IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Celá čísla Dělení.
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
15..
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Úkoly nejen pro holky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
KONTROLNÍ PRÁCE.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 10 Anotace Prezentace, která se zabývá dělením, kdy je dělenec menší než dělitel. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci vydělí menší číslo číslem větším Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Desetinné číslo, přirozené číslo, dělení Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Opakování, výklad, procvičení Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 11-13 let – 6. ročník Celková velikost / datum 359 kB, říjen 2011

Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Slide 3. cvičení (opakování) – žáci sečtou, odečtou, vynásobí a zaokrouhlí daná čísla Slide 4. cvičení (opakování) – žáci vydělí a zaokrouhlí daná čísla Slide 5. výklad + zápis – dělení, kdy je dělenec menší než dělitel – názvosloví a vlastnosti dělení Slide 6. výklad + zápis – dělení, kdy je dělenec menší než dělitel – vlastnosti dělení Slide 7. výklad + zápis – dělení, kdy je dělenec menší než dělitel – postup dělení Slide 8. výklad + zápis – dělení, kdy je dělenec menší než dělitel – postup dělení Slide 9. procvičení – žáci vydělí daná čísla

Desetinná čísla - opakování Výsledky ještě zaokrouhlete na jednotky! 104,303 + 281,512 · 45 = 531,904 · 12 – 300,773 = 658,471 + 141,306 · 18 = 97,0155 · 59 – 2130,82 = 386,621 + 255,413 · 66 = 74,9014 · 52 – 2136,72 = 2454,45 + 1809,23 · 27 = 3035,28 · 76 – 99044,6 = 8282,52 + 554,366 · 61 = 6546,862 · 10 – 9890,9 = 12772,343 6082,075 3201,979 3593,0945 17243,879 1758,152 51303,66 131636,68 42098,846 55577,72 ≐ 12772 ≐ 6082 ≐ 3202 ≐ 3593 ≐ 17244 ≐ 1758 ≐ 51304 ≐ 131637 ≐ 42099 ≐ 55578

Desetinná čísla - opakování Výsledky ještě zaokrouhlete na setiny! 29,208 : 8 = 112,05 : 9 = 188,65 : 7 = 276,744 : 6 = 86,922 : 9 = 54,978 : 7 = 158,352 : 3 = 38,49 : 5 = 58,964 : 4 = 37,548 : 6 = 3,651 12,45 26,95 46,124 9,658 7,854 52,784 7,698 14,741 6,258 ≐ 3,65 ≐ 12,45 ≐ 26,95 ≐ 46,12 ≐ 9,66 ≐ 7,85 ≐ 52,78 ≐ 7,70 ≐ 14,74 ≐ 6,26

Dělení, kdy je dělenec menší než dělitel 6,4 : 20 = 0,32 dělenec podíl dělitel Vlastnosti dělení (opakování): Př.: 6,4 : 20 = 0,32 20 : 6,4 = 3,125 Pořadí dělence a dělitele nelze zaměňovat. Dělení není komutativní!

Vlastnosti dělení (opakování): Podíl stejných čísel je vždy 1. Př.: 3,14 : 1 = 3,14 Dělíme-li číslo jednou, nezmění se. Př.: 0 : 7 = 0 Nula dělená jakýmkoliv číslem je nula. Př.: 2,718 : 0 = Celek nelze rozdělit na nula dílů, proto nelze dělit nulou!

Postup při dělení kdy je dělenec menší než dělitel 8,6 : 40 = 0 8 Dělíme 8 : 40, zapíšeme neúplný podíl 0 a zbytek 8. 2) 8,6 : 40 = 0, 86 Za neúplným podílem zapíšeme desetinnou čárku a ke zbytku připíšeme 6. 3) 8,6 : 40 = 0,2 86 6 Dělíme 86 : 40, zapíšeme neúplný podíl 2 a zbytek 6.

Postup při dělení kdy je dělenec menší než dělitel 4) 8,6 : 40 = 0,21 86 60 20 Ke zbytku připíšeme 0 a dělíme 60 : 40, zapíšeme neúplný podíl 1 a zbytek 20. 5) 8,6 : 40 = 0,215 86 60 200 Připíšeme opět 0 a dělíme 200 : 40. Zapíšeme neúplný podíl 5 a zbytek 0. Výsledek je 0,215 a zbytek 0.

Vypočítej a proveď zkoušku: 1,641 : 3 = 1,68 : 7 = 1,37 : 5 = 1,48 : 2 = 11,9 : 14 = 18,525 : 25 = 2,36 : 4 = 0,081 : 9 = 5,55 : 6 = 3,56 : 8 = 0,547 0,24 0,274 0,74 0,85 0,741 0,59 0,009 0,925 0,445

Čerpáno Texty: COUFALOVÁ, J. a kol. Matematika pro šestý ročník základní školy. Praha: Fortuna,1998. 215 s. ISBN 80-7168-588-7. Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas)