Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Poměr Matematika – 7. ročník *.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Elektronická učebnice - I
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Doplň do korálků násobky čísla 2
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
v programu MS PowerPoint
Obvody a obsahy obrazců
Celá čísla Dělení.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Znaky dělitelnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,
Násobení a dělení desetinných čísel
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Předmět Matematika Téma Poměr Ročník sedmý AutorZdeňka Pírková

Rozcvička: Jednoduché slovní úlohy: 1. Balíku látky bylo prodáno 43,5 m a 20,2 m.Zbylo 26,3 m.Kolik metrů látky bylo v balíku? a) 75 m b) 80 m c) 86 m d) 90 m 2. Za 3 metry podlahové krytiny ( linolea ) zaplatil tatínek 480 Kč.Kolik stejné krytiny by mohl koupit za 3200 Kč? a) 15 m b) 20 m c) 35 m d) 40 m 3. Kolik Kč stojí 60 m látky,když 12 m stejné látky stojí 700 Kč? a) 350 Kč b) 420 Kč c) Kč d) Kč 4. Pavel: „Kolik je mi let?“ Kdyby mi bylo pětkrát více a ještě 5 roků, bylo by mi právě 60 let. a) 11 roků b) 12 roků c) 10 roků d) 9 roků 5. Konev plná mléka má hmotnost 38 kg.Když je konev naplněna mlékem do poloviny,má hmotnost 21,5 kg. Jakou hmotnost má konev? a) 10 kg b) 16,5 kg c) 2,5 kg d) 5 kg

Hledání cesty: A B 4,6 3,8 2,9 7,4 10,3 2,3 5,5 6,4 4,9 12,9 3,8 6,9 2,6 11,3 5,4 Tři chodci se vydali ze stejného místa A do místa B.Každý šel jinou cestou.Údaje na plánku cest jsou v km. Urči: 1. Která cesta je nejkratší?Kolik km tato cesta měří? 2. Byl chodec,který šel touto cestou v cíli první? Svoji odpověď zdůvodni.

Doplň tabulku : délka trasy rychlost km4 km/h5 km/h6km/h čas ( hod )

Řešení: délka trasy rychlost km4 km/h5 km/h6 km/h čas ( hod ) 297,255,84,83 307, ,45,3 Závěr: a) řádky – u jedné trasy platí: vyšší rychlost = kratší čas b) sloupce – u jedné rychlosti platí : delší trasa = delší čas c) napříč tabulkou – různé varianty

Výlet: z Třebechovic pod Orebem na Šerlich start cíl Více na :

Zadání úlohy : Na výlet do Orlických hor se vydala jedna rodina autem,dětský cyklistický oddíl a skupina dospělých cyklistů.Cílem všech tří skupin byla Masarykova chata na Šerlichu.Všechny skupiny jely stejnou trasou, která byla dlouhá díky objížďkám 48 km( bez nich je tato trasa okolo 40 km ). Auto jelo průměrnou rychlostí 60 km/h,dospělí cyklisté rychlostí 24 km/h. Dětský oddíl dorazil do cíle za 3 hodiny. Otázky: 1) Jakou rychlostí jely děti? 2) Jak dlouho trvala cesta autu? 3) Za jak dlouho dojeli na chatu dospělí cyklisté? Doplň údaje do tabulky.

Tabulka: autodětský oddíl dospělí cyklisté průměrná rychlost km/h 6024 čashod 3 časmin Celkem ujeto : 48 km

Porovnávání: 1.otázka: O kolik je větší(menší) …? porovnání …….rozdílem např. 60 – 24 = 36 Průměrná rychlost auta je o 36 km/h větší než rychlost dospělých cyklistů. 2.otázka: Kolikrát je větší (menší) …? porovnání ……..podílem např. 60 : 24 = 2,5 Průměrná rychlost auta je 2,5 krát vyšší než rychlost dospělých cyklistů. autodětský oddíl dospělí cyklisté průměrná rychlost km/h čashod 0,832 časmin otázka: V jakém poměru jsou…. ? porovnání ……. poměrem např. 60 : 24 = 5 : 2 Průměrné rychlosti auta a dospělých cyklistů jsou v poměru 5 : 2. ( čteme 5 ku 2 )

Něco pro poučení: 5 : 2 ………poměr 2 : 5 ………poměr převrácený Úpravy poměru : 1.rozšiřování 5 : 2 = 10 : 4 = 15 : 6 = 20 : 8 …..atd. rozšiřování = násobení všech členů v poměru stejným číslem různým od 0 2.krácení např. 60 : 24 = 30 : 12 = 15 : 6 = 5 : 2 60 : 24 = 10 : 4 = 5 : 2 60 : 24 = 5 : 2 poměr v základním tvaru ( vyjádřen čísly nesoudělnými ) krácení = dělení všech členů v poměru stejným číslem různým od 0 Cvičení : Krať poměry na základní tvar: 48 : 32 = 80 : 16 = 45 : 72 = 90 : 81 = 120 : 144 = 125 : 150 =

Něco pro zábavu : Které číslo chybí v řadě ? Doplň čísla tak,aby jejich součet v každém řádku,v každém sloupci a každé úhlopříčce byl vždy 23. K doplnění použij tato čísla: 57 ?

Ještě přídavek: = 20 =23 =22 Pokud pes má číslo 5, jaká čísla odpovídají ostatním zvířatům?

2. ZÚ: Místo ? se doplní 54. Střídavě se přičítá 3 a třemi se násobí. 1.Krácení poměrů: 48 : 32 = 3 : 2 80 : 16 = 5 : 1 45 : 72 = 5 : 8 90 : 81 = 10 : : 144 = 5 : : 150 = 5 : 6 ZÚ: ZÚ - přídavek: pes 5 myš 7 žába 4