Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
GÁBINA HRABÁČKOVÁ IVANA KUKULOVÁ
Světelné jevy a jejich využití
Zobrazování optickými soustavami
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Optické přístroje A. Zobrazovací A1) Subjektivní – obraz neskutečný (brýle, mikroskopy, dalekohledy) A2) Objektivní – obraz skutečný (fotografické přístroje,
Užití čoček v praxi Lupa (wikipedie)
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Optické zobrazování Základní pojmy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
19. Zobrazování optickými soustavami
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Fyzika Čočky.
Dalekohledy.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Oko.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
LUPA A MIKROSKOP Téma: Obrázky Studijní text
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Optické čočky.
Optické vlastnosti oka
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Lupa, mikroskop, dalekohledy Název školy:
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Fyzika - optické přístroje subjektivní Autor:
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Z očí do očí.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Optické prístroje ©.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Ing. Blankou Felixovou ZORNÝ ÚHEL

Jak říkáme čočkám, které rovnoběžný svazek paprsků mění na sbíhavý ? SPOJKY Jak říkáme čočkám, které rovnoběžný svazek paprsků mění na rozbíhavý ROZPTYLKY Jak poznáš hmatem, zda je skleněná čočka spojka nebo rozptylka ? SPOJKA JE UPROSTŘED SILNĚJŠÍ NA OKRAJÍCH TENČÍ Jaká je konvenční zraková vzdálenost? ASI 25 cm Jakým způsobem lze odstranit krátkozrakost nebo dalekozrakost oka ? BRÝLE, KONTAKTNÍ ČOČKY, OPERACE Jakou vadu má člověk, který dobře vidí na dálku, ale nepřečte knihu? Jaké použije brýle? DALEKOZRAKOST, BRÝLE SE SPOJKAMI Jak nazýváme opačnou vadu? Jaké použijeme brýle? KRÁTKOZRAKOST. BRÝLE S ROZPTYLKAMI

ZORNÝ ÚHEL Úhel, pod kterým pozorujeme předmět, úhel mezi paprsky, vycházejícími z okrajových bodů předmětu a vnikajícími do našeho oka. Oko je schopno rozlišit dva body, které vidí pod zorným úhlem 1´ (jedna minuta) Ѡ = zorný úhel Ѡ2 Ѡ1 Ѡ1 Ѡ2 ˂ Při vzdalování předmětu od oka = zmenšování jeho zorného úhlu

Různě vysoké stromy pozorujeme pod stejným zorným úhlem, neboť jsou v různé vzdálenosti. Ѡ

a) zorný úhel pozorovaného předmětu s lupou b) bez lupy

LUPA A MIKROSKOP – zvětšují zorný úhel pozorovaného předmětu LUPA - spojka s ohniskovou vzdáleností f menší, než 25 cm zvětšuje maximálně 6 krát. Využití – pozorování rostlin, živočichů, filatelie, čtení drobného písma atd. MIKROSKOP – dvě soustavy spojných čoček. Spojka bližší objektu (pozorovanému předmětu) = OBJEKTIV. Spojka bližší oku = OKULÁR. Jsou na koncích TUBUSU. PODLOŽNÍ STOLEK, ZRCÁTKO,ZAOSTŘOVACÍ ŠROUB. optické mikroskopy = zvětšení až 1000 krát Větší zvětšení = elektronové mikroskopy = místo světla se používá svazek elektronů.