Původ a vývoj člověka – prověrka 2. VY_52_INOVACE_04 Sada 1 Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Původ a vývoj člověka – prověrka 2. VY_52_INOVACE_04 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Roman Rozkošný, 08 - 2011 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Využití materiálu: ověření znalostí Anotace: Předmět: Přírodopis Ročník: 8. Využití materiálu: ověření znalostí Forma výuky: prezentace v programu PowerPoint Pomůcky: počítač, interaktivní tabule Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Původ a vývoj člověka (doplň věty tak, aby byly správně) Vývoj člověka započal v Africe v době …………………………………...... . Nejstarší přímý předek člověka byl ………………………………............. . Vývojovými předky člověka rozumného byli ……………………………………… a …………………………………………. Vznikem člověka rozumného byl ukončen proces ………………………………… (=polidšťování). Člověk rozumný měl 2 poddruhy: a) …………………………………... b) …………………………………... Další vývoj člověka (po polidšťování)označujeme jako …………………………….. (=zmoudření). Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Původ a vývoj člověka Vývoj člověka započal v Africe v době třetihor. (řešení) Vývoj člověka započal v Africe v době třetihor. Nejstarší přímý předek člověka byl Ardipiték (Australopiték). Vývojovými předky člověka rozumného byli člověk zručný (Homo habilis) a člověk vzpřímený (Homo erectus) . Vznikem člověka rozumného byl ukončen proces hominizace (=polidšťování). Člověk rozumný měl 2 poddruhy: a) člověk neadrtálský b) člověk vyspělý Další vývoj člověka (po polidšťování)označujeme jako sapientace (=zmoudření). Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692