Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová 28. 4. 2013 VY_32_Inovace/2_096.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Únorové počítání.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Násobení, dělení mocnin
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Jednotky času - procvičování
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Souhrnné opakování desetinná čísla
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096

Anotace: Prezentace uvádí různé příklady s desetinnými čísly. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Řeší příklady na sčítání, odčítání, násobení, dělení desetinných čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: desetinná čísla, +, -,., : Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (6. ročník)

Novákovi si koupili televizi. Při nákupu zaplatili 1 520,- Kč a každý měsíc po dobu 1 roku budou splácet 358,50,- Kč. Kolik celkem za televizi zaplatí? Při nákupu … 1 520,- Kč Za 1 rok … ,50,- Kč Celkem ….. X,- Kč X = ,50 = = Novákovi zaplatí za televizi celkem 5 822,- Kč.

Pětičlenná rodina jede na sedmidenní dovolenou na Moravu. 1 nocleh pro celou rodinu stojí 1 230,- Kč a strava pro 1 osobu na den stojí 180,50,- Kč. Kolik Kč musí rodina na dovolenou ušetřit? 5 členů na 7 dní 1 nocleh/celá rodina … 1 230,-Kč Strava na 1 den/1 osoba … 180,50,- Kč Celkem zaplatí … x,- Kč nocleh:strava: = ,50. 7 = 6 317,5 X = ,5 = ,5 Pětičlenná rodina musí na sedmidenní dovolenou ušetřit ,50,- Kč.

V pátek prodala paní Jahodová 10 koláčů po 12,50,- Kč, dále 15 skořicových šneků po 7,80,- Kč a 14 koblih po 6,90,- Kč. Kolik Kč celkem utržila? 10 koláčů … po 12,50,- Kč 15 šneků … po 7,80,- Kč 14 koblih … po 6,90,- Kč Celkem utržila … x,- Kč X = , , ,90 = = ,60 = 338,60 Paní jahodová utržila celkem 338,60,- Kč.

Zaokrouhlete číslo 827,1283 na : a)Jednotky b) desítky c) desetiny d) setiny e) tisíciny f) tisíce g) stotisíce

Řešení - Zaokrouhlete číslo 827,1283 na: a)Jednotky 827 b) Desítky 830 c) Desetiny 827,1 d) Setiny 827,13 e) Tisíciny 827, 128 f) Tisíce g) stotisíce 0

Vypočítej: 0, (2, ,1) = 0, (2,5 + 1) = 0, ,5 = 0, = 14,1 (2,6 – 2. 1,3). 3,3 = (2,6 – 2,6). 3,3 = 0. 3,3 = 0 0,15. (2,6. 3 – 5. 0,8) = 0,15. ( 7,8 – 4) = 0,15. 3,8 = 0,57 (0,7 + 1,3. 6) – 0,3. 1,4 = (0,7 + 7,8) – 0,42 = 8,5 – 0,42 = 8,08 0,06 + (8,65 + 0,04. 10) = 0,06 + (8,65 + 0,4) = 0,06 + 9,05 = 9,11

Vypočítej: 257, ,059 = 269,549 0, ,000 7 = 65, ,45 – 6,8 = 193,65 0,78 – 0,2456 = 0,534 4

Vyděl na 1 desetinné místo: 16, 8 : 0,7 = 168 : 7 = 24 2, 55 : 0, 03 = 255 : 3 = 85 5, 216 : 0,18 = 521,6 : 18 = 28,9 (zb. 1,4) 46, 06 : 1, 8 = 460,6 : 18 = 25,5 (zb. 1,6) 129, 2 : 1,7 = : 17 = 76

Použité zdroje: Vlastní