Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuVY_32_INOVACE_DEU_1609 Stupeň a typ vzděláníStřední vzdělaní s maturitou Vzdělávací oborObory uměleckých řemesel. Tematický okruhDějiny umění – počátky moderního umění – předchůdci impresionismu. Druh učebního materiáluPrezentace Cílová skupinaŽáci maturitních oborů střední školy. AnotacePopis vývoje umění v 19. století. Impulsy pro vznik moderního umění. Klíčová slovaImpresionismus, předchůdci, Barbizonská škola, Angličtí krajináři, Edouard Manet. Datum
PŘEDCHŮDCI IMPRESIONISMU Angličtí krajináři Barbizonská škola Edourd Manet
HLAVNÍ PROBLÉMY UMĚNÍ 19. STOLETÍ – vznik impresionismu IMPRESIONISMUS nevznikl z ničeho nic. Živnou půdu mu připravily tři hnutí, které se formovaly na konci 18. a počátku 19. století. Tři základní zdroje impresionismu: – Angličtí krajináři 18. – 19. Století – Francouzští realisté 19. století (tzv. barbizonské škola) – a malíř Eduard MANET.
- období zakládání muzeí, galerií, koncertních síní; institucionalizování - věda nástroj poznání. postupně zájem o reálnou krajinu. - věk rozumu/věk krize - mizení boha.
Pařížský SALÓN
Angličtí krajináři snažili se ve svých obrazech zachytit proměnlivou hru světla – o více než 100 let dopředu před impresionisty. Pohybují se na pomezí klasicismu a romantismu. stopach-barbizonske-skoly
Nejdůležitějším nástrojem malby je barva a světlo. Stěžejním tématem je krajinomalba. William Turner: Otrokářská loď,