„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Hydrosféra – vodstvo na pevnině
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Planeta Země – Exogenní činitelé 2
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Planeta Země – Endogenní činitelé
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Hydrosféra – Ledovce, Podpovrchová voda
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Planeta Země – Pedosféra
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Balkánské státy
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy 2
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Evropské regiony – Jihovýchodní Evropa– Jadranské státy1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Globální cirkulace atmosféry
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Evropské regiony – Západní Evropa– Státy Beneluxu
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Opakování – vesmír, sluneční soustava
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Planeta Země - Litosféra
Sluneční soustava a Měsíc
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Evropské regiony – Střední Evropa - Maďarsko
Planeta Země – Exogenní činitelé 1
KRAJINA – PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM ŽIJEME Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Evropské regiony – Západní Evropa– Švýcarsko Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Mimoevropské regiony – Východní Asie– Korejský poloostrov
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Evropské regiony – Střední Evropa- Transformace, Visegrádská čtyřka
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.  Zpracováno 4.11. 2013, autor: Mgr. Adam Supík Tematické mapy, GPS, GIS Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Tematické mapy Topografický obsah je potlačen a převažuje tematický obsah Přírodní jevy – geologické mapy Společenské jevy - hospodářské, politické mapy Ostatní - životní prostředí, dějepisné mapy Pro znázornění tematického obsahu se používají metody, které nejsou vysvětleny v legendě

Bodové značky Využívá geometrické, obrázkové, písmenkové značky v místě výskytu určitého jevu

Metoda lokalizovaných diagramů V místě výskytu jevu je diagram (graf) Struktura průmyslu Roční průběh teplot (srážek)

Kartodiagramy Školní atlas str. 32- 33 – Hospodářství Diagramy (grafy) se vztahují na celé území Struktura průmyslu v krajích ČR Struktura obyvatel ve státech Evropy Školní atlas str. 32- 33 – Hospodářství

Stuhová metoda Liniové značky ve směru výskytu jevu Šířkou vyjadřuje množství (intenzitu) Barvou druh Intenzita dopravy mezi krajskými městy v ČR

Metoda anamorfózy Velikost znázorňovaného jevu je vyjádřena velikostí daného území Velikost armád států světa Počet obyvatel

Metoda kartogramu Intenzita jevu je vyjádřena barvou (rastrem) v předem daných jednotkách

Tečková metoda Vyjadřuje výskyt jevu tečkou o určité velikosti Rozmístění obyvatel

GPS Globální družicový polohový systém Provozovatelem jsou USA (zkreslení, vypnutí) Slouží k určení polohy na Zemi Nutný signál z družic a gps přijímač Využití: Navigace Dopravní systémy Geocaching

GIS Geografický informační systém Využívá spojení počítačů, softwaru a geografických dat GIS umožňují analýzu geografických dat Použití Mapové portály Životní prostředí Ochrana proti živlům Správa sítí

Odkazy http://mapy.cz/ http://nahlizenidokn.cuzk.cz/ https://maps.google.cz/ Google Earth

Zdroje BIČÍK, Ivan a Bohumír JANSKÝ. Příroda a lidé Země: učebnice zeměpisu pro střední školy. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2001, 135 s. ISBN 80-860-3445-3. ČAPEK, Richard, Ludvík MUCHA a Miroslav MIKŠOVSKÝ. Geografická kartografie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 373 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN 80-042-5153-6. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Concrete-map-symbols.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Diagramm_Fl%C3%A4chenverteilung_Hesselbach.png http://www.wpclipart.com/geography/Country_Maps/T/Taiwan.png.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Kartodiagram.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:EU_net_budget_2007-2013_per_capita_cartogram.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Choropleth_map.jpg http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Prikkekart.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:GPS_on_smartphone_cycling.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ConstellationGPS.gif