Afrika – doprava, cestovní ruch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Afrika vodstvo a pohoří VY_32_INOVACE_Ze z 2
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Najdi na slepé mapě Afriky státy podle zadání
Afrika – FGS Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
Afrika – státy a hlavní města
AFRIKA Geografická poloha.
Téma hodiny: Afrika FG Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Charakteristika kontinentu
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Afrika – obyvatelstvo Antonín Věžník
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
SEVERNÍ AFRIKA.
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
Afrika – organizace Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Politické rozdělení a koloniální minulost
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Afrika – státy Guinejského záliv
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI07 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
Afrika – obyvatelstvo Antonín Věžník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Oblast Guinejského zálivu
Afrika – Země Guinejského zálivu a povodí Konga
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_275_ Poznáváme Afriku AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
předprvohorní platforma – konsolidované části zemsk.kůry
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
(PRÁCI ZAHÁJÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5)
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Země Guinejského zálivu
Úloha dopravy v hospodářství
VY_52_INOVACE_03/2/18_ZEMĚPIS
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Afrika – socioekonomická charakteristika
Afrika – zahraniční obchod Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
VODSTVO AFRIKY.
Registrační číslo projektu
CO VYJADŘUJE SLOVO SAHEL
Státy Severní Afriky „Arabové v Africe“ Obr.1. Státy Severní Afriky „Arabové v Africe“ Obr.1.
Afrika.
Severní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Afrika - státy test Základní škola Libina, příspěvková.
Západní Afrika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Afrika je třetí největší kontinent. Má rozlohu km², což představuje 20,3 % celkového povrchu souše na Zemi. Afrika má více než 960 miliónů.
Regiony Afriky III. Západní a střední Afrika Černá Afrika.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ŠPANĚLSKO ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
AFRIKA. Afrika je třetí největší kontinent po Asii a Americe s celkovou rozlohou km², což představuje 20,3 % celkového povrchu souše na Zemi.
Afrika.
Severní Amerika globální aspekty ekonomického rozvoje doprava
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Západní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_TROPICKÁ AFRIKA
Severní Amerika – globální aspekty ekonomického rozvoje
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Země Guinejského zálivu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Afrika – doprava, cestovní ruch Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Obecně k dopravě Neexistují transkontinentální komunikace nejvyšší třídy Ani v poledníkovém, ani v rovnoběžkovém směru Slabá doprava Zeslabení hospodářských vztahů uvnitř zemí a mezi zeměmi brždění integračních procesů (podle: http://nd01.jxs.cz/462/005/f6b5591474_5477256_o2.jpg ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Železniční doprava Celková délka přes 80000 km2 Nejmenší hustota železnic Nízká elektrifikace (cca. 11%) 90% úzkorozchodných tratí Převaha „kapského rozchodu“ – 1067 mm Moderní železnice Zatím spíše lokálnějšího charakteru – např. Jižní Afrika, Maroko (http://www.czefrica.com/cs/component/content/article/38-zpravy/266-moderni-eleznice-v-jini-africe-a-v-maroku.html) Rozvoj železnic v Africe podporují mnohé organizace – např. Světová banka, Africká rozvojová banka… OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

(podle: http://api. ning OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Silniční doprava Přes 2 mil. km Hustota silniční sítě – 5 km /100 km2 Malé množství silnic s pevným povrchem Hustota silniční sítě – 5 km /100 km2 S Afrika – velmi dobré silnice Trop. Afrika – velmi špatné silnice – nesjízdné – nákladná výstavba i údržba OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

(podle: http://shakara. files. wordpress OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Říční doprava Omezená splavnost afrických řek Celková délka splavných toků 40000 km2 Zejm. Kongo a jeho přítoky, dolní tok Nigeru, Benue, Nilu Nesplavné řeky – kombinace s jiným druhem dopravy (železniční) Doprava na velkých afrických jezerech (Viktoriino jezero / Ukerewe, Tanganjika, Malawi…) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Námořní doprava Především transkontinentální význam Celková tonáž přes 85 mil. BRT Přes 80 mil. BRT – Libérie – „země levné vlajky“ (2. po Panamě) 2/3 BRT připadá na tankery Celkový obrat přes 500 mil. tun Téměř 40% obratu – Nigérie + Libye, dále Alžírsko, JAR, Maroko, Egypt, Libérie, Angola, Gabon, Mosambik, Tunisko, Rovníková Guinea (zde hodně ropy) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

l OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222 (podle: http://www.infrastructureafrica.org/aicd/system/files/Figure%2012.2_0.png )

Přístavy podle obratu (2000) Arzew (Alžírsko)………………………..48 581 tis. t Warri (Nigérie)…………………………..37 167 Casablanca (Maroko)…………………..19 742 Abidjan (Nigérie)………………………...15 441 Las Palmas (Kanárské ostrovy)………..12 272 Santa Cruz de Tenerife (Kan.ost.)……..12 035 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Letecká doprava Dynamický rozvoj – boom letecké dopravy Mezinárodní letiště ve většině hlavních měst 1961 – regionální letecká společnost Air Afrique (Benin, Pobřeží Slonoviny, Burkina Faso, Gabon, Kamerun, Kongo, Mauritánie, Niger, Senegal, Togo, Středoafrická republika, Čad) Národní letecké společnosti – vnitrostátní doprava Průniky nových společností – Emirates, Brussels Airlines… OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Potrubní doprava Rozvoj těžby a exportu ropy a zemního plynu Guinejský záliv – např. Rovníková Guinea (podle: http://nd01.jxs.cz/047/917/90248e0e88_29957398_o2.png ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Rozvoj dopravy S Afrika – vznik sítě ropovodů, plynovodů, zlepšení dopravní sítě Projekty výstavby transsaharských železnic a silnic I. Třídy „česká stopa“ – projekt firmy SUDOP Praha (http://www.sudop.cz/cs/reference/stavby/transsaharska_silnice.php ) Dálnice Lagos – Mombasa (Atlantik – Indický oceán) Problémy = nedostatek finančních a materiálně technických prostředků OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

CESTOVNÍ RUCH Přírodní atraktivity Společenské atraktivity Klima, hydrologie (moře,oceány, řeky, jezera), reliéf, flóra, fauna… Společenské atraktivity Kulturně historické památky Kulturní zařízení a kulturní akce Sportovní a zábavná zařízení a podniky Konkrétněji např.: S Afrika – subtropické klima, přímořská lázeňská letoviska J a V Afrika – národní parky, přírodní rezervace Dále archeologické památky starých kultur, architektonická díla, muzea… r. 2001 činily příjmy z mezinárodního cestovního ruchu 18,6 mld. USD a Afriku navštívilo celkem 41,6 mil. turistů OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

j (podle: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://maps.grida.no/library/files/storage/employment_in_the_travel_and_tourism_industry_in_africa.png ) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222