Standardy VKIS v praxi jihomoravských knihoven Regionální funkce knihoven Pardubice 4. – 5. 4. 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
KONTROLY ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ prováděné orgány Celní správy ČR
Města ČR – orientace na mapě
předsedkyně 7. senátu Nejvyššího správního soudu
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
SEZÓNA 2012/2013. TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY  POČET TJ: 109  V MINUTÁCH: 8175  V HODINÁCH: 136,25  V DNECH: 5,67.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Sčítání a odčítání úhlů
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Afrika – státy a hlavní města
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Vyhodnocení plnění standardu VKIS ve veřejných knihovnách Jihomoravského kraje za rok 2011 Analýza standardu VKIS v JMK – srovnání vývoje let 2007, 2009.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
POČET OBSLUHOVANÝCH KNIHOVEN POČET METODIKŮ 25,78 (PK: 23,18) 25,46 (PK: 22,06) 24,53 (PK 21,53) Počet metodických návštěv 936 (1,35;
Transkript prezentace:

Standardy VKIS v praxi jihomoravských knihoven Regionální funkce knihoven Pardubice 4. –

Jihomoravský kraj  Rozloha: 7 196,5 km²  Počet obyvatel:  Počet obcí: 673  Počet měst: 48  Počet okresů: 7 BlanskoBrno-městoBrno-venkovBřeclavHodonínVyškovZnojmo

Jihomoravský kraj

Veřejné knihovny Jihomoravského kraje v roce 2006 Region RegionPověřené Profi Profi Neprofi Neprofi Pobočky Pobočky CELKEM CELKEM Blansko Boskovice Brno-město Brno-venkov Břeclav Hodonín Vyškov Znojmo CELKEM

Kategorie standardu VKIS  Provozní doba knihovny pro veřejnost - počet provozních hodin pro veřejnost  Tvorba knihovního fondu a informačních zdrojů - výdaj na nákup KF a dalších informačních zdrojů - počet KJ doplněných do KF za kalendářní rok  Počet veřejně přístupných stanic připojených k internetu - počet veřejně přístupných stanic připojených k internetu  Studijní místa a prostory pro uživatele - počet studijních míst  Obecné principy dostupnosti VKIS

Provozní doba knihovny pro veřejnost Region Pověřená Pověřená Profi(ne) Profi(ne) Neprofi(ne) Neprofi(ne) Nespl. % Nespl. % Blansko 1(-15h) 1(-15h) 5(3) 5(3) 56(52) 56(52) 90,32 90,32 Boskovice 1(-9h) 1(-9h) 3 50(48) 50(48) 90,74 90,74 Brno-venkov 1 19(1) 19(1) 129(127) 129(127) 85,90 85,90 Břeclav 1(-5h) 1(-5h) 16(1) 16(1) 53(53) 53(53) 78,57 78,57 Hodonín 1 16(2) 16(2) 64(63) 64(63) 80,24 80,24 KJM 1 Vyškov 1(-1h) 1(-1h) 6(3) 6(3) 70(62) 70(62) 85,71 85,71 Znojmo 1 8(1) 8(1) 144(129) 144(129) 84,96 84,96 CELKEM NESPLNILY 4 (z 8) 4 (z 8) (50%) (50%) 11 (ze 73) 11 (ze 73) (15,06%) (15,06%) 534 (z 566) (94,34%) 84,85 84,85

Provozní doba – neprofesionální knihovny RegionCelkemNespl. Kat. 1 Kat. 2 Kat. 3 Kat. 4 Ø hodin v 1 K Blansko (40) 37(40) 9 6(7) 6(7) - 4,9 - 4,9 Boskovice (36) 34(36) ,7 - 4,7 Brno- venkov (49) 47(49) ,6 - 6,6 Břeclav ,1 - 6,1 Hodonín (20) 19(20) ,2 - 6,2 Vyškov (33) 27(33) 29(31) 29(31) 6 - 5,4 - 5,4 Znojmo (104) 23(25) 23(25) ,6 - 4,6 CELKEM ,5 - 5,5

Tvorba knihovního fondu a informačních zdrojů  Výdaj na nákup knihovního fondu a dalších informačních zdrojů na 1 obyvatele bez dotace na regionální funkce  Roční přírůstek knihovních jednotek bez výměnných fondů

Nákup knihovního fondu Region PK PK Profi (ne) Profi (ne) Chybí Chybí Neprofi Neprofi (ne) (ne) Chybí Chybí Chybí celkem Chybí celkem Blansko 1 5(3) 5(3) (47) 56(47)824,32844,32 Boskovice 1(-3,77) 1(-3,77) 3(2) 3(2) 6,99 6,99 50(41) 50(41)631,81642,57 Brno- venkov 1 19(6) 19(6) 1,1 1,1129(101)3774,853775,95 Břeclav 1(+20,63) 16(10) 16(10) 28,77 28,77 53(40) 53(40)419,52427,66 Hodonín 1 16(14) 16(14)154,01 64(56) 64(56)555,48709,49 KJM1(-11,14)11,14 Vyškov 1 6(5) 6(5) 39,78 39,78 70(67) 70(67)1021,211060,90 Znojmo 1 8(6) 8(6) 19,08 19,08144(131)2394,362413,44 CELKEM + 5,72 73(46)269,73566(483)9621,

Roční přírůstek Region PK PK Profi Profi Rozdíl Rozdíl Neprofi NeprofiRozdílCelkem Blansko 1(-639) 1(-639) (42) 56(42) Boskovice (33) 50(33) Brno- venkov 1(+727) 19(2) 19(2) (74) 129(74) Břeclav 1 16(1) 16(1) (29) 53(29) Hodonín 1 16(7) 16(7) (43) 64(43) KJM 1 Vyškov 1(-126) 1(-126) 6(1) 6(1) (55) 70(55) Znojmo 1(-247) 1(-247) 8(2) 8(2) (128) CELKEM 8(-285) 8(-285) 73(13) 73(13) (404)

Počet studijních míst Region PK PK Profi (ne) Profi (ne)Chybí Neprofi Neprofi (ne) (ne)Rozdíl % Celkem Celkem Blansko 1 5(4) 5(4) (41) 56(41) , Boskovice 1(-12) 1(-12) 3(2) 3(2) (45) 50(45) Brno- město 1 Brno- venkov 1(-8) 1(-8) 19(10) 19(10) (109) , Břeclav 1 16(8) 16(8) (22) 53(22) ,5 41, Hodonín 1 16(10) 16(10) (57) 64(57) Vyškov1(+56) 6(4) 6(4) (50) 70(50) , Znojmo 1 8(4) 8(4) (95) 144(95) , CELKEM8(+36) 73(42) 73(42) (419) ,

Mokrá - Horákov

Hrušovany u Brna

Veřejně přístupný internet Region PK PK Profi Profi (ne) (ne) Rozdíl RozdílNeprofi (ne) (ne)Rozdíl %Celkem Blansko 1(+1) 1(+1) 5(3) 5(3) (36) 56(36) , Boskovice 1(-1) 1(-1) 3(2) 3(2) (27) 50(27) Brno- město 1(+96) 1(+96) Brno- venkov 1(-3) 1(-3) 19(10) 19(10) (89) 129(89) , Břeclav 1(+9) 1(+9) 16(7) 16(7) (17) 53(17) , Hodonín 1(-4) 1(-4) 16(11) 16(11) (39) 64(39) , Vyškov 1(+13) 1(+13) 6(5) 6(5) (43) 70(43) , Znojmo 1 8(3) 8(3) (66) 144(66) , CELKEM8(+111) 73(41) 73(41) (317)

Dosud nepřipojené knihovny Region Počet nepřipojených Počet nepřipojených Celkový počet Celkový počet %nepřipojených Blansko ,7 51,7 Boskovice ,0 46,0 Brno-venkov ,4 43,4 Břeclav ,3 11,3 Hodonín ,1 28,1 Vyškov ,5 28,5 Znojmo ,5 30,5 CELKEM ,6 34,6

Obecné principy dostupnosti VKIS  Dostupnost všem bez rozdílu  Dostupnost služeb menšinám  Dostupnost informací o knihovně (www)  Docházková vzdálenost

Standard VKIS 2005 – situace v JMK  Trend mírného zlepšení zejména u veřejně přístupného internetu  Zlepšení studijních míst v přímé závislosti na rekonstrukce knihoven  Problematická situace u neprofesionálních knihoven v tvorbě KF a informačních zdrojů  Zlepšení provozní doby u profesionálních knihoven (15h)

Závěr  Standardy napomáhají knihovnám i zřizovatelům  Jsou užitečným nástrojem srovnávání  Poukazují na nedostatky zejména u neprofesionálních knihoven  Věnovat více pozornosti jejich propagaci mezi zřizovateli a uživateli knihoven

…zkušenosti knihoven se standardy  statistický program Stat-Excel  využití standardů v praxi  postoj obecních úřadů (standardy a legislativa)  standardy  návrhy dalších standardů  standardy a uživatelé

Děkuji za pozornost. Mgr. Monika Kratochvílová oddělení knihovnictví Moravská zemská knihovna v Brně