Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český VY_32_INOVACE_M 3.,4.14 Rovnice odčítání Anotace: Příklad pro sestavování rovnice. Výpočet, zkouška. Vyřeš rovnici. Jednotlivé kroky řešení rovnice, výpočet, zkouška. Kontrola správnosti po jednotlivých krocích. Pozor na rovnice typu 100 – x = 50. Kde je největší číslo. Zápis správně matematicky. Zjednodušená úprava. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Čtvrtý ročník základní školy
+50 +50 a – 50 = 70 a – 50 = 70 / + 50 a = 70 + 50 a = 120 Zkouška: +50 +50 a – 50 = 70 a – 50 = 70 / + 50 a = 70 + 50 a = 120 Zkouška: 120 – 50 = 70
Vyřeš rovnici / + 350 b – 350 = 450 b = 450 + 350 b = 800 Zkouška: 800 – 350 = 450
Vyřeš rovnici / + 25 c – 25 = 575 c = 575 + 25 c = 600 Zkouška: 600 – 25 = 575
Pozor na rovnici typu: 100 – x = 50 x = 100 - 50 x = 50 Zkouška: Toto je největší číslo 100 – x = 50 x = 100 - 50 x = 50 Zkouška: 100 – 50 = 50