EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
charakteristika obojživelníků
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci autor: David Hainall.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka 8.4.2017 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XI Identifikátor: VY_32_INOVACE_Sada XI _ Př , DUM č.4 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Název: Obojživelníci Autor: Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Andrea Hojková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je

Název: Obojživelníci Autor: Ing. Andrea Hojková Stručná anotace: Prezentace je určená k výkladu učiva. Popisuje žákům stavbu, rozmnožování, vývin a vývoj obojživelníků. Dále seznamuje s významnými druhy ocasatých a bezocasích. Metodické zhodnocení: Prezentace byla odpilotována 9.11.2011 v 7.B. Časová dotace materiálu je 1 vyučovací hodina a je vhodný i pro žáky s SVP. Formu zápisu lze v prezentaci vyznačit změnou řezu písma.

TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI

OSNOVA VÝVOJ STAVBA ROZMNOŽOVÁNÍ DRUHY

VÝVOJ TVOŘÍ PŘECHODNOU SKUPINU MEZI VODNÍMI A SUCHOZEMSKÝMI OBRATLOVCI VYVINULI SE Z PRADÁVNÉ SKUPINY LALOKOPLOUTVÝCH RYB NEJSTARŠÍ OBOJŽIVELNÍCI – KRYTOLEBCI V PRVOHORÁCH

STAVBA SPOLEČNÉ ZNAKY S RYBAMI – VYVÍJÍ SE VE VODĚ, DÝCHAJÍ ŽÁBRAMI (PULEC), MAJÍ OCAS A PROUDOVÝ ORGÁN, TĚLESNÁ TEPLOTA JE PROMĚNLIVÁ OD RYB SE LIŠÍ – MAJÍ 2 PÁRY KRÁČIVÝCH NOHOU, KŮŽI HOLOU, HLADKOU, VLHKOU SE SLIZOVÝMI ŽLÁZAMI NĚKDY PŘEMĚNĚNY V JEDOVÉ, POKOŽKU OBČAS SVLÉKAJÍ (MLOCI A ČOLCI NAJEDNOU, ŽÁBY PO KUSECH)

V DUTINĚ ÚSTNÍ – JAZYK V PŘEDU PŘIROSTLÝ, LEPKAVÝ HLEN, K LOVU KOŘISTI KLOAKA – ROZŠÍŘENINA KONEČNÍKU, KTERÁ JE SPOLEČNÝM VÝVODEM TRÁVICÍ, VYLUČOVACÍ A POHLAVNÍ SOUSTAVY CÉVNÍ SOUSTAVA – SRDCE – 1 KOMORA A 2 SÍNĚ, KREV SMÍŠENÁ – CHUDÁ NA KYSLÍK, KREVNÍ OBĚH MALÝ (PLICNÍ) A VELKÝ (TĚLNÍ) DÝCHÁNÍ – ŽÁBRAMI, PLÍCEMI A KŮŽÍ

LEBKA A KONČETINY JSOU S PÁTEŘÍ SPOJENY POHYBLIVĚ ZBARVENÍ – OCHRANNÉ – SPLYNUTÍ S OKOLÍM - VÝSTRAŽNÉ – ČERNO-ŽLUTÉ (MLOK) - ČERNO-ČERVENÉ (KUŇKA)

ROZMNOŽOVÁNÍ POHLAVNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ OPLOZENÍ VNĚJŠÍ = SAMICE VYPOUŠTÍ VAJÍČKA VE SNŮŠKÁCH A SAMCI JE OPLOZUJÍ VE VODĚ MIMO TĚLO SAMICE (BEZOCASÍ), DOPROVÁZENO HLASOVÝMI PROJEVY OPLOZENÍ VNITŘNÍ = SAMCI ODKLÁDAJÍ POHLAVNÍ BUŇKY VE ZVLÁŠTNÍCH SCHRÁNKÁCH, SAMICE JE SBÍRAJÍ OKRAJEM KLOAKY A OPLOZENÍ JE UVNITŘ TĚLA (OCASATÍ)

VÝVIN: VAJÍČKO – LARVA = PULEC – DOSPĚLEC PULCI „STROUHAJÍ“ ROSTLINNOU POTRAVU (PLANKTONNÍ ŘASY) DOSPĚLCI SE ŽIVÍ ŽIVOČIŠNOU POTRAVOU (HMYZ, DROBNÍ KORÝŠI, ŽÍŽALY,..) ZIMU PŘEČKÁVAJÍ VE STAVU STRNULOSTI V ZEMI NEBO BAHNĚ NA DNĚ VOD

DRUHY MÁME 2 SKUPINY OBOJŽIVELNÍKŮ: 1) OCASATÍ OBOJŽIVELNÍCI - PO CELÝ ŽIVOT ZACHOVANÝ OCAS - KLADOU VAJÍČKA NEBO ŽIVÁ MLÁĎATA - MLOCI A ČOLCI 2) BEZOCASÍ OBOJŽIVELNÍCI - V DOSPĚLOSTI OCAS NEMAJÍ, KRÁTKÉ ZAVALITÉ TĚLO, ZADNÍ KONČETINY (PLOVACÍ BLÁNA MEZI PRSTY)DELŠÍ NEŽ PŘEDNÍ, OČNÍ VÍČKA – VYSCHNUTÍ, PRACH NEČISTOTY - VĚTŠINA SUCHOZEMŠTÍ - VŠECHNY ŽÁBY

OCASATÍ OBOJŽIVELNÍCI MLOK SKVRNITÝ ČOLEK OBECNÝ ČOLEK HORSKÝ ČOLCI A MLOCI JSOU ZÁKONEM CHRÁNĚNY AXOLOTL AMERICKÝ – CELÝ ŽIVOT VE STÁDIU LARVY

BEZOCASÍ OBOJŽIVELNÍCI NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA – 2600 DRUHŮ ROPUCHA OBECNÁ, ZELENÁ KUŇKA OBECNÁ SKOKAN HNĚDÝ, SKŘEHOTAVÝ ROSNIČKA ZELENÁ BLATNICE SKVRNITÁ DRÁPATKA VODNÍ

POUŽITÁ LITERATURA ČABRADOVÁ, V. Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň : Nakladatelství Fraus, 2005. ISBN 80-7238-424-4. s. 22 - 25. DOBRORUKA J., L. a kol. Přírodopis II pro 7. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Scientia, 1998. ISBN 80-7183-134-4. s. 19 - 24. Obrázky poskytl Microsoft