické podlahové topení
Zákon setrvačnosti (první newtonův pohybový zákon)
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory.
Dopravní charakteristiky
Úspora elektrické energie
Digitální učební materiál
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Alternátory konstrukce
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Kvalita benzínu a nafty – oktanové a cetanové číslo
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
POROVNÁNÍ VYBRANÝCH SYSTÉMŮ KLIMATIZACE A VĚTRÁNÍ Z POHLEDU SPOTŘEBY ENERGIE A NÁVRATNOSTI 2VV s.r.o. 8/08.
EDC úloha k řešení č. 7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
EDC úloha k řešení č. 6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Příklady tréninkových jednotek Praha Veličiny používané u tréninkových jednotek A.Délka zátěže (km, čas) B.Intenzita zátěže C.Délka a intenzity.
PŘÍPRAVA TEPLÉ VODY (TUV)
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
RISK Fyzika 7 I. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění) Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory.
EDC úloha k řešení č. 8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Informace o spalovacích pecích k likvidaci kadáverů MVDr. Marek Žižlavský, Ph.D. SEVARON.
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_15.
TISKOVÉ SETKÁNÍ ContiTrade Services s.r.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
Cestovní náklady podnikatele. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno firemní vozidlo.
Prázdniny 2012 Společná tisková konference Policie ČR, BESIP – Ministerstva dopravy a Českého svazu pivovarů a sladoven dne
KONTROLA A ÚDRŽBA AUTOMOBILU (PROVOZNÍ KAPALINY) Mgr. Martin Tichý.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Perspektiva vysokoprocentních biopaliv v ČR Ing. Martin Kubů, 10_2015.
Několik tipů pro bezpečnou jízdu v zimě. Při jízdě na sněhu dbejte mnohem vyšší opatrnosti. Uvědomte si svoje schopnosti a meze, ale také schopnosti a.
Název: Měření spotřeby paliva na volnoběh s nezahřátým motorem Autor: Petr Hart, DiS. Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Zážehové motory.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Název: Měření spotřeby paliva při jízdě z
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
SLOŽITĚJŠÍ JÍZDNÍ ÚKONY
Kompletní přehled o stavu pneumatik úrovni servisu výkonu pneumatik
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Pohyb po kružnici – příklady
Akumulátor a dobíjecí soustava
Akumulátor a dobíjecí soustava
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

ECODriving Hospodárná jízda

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu 1. ZKONTROLUJTE VOZIDLO PŘED KAŽDOU JÍZDOU Před jízdou pečlivě zkontrolujte vozidlo. Zkontrolujte tlak a dezén pneumatik, stav vzduchového filtru, stav oleje. Správně připravené vozidlo může snížit spotřebu až o 10% a zvyšuje bezpečnost na silnici. 2. OKAMŽITĚ ODSTRAŇUJTE PORUCHY Pokud víte, že dochází k poruše, nečekejte až vozidlo přestane jet nebo nebude startovat - nedostatky odstraňujte hned. Vyhnete se tak „překvapením“ na trase a zbytečnému odstavení z viny řidiče. Některé poruchy nemají sice vliv na práci motoru, ale mohou ovlivňovat úroveň spotřeby nebo výši pokuty (únik provozních kapalin, paliva apod.).

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu 3. STARTOVÁNÍ MOTORU PŘI NÍZKÝCH TEPLOTÁCH Použijte předehřívač. Současně vypněte ostatní spotřebiče. Po max. 10 minutách předehřívač vypněte. Nechejte doběhnout i oběhové čerpadlo a nastartujte s pomocí žhavení (až 2 minuty před startem a až 1 minutu po nastartování). Při startování motoru nestlačujte plynový pedál. 4. MOTOR ZAHŘÍVEJTE JÍZDOU Po natlakování vzduchové soustavy a kontrole vozu motor opět vypněte. Znovu nastartujte až před výjezdem z garáže. Nezahřívejte motor chodem na volnoběh, v tomto režimu se motor ohřívá jen minimálně.

3.500.000 korun Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu Volnoběh = spotřeba 4 až 6 litrů paliva za hodinu. 1 hodina zbytečného volnoběhu denně zvyšuje průměrnou spotřebu paliva o 5 až 10 %. 20 minut zbytečného volnoběhu u všech provozovaných autobusů DPMB znamená roční ztrátu cca 3.500.000 korun při ceně 35 Kč za litr nafty

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu Volnoběh = spotřeba 4 až 6 litrů paliva za hodinu.

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu Volnoběh = spotřeba 4 až 6 litrů paliva za hodinu.

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu 5. SPOTŘEBUJTE TOLIK ELEKTŘINY, KOLIK OPRAVDU POTŘEBUJETE Pokud používáte klimatizaci - neotvírejte okno. Když opustíte vozidlo - vypněte všechny spotřebiče. Každé zařízení, které je zapojené do elektřiny, zvyšuje zátěž alternátoru a tím zvyšuje i spotřebu PHM. 6. UDRŽUJTE STÁLOU RYCHLOST Předvídejte situaci. Udržujte rovnoměrnou rychlost a takovou vzdálenost od vozidla před sebou, abyste mohli klidně reagovat na situaci na silnici. Časté brzdění a akcelerace má největší vliv na spotřebu pohonných hmot.

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu 7. VYPNĚTE MOTOR, KDYŽ JE TO MOŽNÉ Při stání na konečných zastávkách nad 3 minuty - vypněte motor. Motor startujte vždy až těsně před jízdou. Zbytečný běh motoru na volnoběh značně zvyšuje spotřebu paliva. 8. ZBYTEČNĚ NEBRZDĚTE Nebrzděte na poslední chvíli, když přijíždíte např. na světelnou křižovatku. Pokud víte, že budete muset zabrzdit nebo zpomalit, nejprve uberte plyn a přeřaďte na nižší rychlostní stupeň. Při jízdě s kopce používejte přednostně ruční retardér nebo motorovou brzdu. Tímto způsobem prodloužíte životnost brzd a omezíte spotřebu. Využívejte setrvačnost hmoty vozidla k tzv. „doběhu“, kdy jedete s nulovou spotřebou. V žádném případě nejezděte na neutrál.

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu 9. UDRŽUJTE NÍZKÉ OTÁČKY MOTORU Snažte se zrychlovat v krátkém časovém úseku. Přeřaďujte na vyšší rychlostní stupeň, jakmile je to možné. Nezapomínejte - čím vyšší otáčky, tím vyšší spotřeba. Jízda na nízké otáčky šetří pohonné hmoty. Jen samotnou změnou techniky jízdy dokážete snížit spotřebu o zhruba 8%. 10. ROZJÍŽDĚJTE SE NA MAXIMÁLNĚ „PŮL PLYNU“ Hydrodynamický měnič přenese maximální výkon až po natlakování, do té doby je to stejné jako rozjezd na plný plyn se sešlápnutým spojkovým pedálem a prokluzující spojkou

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu Kontrola tlaku v pneumatikách min. 1x za měsíc

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu Vyšší rychlostní stupeň = nižší spotřeba paliva

Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu Konstantní rychlost při optimálních otáčkách Výkon v kW Kroutící moment v Nm Okamžitá spotřeba paliva v g/kWh 900 1100 1300 1500 1700 1900 2100 ot/min.

Děkuji za pozornost a přejí pěkný zbytek dne