Egon Bondy www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Sloupcová sazba a oddíly
Alfons Mucha Název školy
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní typy monarchií
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Pohyby Země Název školy
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Krasové oblasti Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Topologie počítačových sítí
Ukládání čísel v počítači 1
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Náboženství - křesťanství
Národy světa Název školy
Emanuel Rádl Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Socioekonomická geografie
Cuerpo humano Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Ich und mein Computer Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Underground Mgr. Ludmila Růžičková
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Východoasijská náboženství
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Filozofie 20. století – Filozofie bytí Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Užití vektorového součinu
Náboženství - opakování
Purismus v českém národním obrození
Symbolismus Název školy
Tomáš Štítný ze Štítného
Bernard Bolzano Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Sokrates Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Funkcionalistický Zlín
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Filozofie období helénismu - skepticismus Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Jan Marek Marci z Kronlandu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Matyáš Bernard Braun Název školy
Vývoj administrativního členění čr
Test číselné soustavy Název školy
Objektová tvorba – pokrývka hlavy
Lidské rasy 1 Název školy
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Transkript prezentace:

Egon Bondy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMEgon Bondy Označení DUMVY_32_INOVACE_06_2_19 AutorMgr. Zdeněk Srna Datum Vzdělávací oblastČlověk a společnost Vzdělávací oborObčanský a společenskovědní základ Tematický okruhÚvod do filozofie a religionistiky Ročník3. ročník gymnázia

Klíčová myšlenka „ Prostě člověk, stal se zaslouženě králem tvorstva, jeho vrcholem i závěrem, jeho koncem. A předpokládáme, že i jinde ve vesmíru. Tím se také stal závěrem a také koncem kosmické evoluce vzestupného vývoje vůbec. Smysl existence lidstva spočívá ve stvoření artificiálních bytostí jakožto našich nástupců kompetentnějších v úkolu společ., existenc. i věd. vývoje.“ [1]

Život a dílo 1930 Praha 2007 Bratislava filozof, básník, literát, underground.umělec vl.jménem Zbyněk Fišer studium fil.a psych. na FF UK, kandidát věd hlídač Nár.muzea, bibliograf ve Státní knih. invalid.důchod 1967,1993 FF KU Bratislava od r píše txty pro LN, Právo, Tvorba, A-kontra, Fragment K, Tvar aj.

Nesubstanční ontologie - vedle své moti- vace, jíž je osvobození člověka - je marxi- stická (a nietzsch.) právě touto sebede- struktivní strukturou. Obsahem nesubstan- ční ontologie je v podstatě náhled, že není žádná skutečnost než tato jedna a že z toho vyplývá, že je tato skutečnost v ne- ustálé proměně. Tímto náhledem se každá fil. v normálním smyslu slova ruší, což lze vyjádřit tak, že neexist.substance, kterou by filosofie mohla zkoumat. [2]

Nesubstanční ontologie otevírá dveře do pokoje rozumováním nezkreslené přiroze- nosti, a ta se stává zdrojem této životní filosofie. Smyslem nesubstanční ontologie je zrušit platnost všech filosofií, zbavit se jejich omezujícího tlaku. Její tvrzení, že neexistuje žádná substance, je jen jiným vyjádřením toho, že čl. je svoboden k tomu - ne dělat si cokoli, ale dělat si to, co vskutku a právě o sám chce. [3]

Dílo Útěcha z ontologie Buddha monografie o zakladateli buddhismu Filosofické eseje I-IV samizdatové filozofické práce Poznámky k dějinám filosofie I.-VI zahrnují evrop. i mimoevropskou fil.od jejích počátků až po sklonek 18. st. Egon Bondy - Filozofické dílo sv. I.- IV.

Texty k zamyšlení „Nesubstanční ontologický model, formulovaný v pol.60.let je v dě.fil.nejen v našem, ale odvažu- jeme se říci i v evropském a světovém kontextu, fenomén revoluční a ojedinělý. Její autor důsle- dnou aplikací materialistické dialektiky v onto- logii dochází k popření obou dosavadních mode- lů - idealistického a materialistického - a formu- laci nového, na „věčné substanci” nezávislého pojetí existence s dalekosáhlými kosmologický- mi, axiologickými, etickými a povýtce i antropolo- gickými důsledky.“[4]

„intelektuálno právě začíná tam, kde bio- logično končí, navazuje tam, kde biologi- čno už nepostačuje, už nedokáže jít dál. Intelektuálno vnáší do dosavadního mimo- hodnotového vesmíru problém a otázku hodnoty, tázání se po ní, hledání jí a vy- tváření jí, destruuje dosavadní prostor sa- mozřejmosti a nastoluje prostor problémo- vosti, prostor axiologický povýtce...“[5]

„ Dříve či později evropští filosofové najdou i kont- akt s myšlenkovou tradicí b. Chtěl jsem mj. ve své práci ukázat, že tento kontakt by mohl být nad jiné plodnější a že poučení, které každý člověk naší současnosti může v B.hlubokém myšlenkovém usilování nalézt, umožní mu v prvé řadě jednu věc, která je často nejpotřebnějším předpokladem všeho dalšího: uvidět dosud nevyřešený problém světa a člověka jasně, bez předsudků, bez přítěže tradic, bez okovů doktrín. B.poučení se může zdát být na první ochutnání trpké, ale vzápětí poznává- me, že zbavuje strachu a úzkosti stejně jako zba- vuje potřeby iluzí, jimiž se tak často bráníme proti nezkreslenému pohledu na skutečnost. “[6]

"Základním, určujícím a nejvýznamnějším problémem třetího tisíciletí n. l. nebude expanze do vesmíru, ale hledání odpovědi na to, proč tu vůbec lidstvo je a proč tu vůbec má i být dál. Hledání důvodu pro existenci lidstva a smyslu existence lidstva. S touto otázkou je lidstvo konfrontováno poprvé, ale začíná a bude s ní konfrontováno s neoddiskutovatelnou naléhavostí.“ [7]

Otázky 01. Co jsou artificiální bytosti ? 02. Co je tzv. nesubstanční ontologie? 03. K čemu vyzývá 2.txt k zamyšlení ? 04. Jaký největší problém budeme řešit ve třetím tisíciletí podle posledního txtu k zamyšlení? 05. Předposl.txt interpretuje fil.význ.osob. minulosti, o koho se jedná-odůvodněte?

Citace [1] Dostupné z z-dila/52-egon-bondy-juliiny- otazky/Vlastn%C3%AD+filosofie z-dila/52-egon-bondy-juliiny- otazky/Vlastn%C3%AD+filosofie [2] Dostupné z bondyho-filosofii/70-tippelt-hynek-zruseni-filosofie- nesubstancni-ontologii/O+Bondyho+filosofii bondyho-filosofii/70-tippelt-hynek-zruseni-filosofie- nesubstancni-ontologii/O+Bondyho+filosofii [3] Dostupné z bondyho-filosofii/70-tippelt-hynek-zruseni-filosofie- nesubstancni-ontologii/O+Bondyho+filosofii bondyho-filosofii/70-tippelt-hynek-zruseni-filosofie- nesubstancni-ontologii/O+Bondyho+filosofii

[4] Dostupné z bondyho-filosofii/44-rovensky-jan-splin-z- ontologie/O+Bondyho+filosofii bondyho-filosofii/44-rovensky-jan-splin-z- ontologie/O+Bondyho+filosofii [5] Dostupné z z-dila/52-egon-bondy-juliiny- otazky/Vlastn%C3%AD+filosofie z-dila/52-egon-bondy-juliiny- otazky/Vlastn%C3%AD+filosofie [6] Dostupné z buddha buddha [7] Dostupné z juliiny-otazky-a-dalsi-eseje-filosoficke-dilo-sv-ii juliiny-otazky-a-dalsi-eseje-filosoficke-dilo-sv-ii

Odkazy a zajímavosti fiser-alias- bondy/ / fiser-alias- bondy/ / ontent.jsp?docId=915http:// ontent.jsp?docId=915