Digitalizace výuky Příjemce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Digitalizace výuky Příjemce
PTÁCI.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
PTÁCI Hana Dundrová Pro 5. třídu ZŠ.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Archeopteryx Vojtěch Smolík.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní struktura života
Digitalizace výuky Příjemce
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Země ve vesmíru Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stavba těla ptáků
Ptáci autor: David Hainall.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PTÁCI.
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Obecná charakteristika
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a obecnými znaky třídy.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Měkkozobí Dominika Sattková.
Zjednodušený přehled třídy savců
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_04_Přírodopis 7.ročník_Chování ptáků Téma: Chování ptáků CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Ptáci Obratlovci Vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Obrázek: Klipart PowerPoint 2007.
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
PLAZI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Ptáci Původ Stavba těla.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola, Hradec Králové
Rozmnožování a chování ptáků
Transkript prezentace:

Digitalizace výuky Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Přírodopis Téma Ptáci – vývoj a rozmnožování Ročník sedmý Autor Mgr. Lenka Pechová

Ptáci vývoj a rozmnožování

Ptáci - vývoj Ptáci mají řadu tělesných znaků společných s plazy – drápy, čelisti, suchá kůže, vejco- rodost…… . Nejstarším opeřeným obratlov- cem byl pravděpodobně Archaeopteryx litographica (prapták litografický), jehož zkamenělina byla nalezena v Německu v Bavorsku.

Ptáci - vývoj Archeopteryx - patří mezi ope- řené dvounohé dinosaury plazí znaky: ptačí znaky: . prsty a drápy na . křídla a sáňky křídlech . 4 prsty na zadní kon- . čelisti se zuby četině . ocas z obratlů . peří

Archeopteryx, 150 milionů let starý prapták, po sobě zanechal něco víc než jen otisk v kameni. Jeho fosilie totiž obsahuje i zbytky měkkých tkání.  Senzační objev je dílem mezinárodního týmu paleontologů, geochemiků a fyziků, kteří fosilii archeopteryxe zkoumali v Kalifornii. Citlivá technika skenovací rentgenové fluorescenční analýzy (synchrotron rapid scanning X-ray fluorescence, SRS-XRF), při které se pomocí fluorescenčních rentgenových paprsků zkoumá distribuce chemických prvků ve vzorku, byla v případě fosilie archeopteryxe využita vůbec poprvé. Výsledky skenování ukázaly, že to, co vědci dosud pokládali za pouhé otisky pomalu se rozkládajícího organického materiálu, se ve skutečnosti zcela liší od okolní horniny a obsahuje zbytky peří. Peří archeopteryxe obsahovalo fosfor a síru stejně jako peří moderních ptáků. V jeho kostech vědci našli vysokou koncentraci zinku a mědi, které jsou pro metabolismus ptáků klíčové.

Víš, co je to litografie? Pokud ne klikni na obrázek.

Zápis Ptáci – vývoj a rozmnožování - ptáci se vyvinuli z ptačích předků - Archeopteryx – vyhynulý živočich, který měl znaky plazů (drápy, prsty, ozubené čelisti) i ptáků (křídla, peří)

Ptáci - rozmnožování . námluvy – tokání . oplození . stavba hnízda . snůška . vysedávání mláďat . líhnutí mláďat . péče o potomstvo

Ptáci - rozmnožování Popiš stavbu ptačího vajíčka. vápenatá skořápka papírovitá blána poutko bílek žloutek zárodečný terčík vzduchová komůrka

Ptáci - rozmnožování Spoj pojmy, které k sobě patří: vápenatá skořápka výživa papírovitá blána zásoba vzduchu poutko ochrana žloutek upevnění bílek ochrana vzduchová komůrka počátek vývoje zárodečný terčík propouštění plynů

Vývin kura domácího

Vývin kura domácího

Vývin kura domácího

Vývin kura domácího

Ptáci - rozmnožování Při líhnutí si mláďata prorazí skořápku vaječným zubem, který se po vylíhnutí ztrácí. Víš jak rozdělujeme ptáky podle chování po vylíhnutí? Krmiví ptáci – po vylíhnutí pečují o mláďa-ta, zajišťují jim potravu. Nekrmiví ptáci – mláďata jsou po vylíhnutí samostatná. mládě puštíka obecného

Ptáci - rozmnožování Pokus se podle obrázku charakterizovat mláďata krmivých a nekrmivých ptáků po vylíhnutí. krmivý pták nekrmivý pták vlaštovka obecná lyska černá holá, slepá, opeřená, vidí, nesamostatná samostatná

Ptáci – péče o potomstvo Jak se ptačí rodiče starají o své potomky? Zajišťují potravu. Zajišťují obydlí. Chrání před nepřáteli.

Zápis stavba ptačího vajíčka: vápenatá skořápka papírovitá blána poutko bílek žloutek zárodečný terčík vzduchová komůrka

Zápis krmivý pták: pečuje po vylíhnutí o mláďata nekrmivý pták: mláďata jsou po vylíhnutí sa- mostatná péče o potomstvo: - zajištění potravy - zajištění obydlí - ochrana před predátory

Procvičení učiva Doplň k obrázku Archeopteryxe ptačí a plazí znaky.

Procvičování učiva Popiš stavbu ptačího vajíčka.

Procvičení učiva Doplň následující text: Tokání můžeme označit jako ptačí …………. . Po oplození začínají ptáci stavět ………….. . Na hnízdě ptáci vajíčka ……………… . Po 11 až 12 týdnech se líhnou ……………… . U krmivých ptáků jsou mláďata ………., ………., …………………… . Mláďata nekrmivých ptáků jsou ………………, pokrytá ……………………….. a ………. . Rodiče zajišťují potomkům ………. ………..., ………………, ……………….. .