Plazi opakování Pro 7. třídy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hadi Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Advertisements

Plazi.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_535_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Plazi - druhy.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Vypracovala: Jedličková Helena 2.A
Poznávačka PLAZI Zástupci označení * nejsou povinní.
Plazi autor: David Hainall.
Autor: Mgr. Marie Boučková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plazi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
HADI
Plazi.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
VY_32_INOVACE_10_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Barbora Kopřivová 3.A Biologie
SAMOSTUDIUM TEST JEŠTĚRKA OBECNÁ JEŠTĚRKA ŽIVORODÁ JEŠTĚRKA ZELENÁ
Plazi Plazi patří mezi obratlovce
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
Podřád: Hadi (serpentes)
Třída: Plazi Autorem všech materiálů, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Hana Žídková, ZŠ a MŠ Ostrava – Jih, Horymírova 100, příspěvková organizace.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA PLAZI Opakování - pojmy: 1. Společné vyústění trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy. Kloaka 2. Čím dýchají plazi? Plícemi 3. Jakou.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
CIZOKRAJNÍ JEŠTĚŘI A HADI
PLAZI - ŠUPINATÍ 7. třída.
POZNÁVÁNÍ DRUHŮ PLAZŮ RISKUJ. POZNÁVÁNÍ DRUHŮ PLAZŮ RISKUJ.
Plazi - opakování Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - opakování.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PLAZI.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
OPAKOVÁNÍ – ZOOLOGIE 7.
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Plazi
zpracovaný v rámci projektu
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
Obratlovci - plazi.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Třída: PLAZI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ještěři a hadi Šupinatí plazi.
Riskuj Plazi vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
CIZOKRAJNÍ HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
RISK Plazi ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
Základní škola, Hradec Králové
Plazi VY_52_INOVACE_1A_27 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vy_52_Inovace_38_Hadi Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann.
Poznávačka 7. ročník zoologie
Ještěři a hadi.
Transkript prezentace:

Plazi opakování Pro 7. třídy

Zařaď zástupce do správné skupiny Gaviál indický, krajta mřížkovaná, kareta obrovská, hroznýš obecný, slepýš křehký, ještěrka zelená, zmije obecná, varan komodský, chameleon jemenský, užovka obojková, krokodýl mořský, želva suchozemská hadi želvy krokodýli ještěři

Spoj, co k sobě patří 1. želvy a, dlouhý ocas, 4 končetiny, štíty na těle 2. krokodýli b, tělo bez končetin 3. hadi c, tělo kryto krunýřem, bezzubé čelisti 4. ještěři d, dlouhý ocas, 4 končetiny, rozeklaný jazyk

MALÝ KVÍZ 1. Jak se liší svlek pokožky u hadů a u ještěrů? 2. Jakou funkci má u hadů Jacobsonův orgán? 3. Který had je nejtěžší? 4. Který had je největší? 5. Napiš 3 rozdíly mezi užovkou obojkovou a zmijí obecnou 6. Vyjmenuj nejméně 3 jedovaté hady

Kdo jsem? 1. Každé oko se pohybuje nezávisle na druhém, chápavý ocas, klíšťkovitě zakončené končetiny. 2. Na konci mého ocasu se nachází chřestítko vzniklé svlékáním pokožky. Jsem smrtelně jedovatý had. 3. Jsem velký ještěr, do své kořisti kousnu, vpustím jed a nechám kořist vykrvácet.

4. Jsem velký plaz, vážím asi půl tuny, dožívám se 200 let 4. Jsem velký plaz, vážím asi půl tuny, dožívám se 200 let. Mé končetiny jsou přeměněny na ploutve. Jsem velký ještěr, žiji v moři, jsem považován za největšího plazího zástupce.

Doplň text k učivu plazů Povrch těla plazů pokrývají ……………….. Tělesná teplota je ………………………….. Srdce je rozděleno na ……………………….. Vylučují pomocí ……………………….

plazi Regulují svou tělesnou teplotu? Jsou při rozmnožování vázáni na vodu? Co je na povrchu jejich těla? Čím dýchají?

Rozděl hady na škrtiče a jedovaté Užovka stromová Zmije gabunská Zmije růžkatá Chřestýš diamantový Krajta mřížkovaná Anakonda velká Hroznýš královský Užovka hladká Užovka obojková Taipan korálovka

Správné odpovědi Gaviál indický - krokodýl, krajta mřížkovaná - had, kareta obrovská - želva, hroznýš obecný - had, slepýš křehký - ještěr, , ještěrka zelená - ještěr, zmije obecná - had, varan komodský - ještěr, chameleon jemenský - ještěr, užovka obojková - had, krokodýl mořský - krokodýl, želva suchozemská – želva 1c, 2a, 3b, 4d

1. Jak se liší svlek pokožky u hadů a u ještěrů? Hadi svlékají pokožku vcelku, ještěři po částech. 2. Jakou funkci má u hadů Jacobsonův orgán? Slouží k chemické analýze okolí. 3. Který had je nejtěžší? Je anakonda velká. 4. Který had je největší? Krajta mřížkovaná. 5. Napiš 3 rozdíly mezi užovkou obojkovou a zmijí obecnou A, kulatá zornice užovky, svislá zornice zmije, trojúhelníkovitá hlava zmije, oblá hlava užovky, klikatá čára na hřbetu zmije 6. Vyjmenuj nejméně 3 jedovaté hady Korálovec, kobra, chřestýš, taipan, zmije, mamba,

1. chameleon obecný 2. chřestýš diamantový 3. varan komodský 4. Kareta obrovská 5. krokodýl mořský Povrch těla plazů pokrývají šupiny, štíty, krunýř, kostěné desky. Tělesná teplota je proměnlivá. Srdce je rozděleno na dvě síně a dvě komory. Vylučují pomocí ledvin.

plazi Regulují svou tělesnou teplotu? Ne, je proměnlivá Jsou při rozmnožování vázáni na vodu? ne Co je na povrchu jejich těla? Šupiny, štíty, krunýř, desky Čím dýchají? plícemi

Užovka stromová - škrtič Zmije gabunská - jedovatý Zmije růžkatá - jedovatý Chřestýš diamantový - jedovatý Krajta mřížkovaná - škrtič Anakonda velká - škrtič Hroznýš královský - škrtič Užovka hladká – škrtič Užovka obojková - škrtič Taipan - jedovatý Korálovka - škrtič

Obr. šupina: [cit. 2012-12-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lampropeltis_ Mexicana_Greeri_%289%29.JPG Obr. zmije: [cit. 2012-12-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Viperaberus1. jpg Obr. kobra: [cit. 2012-12-01]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:L14cobra.jpg