Zuzana Ondrášová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Procenta Výpočet procentové části
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy – směsi 4..
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
základní pojmy posloupností
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výpočet hmotnosti tělesa
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Název: Násobení čísly 10, 100 a v oboru
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Přímá úměrnost Trojčlenka
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Zábavná matematika.
Procenta.
Mapa zájmu - plány.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
v programu MS PowerPoint
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
Slovní úloha Příklad 1 Za čokoládu, mléko a sýr jsme zaplatili 28,60 Kč. Mléko bylo dvakrát dražší než sýr a čokoláda o 1,60 Kč dražší než mléko. Určete.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Procenta.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Procento Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procenta Výpočet počtu procent.
Transkript prezentace:

Zuzana Ondrášová

KDE SE MŮŽEME SETKAT S PROCENTY V obchodě za výlohou V novinách, časopisech V bankách V televizi, rozhlase POČASÍ Stav ozonu 8% Stavební spoření 25% státní příspěvek

Jedno procento je označení jedné Celek se nazývá základ (100%) CO JE TO PROCENTO? Jedno procento je označení jedné setiny určitého celku. Celek se nazývá základ (100%) 1% = 1/100 = 0,01 100% = 100/100 = 1(celek)   100% 1% Zápis: 1% Čteme: jedno procento

JAKÉ MŮŽEME MÍT CELKY (základy) 1 celek

JE UŽITEČNÉ VĚDET ! 1/5 celku je 20% 1/10 celku je 10% ¼ celku je 25%

VYJÁDŘI V %, JAKÁ ČÁST CELKU JE VYBARVENA 50% 40% 50% 20%

DIAGRAMY Diagramy znázorňují různě velké procentové části ze základu 70% 30% 30% 70% 30% 70% Obdélníkový diagram Kruhový diagram Sloupcový diagram

VÝPOČET PROCENTOVÉ ČÁSTI Procentová část je část základu, která odpovídá určitému počtu procent. Procentová část (40%) základ 40% 100%

1% Z JAKÉHOKOLI ČÍSLA VYPOČTEME TAK, ŽE DANÉ ČÍSLO VYDĚLÍME 100 Příklad: Základ je 800. Jaké je 1% z celku? Řešení: 1% z 800 ……… 800/100 = 8

VYJÁDŘI 1% Z UVEDENÉHO ZÁKLADU 28 000 2000 100% je 28 t = ……… kg 1%…….t = ……kg 3%…….t = ……kg 100% je 200m = ……. dm 1%…….m = ……...dm 2%…….m = ………dm 0,28 280 2 20 0,84 840 4 40 1750000 9000 100% je 175 m2 = ……… cm2 1%…….m2 = ………cm2 2%…….m2 = ………cm2 100% je 900 l= …….. dl 1%……. l = ……..dl 2%……. l = …….dl 1,75 17500 9 90 3,5 35000 18 180

POSTUP PŘI VÝPOČTU PROCENTOVÉ ČÁSTI PŘÍKLAD: KOLIK JE 30 % Z 200 KČ ? Najdeme základ Určíme 1% základu 1% základu násobíme příslušným počtem procent 200 KČ 200 KČ = 100% 2 KČ 200/100 = 2 KČ = 1% 2 . 30 = 60 KČ 50 KČ 10 KČ

VYPOČÍTEJ! PŘÍKLAD: Prodejna elektrotechniky má na skladě 80 počítačů. Urči, kolik se jich může ještě prodat, je-li: a, 50 % zamluvených b, 60 % zamluvených c, 100% zamluvených 1% = 0.8 0,8 . 50 = 40 80-40=40 počítačů 0,8 .60 = 48 80-48 = 32 počítačů Žádný!

OPAKOVÁNÍ 1 % =1/100 základu (celku) 1 % dostaneme, když základ vydělíme 100 K výpočtu procentové části potřebujeme znát: základ a 1% základu Diagramy znázorňují různě velké % části

DOMÁCÍ ÚKOL PRO HOLKY PŘÍKLAD: Dáša si koupila ve výprodeji nové boty. Boty byly zlevněné o 15% z původní ceny 700 KČ. Kolik Dáša za boty po slevě zaplatila?

DOMÁCÍ ÚKOL PRO KLUKY PŘÍKLAD: Petr se rozhodl, že si koupí kolo. V prasátku měl však našetřeno jen 75 % z ceny kola. Kolik korun musí Petr ještě nastřádat, aby si mohl koupit svoje vysněné kolo, které stojí 5300 KČ?

KONEC PREZENTACE