Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Matematika a její aplikace
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Slovní úlohy se zlomky a procenty
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
 Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k procvičování sčítání a odčítání. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.  Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Sčítání, odčítání do sta
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Jednotky času - procvičování
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_580_SLOVNÍ_ÚLOHY Téma: ŘEŠENÍ SLOVNÍCH ÚLOH.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 25. 3. 2013 VY_32_Inovace/2_090

Anotace: Prezentace uvádí slovní úlohy, které slouží k procvičení sčítání a odčítání desetinných čísel. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: desetinná čísla, desetinná čárka, sčítání, odčítání Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 11-12 let (6. ročník)

Žáci na výletě již ušli 13,65 km, do cíle jim ještě zbývá o 3 350 m delší cesta, než jakou doposud ušli. Kolik kilometrů celkem žáci šli? ušli … 13,65 km zbývá … o 3 350 m více než celkem půjdou … x km 3 350 m = 3,35 km 13,65 + 13,65 + 3,35 = 30,65 Žáci na výletě ušli celkem 30,65 km.

Laura má 200,- Kč a jde nakoupit: chleba za 25,40,- Kč; máslo za 29,60,- Kč; mouku za 12,90,- Kč a sušenky za 42,50,- . Vypočítej, kolik Lauře zbyde peněz. Chleba … 25,40,- 25,4 + 29,6 + 12,9 + 42,5 = 110,4 Máslo … 29,60,- 200 – 110,4 = 89,6 Mouka … 12,90,- Lauře zbyde 89,60,- Kč. Sušenky … 42,50,- celkem … ? zbyde … ?

Matěj ušetřil 35,28 eur a chce si koupit novou harmoniku za 105 € Matěj ušetřil 35,28 eur a chce si koupit novou harmoniku za 105 €. Od rodičů dostal 40,50 € a od babičky 28 eur a 30 centů. Bude to Matějovi stačit? Kolik mu zbyde (chybí)? Matěj … 35,28 € 35,28 + 40,50 + 28,3 = 104,08 rodiče … 40,50 € 104,08 < 105 babička … 28,30 € harmonika stojí….105 € Bude to stačit? Matějovi to stačit nebude, chybí mu 92 centů (0,92 €).

Ondra má kredit 150,-. Volal si s Jakubem za 34,80,- Ondra má kredit 150,-. Volal si s Jakubem za 34,80,-.Dále provolal s Járou 18,90,-; s Benem 24,60,- a Honzovi, Leošovi a Martinovi poslal SMS, která ho stojí 3,50,-. Kolik kreditu mu zbyde? Jakub … 34,80,- Jára … 18,90,- 34,8 + 18,9 + 24,6 + 3,5 + 3,5 +3,5 = 88,8 Ben … 24,60,- Jan … 3,50,- 150 – 88,8 = 61,2 Leoš … 3,50,- Martin … 3,50,- Ondrovi zbyde 61 korun a 20 haléřů. kredit … 150,- zbyde … x Kč

Kačka pozvala své spolužačky do cukrárny Kačka pozvala své spolužačky do cukrárny. Sama si objednala čaj za 12,50,- a dort za 16,80,-. Katrin si objednala horkou čokoládu za 28,- a dort za 17,90,-.Tereza si také objednala horkou čokoládu a dort za 18,- a Laura si vzala čaj a chlebíček za 14,30,-. Kolik Kačka celkem zaplatila? Kolik za každou průměrně zaplatila?

Kačka … 12,5 + 16,8 Katrin … 28 + 17,9 Tereza … 28 + 18 Laura … 12,5 + 14,3 12,5 + 16,8 + 28 + 17,9 + 28 + 18 + 12,5 + 14,3 = =148 148 : 4 = 37 Kačka zaplatí celkem 148,- Kč a průměrně za každou 37,- Kč.

Použité zdroje: Kliparty – Microsoft Office Vlastní