Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová 10. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_040.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
autor: Vlasta Lindovská matematika – násobení a dělení čísel
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Násobilka 3 VY_32_INOVACE_086, 5. sada, M ANOTACE
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Matematika a její aplikace
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Násobilka 4 VY_32_INOVACE_087, 5. sada, M ANOTACE
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Matematika a její aplikace
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Písemné násobení s nulou v činiteli
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
TÉMA: SAMOHLÁSKA E Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_489.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_14 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluNásobení a dělení v oboru do 100 Anotace Žáci.
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040

Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s racionálními čísly. Vysvětlení principu násobení a dělení racionálních čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: racionální čísla, kladná, záporná, násobení, dělení, znaménko, příklady Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (7. ročník)

Při násobení a dělení racionálních čísel postupujeme stejně jako u celých čísel: - nejprve mezi sebou vynásobíme samotná čísla (bez znamének) - pak se podíváme na znaménka a k výsledku připíšeme takové znaménko, které vyhovuje násle dujícímu: (+). (+) = + (-). (-)= + (+). (-)= - (-). (+) = - (+) : (+) = + (-) : (-)= + (+) : (-)= - (-) : (+) = -

Počítej:

Příklady k procvičení:

Vypočítej: a)( 2,2 ). ( - 0,4 ) = b)( + 1,1 ). ( -2,5 ) = c)( -12). ( + 0,5 ) = d)( + 0,06). ( + 0,3) = e)( - 0,08) : ( - 0,2) = f)( + 0,08) : ( - 0,2) = g)( - 0,08). ( + 0,2) = h)( + 12) : ( - 0,1 ) = i)( + 12). ( - 0,2) = j)( - 2,5) : ( 0,5) = k)( -14,5) : ( + 0,5) =

Vypočítej - řešení: a)( 2,2 ). ( - 0,4 ) = -0,88 b)( + 1,1 ). ( -2,5 ) = -2,75 c)( -12). ( + 0,5 ) = -6 d)( + 0,06). ( + 0,3) = 0,018 e)( - 0,08) : ( - 0,2) = 0,4 f)( + 0,08) : ( - 0,2) = -0,4 g)( - 0,08). ( + 0,2) = -0,016 h)( + 12) : ( - 0,1 ) = -120 i)( + 12). ( - 0,2) = -60 j)( - 2,5) : ( 0,5) = -5 k)( -14,5) : ( + 0,5) = -29

Citace: Vlastní tvorba