Číslo hodiny: 14.1.2015 PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Advertisements

Výpočet mzdy - příklady
DESETINNÁ ČÍSLA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Procenta Výpočet procentové části
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
řešené soustavou rovnic
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Opakování – převody jednotek, příklady
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_59_7TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Procenta.
Mapa zájmu - plány.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Měřítko mapy, plánu Matematika – 7. ročník
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dělení desetinným číslem
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_02_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Zuzana Ondrášová.
v programu MS PowerPoint
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
Transkript prezentace:

Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ

Procenta – historie Jméno pochází z per cento, znamenajícího na sto Název vznikl v 15. století, ale jednu setinu používali kvůli placení daní již staří Římané Zápis: úrok byl 15 % (patnáct procent) 15% (patnáctiprocentní) úrok

SLEVA 20 % ÚROKOVÁ MÍRA 7% Setkali jste se s procenty již někde v běžném životě?

Pokuste se vysvětlit, co znamenají věty: Účast byla stoprocentní. Odvedl svou práci na sto procent. Přijdu zítra, stoprocentně. Neumannová splnila naše očekávání na víc jak sto procent. Výkon fotbalistů byl stoprocentní.

Základ je 100% Procento 1 % JE SETINA ZÁKLADU 0,01 základu základu 1% 1 dílek …………… 1% čtverce Celkový počet dílů, na které je rozdělen daný čtverec je dílků ……….100% čtverce

základ vydělíme 100 (z : 100) ze základu vypočítáme tak, že: Např.: 1% ze …… : 100 = Např.: 1% ze 400 ……… ,01 = Např.: 1% z 80 …………… 80. 1/100 = /100 = 8/10 = 0,8 základ vynásobíme 0,01 (z. 0,01) základ vynásobíme zlomkem 1/100 (z. 1/100) Výpočet jednoho procenta

1% ze 200 Kč 1% z 3550 m 1% ze 150 kg 1% ze 3 hl 1% z 8000 € 1% z 0,75 q 1% z ½ km 1% ze ¾ m 2 Výpočet jednoho procenta Vypočítejte: …………………. 200 : 100 = 2 Kč ………………… : 100 = 35,5 m ………………… : 100 = 1,5 kg ………………….. 3 : 100 = 0,03 hl = 3 l ………………… : 100 = 80 € ………………….. 0,75 : 100 = 0,0075 q = 0,75 kg ………………….. ½ : 100 = 1/200 km ………………….. ¾ : 100 = 3/400 m 2 1 % ze z …………. z : 100 = 0,01. z = 1/100. z ………………… ,01 = 2 Kč ………………… ,01 = 35,5 m ………………… ,01 = 1,5 kg ………………… ,01 = 0,03 hl = 3 l ………………… ,01 = 80 € ………………….. 0,75. 0,01 = 0,0075 q = 0,75 kg ………………….. ½. 0,01 = 1/200 = 0,005 km ………………….. ¾. 0,01 = 3/400 = 0,0075 m 2 ………………… /100 = 2 Kč ………………… /100 = 35,5 m ………………… /100 = 1,5 kg ………………… /100 = 0,03 hl = 3 l ………………… /100 = 80 € ………………….. 0,75. 1/100 = 0,0075 q = 0,75 kg ………………….. ½. 1/100 = 1/200 km ………………….. ¾. 1/100 = 3/400 m 2

SPORTKA 1% z 6001% z 901% z 2 1% z 8501% z 201% ze % z % ze % ze % z % z 2401% ze % z 5001% ze 1501% ze

SPORTKA - kontrola 60,900,02 8,50, , ,51 200

Děkuji za pozornost NASHLEDANOU