FUZZY logika - příklad Zadání: Proměnné: Fuzzifikace:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MĚŘENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH. PROČ INVESTOVAT DO TPMS ?  40 % českých řidičů jezdí s podhuštěnými pneumatikami !  u 1/5 z nich je podhuštění více než.
Pokročilé výpočty s hmotnostním zlomkem
Obvod a obsah rovnoběžníků
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
1. Bodem, který leží na kružnici 2. Bodem, který leží mimo kružnici
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
ENERGETICKÉ A EKOLOGICKÉ SYSTÉMY BUDOV 2
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Číslo hodiny: PROCENTA Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu MS PowerPoint ZŠ Benešov Karlov 7. ročník ZŠ.
Co je to úspěch ? Jednoduše vysvětleno.
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
Algoritmy I. Cvičení č. 10.
základní pojmy posloupností
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
Ovládání budov 3. Sběrnicový systém INELS – komponenty instalované v budově mimo rozvaděč – část první Josef Bardoň Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Mlhavý úvod do FUZZY logiky Motivace pro použití fuzzy logiky: člověk je schopen rozhodovat a řídit systémy i na základě nepřesných informací - stroj tak.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Úspora energií v domácnostech - Tomáš Bílý -
Procenta.
Početní výkony s desetinnými čísly
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Dělitelnost přirozených čísel
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Únorové počítání.
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Umělá Inteligence II. Umělá inteligence je vědní disciplína věnující se tvorbě počítačových programů řešících složité úlohy s takovými výsledky, které.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Za předpokladu použití psacích potřeb
Procvičování vzorce.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Výroba a rozvod elektrické energie
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Rychlost, dráha a čas.
Násobení, dělení mocnin
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
Jištění vodičů s připojenými motory
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Zuzana Ondrášová.
v programu MS PowerPoint
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Rozšiřování a krácení zlomků
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Sčítání a odčítání zlomků
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_.
Jednotky času - procvičování
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Transkript prezentace:

FUZZY logika - příklad Zadání: Proměnné: Fuzzifikace: převeďme příklad č.2 (3. cvičení - větrák) do fuzzy logiky Proměnné: T1 … teplota uvnitř přístroje T2 … teplota venku A … výkonová část přístroje zapnutá/vypnutá Fuzzifikace: fuzzifikace úlohy (proměnných) fuzzifikace řízení

Fuzzifikace úlohy T1F T2F 1 1 T1 [°C] T2 [°C] 30 40 50 60 70 T1 T1-20 30 40 50 60 70 T1 T1-20 T1-10 T1+10 T1+20 AF 1 (A = výkon přístroje) A [kW] 2,5 5 7,5 10

Původní řešení (klasická logika): Fuzzifikace řešení Původní řešení (klasická logika): Převod do fuzzy logiky: Formální zápis fuzzy funkce: negace T2F => NOF(T2F) součet T1F s AF => ORF(T1F , AF) celá funkce: yF = ANF(NOF(T2F) , ORF(T1F , AF)) T2 => T2F T1 => T1F A => AF y => yF Výpočet fuzzy funkce: NOF(T2F) => (1-T2F) ORF(T1 , A) => T1F + AF – (T1F · AF) celá funkce: yF = (1-T2F)·(T1F + AF – T1F · AF)

Příklady výpočtu okrajové případy: a) T1=70°C, T2=20°C, A=0kW (vypnuto) => T1F=1, T2F=0, AF=0 yF = (1 - 0)·(1 + 0 - 1·0) = 1 b) T1=30°C, T2=20°C, A=10kW (zapnuto) => T1F=0, T2F=0, AF=1 yF = (1 - 0)·(0 + 1 - 0·1) = 1 c) T1=60°C, T2=70°C, A=10kW (zapnuto) => T1F=1, T2F=1, AF=1 yF = (1 - 1)·(1 + 1 - 1·1) = 0 další případy: d) T1=50°C, T2=40°C, A=2,5kW => T1F=0.5, T2F=0, AF=0.25 yF = (1 - 0)·(0.5 + 0.25 - 0.5·0.25) = 0.675 e) T1=50°C, T2=50°C, A=0kW => T1F=0.5, T2F=0.5, AF=0 yF = (1 - 0.5)·(0.5 + 0 - 0.5·0) = 0.25 f) T1=50°C, T2=50°C, A=4kW => T1F=0.5, T2F=0.5, AF=0.4 yF = (1 - 0.5)·(0.5 + 0.4 – 0.5·0.4) = 0.35