ICT M 5.R. Římské číslice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Advertisements

Římské číslice jako rozšiřující učivo
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENA
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL PRAVĚCÍ ZEMĚDĚLCI 4.R
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
ICT ČJ 5.ročník Význam slov IV.
 Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k procvičování sčítání a odčítání. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.  Autor: Mgr.
Sčítání, odčítání mocnin
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly III Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY, YOUR ANOTACE Šablona:ICT AJ přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
ICT M Opakování 4.ročník
ICT HV POSUVKY Anotace: Materiál slouží k seznámení s posuvkami. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na.
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
Anotace : ICT ČJ podstatná jména II. - 4.ročník
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT VL PRAVĚK II – 4.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ICT M 5.R. Desetinná čísla – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení čtení desetinných čísel. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT ČJ VS po V Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
ICT ČJ procvičování učiva 4. a 5.ročník
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ICT M 5.R. Římské číslice II
ICT VL Pravěk – procvičování 4.R
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
ICT ČJ podstatná jména I. - 4.ročník
Š ABLONA : ICT ČJ Č ÍSLOVKY 5.R. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT M 5.R. Jednotky času
ICT M 5.R. Jednotky hmotnosti
ICT M 5.R. Jednotky času Anotace: : Prezentace obsahuje učivo Jednotky času v reálných situacích a příklady k procvičování. Prezentace je prezentována.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Naše okolí 5.R.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět  Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět  Tematický okruh: Místo, kde žijeme  Anotace:
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
ICT ČJ VS po P Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
ICT ČJ VS po M Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.r. Řešíme rovnice Anotace: Prezentace obsahuje p ř íklady k procvi č ování ř ešení rovnic. Prezentace je prezentována interaktivn ě na.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

ICT-2-1-50 M 5.R. Římské číslice Anotace: Prezentace obsahuje výklad učiva římské číslice a příklady k procvičování. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli. Autor: Mgr. Pavla Polanská Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Číslo a proměnná Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: žák zapisuje čísla římskými číslicemi Speciální vzdělávací potřeby - žádné – Klíčová slova: římské číslice, zápis, sčítání, odčítání Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: výklad/aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání - první stupeň – druhé období Typická věková skupina 10 - 11 let Celková velikost – 166 kB – soubor ppt

Římské číslice 5.ročník

Římské číslice Čísla od 1 do 39 sestavujeme pomocí číslic: I …… 1 V ….. 5 X … 10 číslice se sčítají menší číslice se před větší odčítá II ……. 1 + 1 = 2 XI … 10 + 1 = 11 IV …… 5 – 1 = 4 XIV … 10 + 4 = 14 VI …… 5 + 1 = 6 XIX … 10+ 9 = 19 VII … 5 + 1 + 1 = 7 XXX … 10 + 10 + 10 = 30

L … 50 C … 100 D … 500 M … 1 000 LXXV … 50 + 10 + 10 + 5 = 75 XL … 50 – 10 = 40 CXXXIV … 100 + 10 + 10 + 10 + 4 = 134 DCCXX … 500 + 100 + 100 + 10 + 10 = 720 MCDV … 1 000 + 400 + 5 = 1 405 XXXII …………. MMXIV ………….. CCCV ………… MCCCXLVIII …………….

Pro bystré hlavičky 

Na dvou domech jsou vytesány letopočty MCMXXIX a MCMXLIII Na dvou domech jsou vytesány letopočty MCMXXIX a MCMXLIII. Který z domů je starší? Vyhledej, kdy se dané události uskutečnily a zapiš je pomocí římských čísel. Karlova univerzita byla založena ……………. Národní divadlo bylo otevřeno ………………. Bleskosvod byl vynalezen …………………….

Použité obrázky Obrázek nástěnné hodiny … http://www.rhythm.cz/produkt/ozdobni-hodiny-cmg736nr35 Obrázek číslice … https://www.google.cz/search?hl=en&sugexp=les%3B&gs_rn=5&gs_ri=psy-ab&tok=ENSU2HoQQA_0we3OEkPuvA&cp=4&gs_id=e&xhr=t&q=hodiny&bav=on.2,or.r_qf.&bvm Obrázek tabulka … https://www.google.cz/search?hl=en&sugexp=les%3B&gs_rn=5&gs_ri=psy-ab&tok=ENSU2HoQQA_0we3OEkPuvA&cp=4&gs_id=e&xhr=t&q=hodiny&bav=on.2,or.r_qf.&bvm