Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 židovský původ  dva bratři zemřeli v dětství, tři sestry zemřely v koncentračním táboře  narodil se na Starém Městě v Praze  se svým otcem nevycházel.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _04_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _05_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE _16_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou O. Pavla... Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Rozbor uměleckého textu
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Realistický román.
VY_32_INOVACE_31-18 Česká próza po r Ladislav Fuks.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
JURAJ HERZ režisérem Ondřej Turek, SŠ uměleckoprůmyslová fotografie Koncentrační tábor narozen Samostatný režisér Barrandov Menší role.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _13_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _09_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Orgány činné v trestním řízení Ročník:1.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Název Ladislav Fuks Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _19_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou Celkový rozbor textu
Identifikátor materiálu: EU –
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _08_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _18_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_CJL_1 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Ladislav Fuks – život a dílo
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Literatura Tematická oblast: Česká a světová literatura po r Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_01_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Ladislav Fuks životopis, romány,
FANTASTICKÁ LITERATURA
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _24_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_08_CJL_L ROČNÍK: IV. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_13_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_10_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _11_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
Ladislav Fuks Michaela Sadílková, V8A
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJ_NP1 Ročník: I. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Ladislav Fuks Tematická oblast: Česky jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Spalovač mrtvol. Ladislav Fuks *24. září 1923 ┼19. srpna 1994.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: 6 . 10. 2013 Číslo DUMu: VY_32_INOVACE _01_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace, Estetické vzdělávání Vzdělávací obor: Literatura Tematický okruh: Vývoj prózy od roku 1945 do současnosti Téma: Ladislav Fuks Metodický list/anotace: Informace o autorovi a rozbor díla za použití interaktivní tabule

LADISLAV FUKS 1923 - 1994

Vypisoval se z osobních traumat: komplikovaný vztah s otcem skrývaná homosexualita pocit vyčlenění

vystudoval filozofii, psychologii, dějiny umění, pedagogiku pracoval jako odborný pracovník Státní památkové správy v Praze po vydání prvních próz byl oblíbený u kritiky i čtenářů a stává se spisovatelem z povolání

Jeho prózy jsou světem: - zrcadel, pohřebních ústavů, umělých květin, ornamentů, hroutícího se řádu, strachu, úzkosti, osamocení, odlišnosti groteskní hledání nového řádu Hlavní postavy jsou: - oběťmi zla - trpí pocity nejistoty vzbuzují smutek - mají narušenou psychiku

PAN THEODOR MUNDSTOCK (1963) děj se odehrává v roce 1941/42 pan T. Mundstock je nenápadný úředník kvůli židovskému původu je propuštěn zametá ulice má obavy z transportu do koncentračního tábora provází ho stín Mon, pomyslné druhé já utěšuje druhé vidinou konce války

začíná se připravovat na transport i pobyt v koncentračním táboře má pocit, že je dokonale připraven zahyne pod koly auta před zraky chráněnce Šimona, který vzápětí splývá s Monem nevyzpytatelnou realitu není možné racionálně zvládnout absurdní poměry jsou vydávány za přirozené

Mí černovlasí bratři: hlavní hrdina Michal, jeho židovští spolužáci jsou pohlcováni zlem, z něhož není úniku Variace pro temnou strunu: hlavní hrdina Michael trpí pocitem odcizení, skrývá se ve svém vnitřním světě vychovává ho přísný otec, policejní úředník Vévodkyně a kuchařka: děj se odehrává v secesní Vídni - rozkládající se Rakousko-Uhersko - Myši Natálie Mooshabrové

SPALOVAČ MRTVOL román-horor vliv ideologie a moci na vnitřní mravní svět a charakter člověka propojení reálného světa s iluzemi, sny a halucinacemi hranice mezi realitou a fikcí, mezi skutečností ajejí stylizací je záměrně rozostřována, zpochybňována mystifikace jim dává groteskní rozměr

- složitá symbolika , rozvinutá metaforičnost er-forma místy stírání stylistických rozdílů mezi vyjadřováním vypravěče a vyjadřováním Kopfrkingla vypravěč události zaznamenává, neinpretuje, proto neznáme motivaci některých Kopfrkinglových činů

pan Kopfrkingl vzorný otec rodiny spořádaný občan spalovač pražského krematoria¨postupně je deformován až k rozpadu osobnosti¨je přesvědčen o nutnosti očistit svou krev postupně vraždí své blízké okázale demonstruje abstinenci, nekuřáctví, vřelý vztah k hudbě

blízké předměty i osoby nazývá exotickými jmény sebe ROMAN místo Karel manželku Lakmé krematorium Chrám smrti jeho postava nemá ostré kontury, stává se průnikem cizích vlivů

Další postavy: Willi Reinke = dávný přítel, přesvědčený nacista zaměstnanci krematoria = Lišková, Zajíc, Fenek, Beran – motivace jejich jmen jiní aktéři Strauss, Dvořák, Janáček, Wagner = zaujetí hudbou

Děj: - PK uvěří díky Willimu ve svou rasovou nadřazenost potřebuje se zbavit pojítek s méněcennými bytostmi zavraždí manželku, svého syna, dceru nakonec nezabije PK je posedlý touhou vylepšovat svět, zbavovat lidi utrpení páchané zločiny hodnotí jako pomoc nešťastníkům

v závěru jej „tři andělé“ odvádějí do sanitky nelituje ani když je konfrontován s průvodem vyhublých lidských trosek, které se vracejí koncentračního tábora pořád má pocit, že je mesiáš

Citace, použitá literatura Zdroj klipartů: MS Office, Verze : 14.0.6123.50 Fotografie z archívu autorky SOUKAL, Josef a kol. Literatura pro 4. ročník středních škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2005, ISBN 80-7235-223-7.