Problémy poválečného světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Ukončení 1. světové války
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
Světová hospodářská krize
Pařížská mírová konference
Revoluce 1848/1849 v Evropě Jaro národů
Bolševická revoluce Revoluce v Rusku.
VY_32_INOVACE_2D.9.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Poválečné Československo
Vývoj v Rusku.
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.
Poválečné uspořádání světa
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Evropská integrace Poválečný vývoj v Evropě
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
První světová válka III
Evropské státy ve 20. letech Petr Machala. 1.Jaký byl hlavní úkol poválečné Evropy? 2.Co je to pacifismus? 3.Co nejvíce tížilo první poválečné vlády?
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Světová hospodářská krize
Prohra československé demokracie
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Trojitý zápisník Přečti si citaci.
Poválečné Československo do roku
Bilance 1. světové války Oběti 1. světové války
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Československo po 2. světové válce
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
Východní blok Hlavní stát východního bloku byl SSSR. Skládal se z 15 svazových republik. Byl to největší stát světa. Měl vliv ve střední a jihovýchodní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Ruské revoluce 1917.
8 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Svět po první světové válce
ČESKOSLOVENSKO 30. LÉTA 20. STOLETÍ
NACISMUS V NĚMECKU.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
Vývoj v Rusku.
ČÍNA.
Východní blok Hlavní stát východního bloku byl SSSR. Skládal se z 15 svazových republik. Byl to největší stát světa. Měl vliv ve střední a jihovýchodní.
Prezentace slouží k opakování probrané látky
Základní škola Čelákovice
FAŠISMUS V ITÁLII.
Šablona III/2 STUDENÁ VÁLKA V ASII Mgr. Lucie Opltová – 1
Od totality k demokracii
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Velká hospodářská krize
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
20. století 20. léta.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Ruské revoluce 1917.
Transkript prezentace:

Problémy poválečného světa Svět po 1. světové válce Problémy poválečného světa

Které země mohly být po válce spokojené? Které nespokojené? Proč? Co se může v zemi dít, když je nespokojená? Spíše spokojení Spíše nespokojení

Hospodářské problémy Vysoká nezaměstnanost – radikalizace společnosti – stávky a demonstrace Lépe – vítězné mocnosti – USA, Británie, Francie Obnova průmyslu a zemědělství Vyšší zaměstnanost – vyšší životní úroveň Demonstrace Henry Ford se svým autem

Dělnické hnutí Po revoluci v Rusku – vývoj mezinárodního dělnického hnutí Roste role odborů + socialistické strany – součást demokratických vlád Rozkol – odštěpilo se radikální nedemokratické křídlo – vznikají komunistické strany – cíl nastolit bolševickou diktaturu – sdružují se do Komunistické internacionály (Kominterny) řízené Moskvou

Svět není jen Evropa Posílení Japonska – expanze do Číny Čína – hnutí odporu – národní vláda vedená generálem Čankajškem Indie – hnutí odporu proti VB – Mahátma Gándí Vystěhovalectví evropských Židů na zakoupenou půdu na území Palestiny – konflikty mezi Židy a Araby Generál Čankajšek Mahátma Gándí

Nástup totalitních režimů Dva krajní politické názory – komunismus (bolševismus) a fašismus Jeden cíl: zlikvidovat demokracii a nastolit diktaturu Evropa a svět se ve 20. letech rozdělily na státy demokratické a autoritativní Pochod na Řím

Učebnice str. 18-19 Itálie/ Výmarská republika (Německo) / Maďarsko Napiš si do sešitu: Jak vypadala situace v jednotlivých zemích? Kdo se chopil moci? Nebo se o to pokusil? Jak vypadala vláda? Ve trojicích si jednotlivé státy představte – udělej si poznámky do sešitu.

Které země byly po válce spokojené? Které nespokojené? Proč? Co se v zemích dělo, protože byly nespokojené? Spíše spokojení Spíše nespokojení