“HANDS ON THE BREASTS” Event RoadShow / Breast Cancer Awarenes Campaign
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU “RUCE NA PRSA”
“RUCE NA PRSA“ 04 Hrozba jménem „rakovina prsu“ Rakovina prsu je nejčastější forma rakoviny u žen v České republice V současné době má rakovinu prsu žen v České republice Každým rokem přibývá nově diagnostikovaných případů V ČR je 4,5 mil. žen, které bychom chtěli naučit pravidelnému samovyšetření prsu ve věkové skupině 20 až 45 let jsou 2 miliony žen v ČR, které ještě nespadají do pravidelného mammografického screeningu ve věkové skupině od 45 let doplnit pravidelné vyšetření mammografem, který je dnes v intervalu 2 let Pravidelné samovyšetření je nejsnazší cestou jak včas zasáhnout
Hlavní cíl kampaně “RUCE NA PRSA“ “RUCE NA PRSA“ 04 zvýšit, v průběhu 3 let o 30%, počet diagnostikovaných pacientek ve věku do 45 let v prvním, tedy velmi dobře léčitelném stádiu onemocnění
Zvýšit povědomí o důležitosti samovyšetření prsu pro nejširší veřejnost Podnítit vnímání samovyšetření prsu jako součást celkové prevence Poskytnout ženám informaci jak se správně samovyšetřit Poradit mladým ženám (naše primární cílová skupina), kam se v případě nejistoty obrátit, a kde najit informace a pomoc Zvýšit počet žen, které na screening chodí (v druhotné cílové skupině, protože jenom 50% jich to využívá) a podpořit samovyšetření v intervalu mezi screeningem Průzkum o informovanosti široké laické veřejnosti o možnostech onkologické prevence Ročně onemocní 500 nově diagnostikovaných žen do 45 let velmi agresivním typem nádoru, pomoci pravidelným screeningem a samovyšetřením lze významně prodloužit jejich přežití Další cíle kampaně “RUCE NA PRSA“ 05
Roční celorepubliková osvětová kampaň v obchodních centrech (informační stánek) Vyškolený personál učí ženy správnému samovyšetření prsu za pomocí fantomů (figurín) Roadshow po 19 obchodních centrech od – : OC Nový Smíchov, OC Černý most, Avion Ostrava, Arkády Pankrác, Olympia Plzeň, Europark Praha, Galerie Vaňkovka Brno, Nákupní galerie Fénix, Nisa Liberec, OC Chodov, IGY České Budějovice, Olympia Mladá Boleslav, City Park Jihlava, Olympia Teplice, DBK Budějovická Praha, Galerie Harfa Praha, Atrium Flora Praha a Olympia Brno Partneři: Agrofert Nadace, ING, CPI Group, ICSC (Asociace obchodních center) Průběh kampaně “RUCE NA PRSA“ 06
Harmonogram Ruce na prsa “RUCE NA PRSA“ 07 HarmonogramObchodní centraMísto Nový SmíchovPraha Černý MostPraha Avion OstravaOstrava ArkádyPraha Olympia PlzeňPlzeň Vánoce Europark PrahaPraha Galerie VaňkovkaBrno Nákupní galerie FenixPraha Nisa LiberecLiberec Chodov PrahaPraha IGY ČBČeské Budějovice Olympia Mladá BoleslavMladá Boleslav Velikonoce pauza City Park JihlavaJihlava Olympia TepliceTeplice DBK FloraPraha HarfaPraha FloraPraha Olympia BrnoBrno
Komunikační kanály Obchodní centra (billboardy, časopisy a bulletiny OC, webové stránky OC) Media – TV, rádio Media – noviny, časopisy (5+2, Ona Dnes, Cosmopolitan, Svět ženy, …) Internet – Další zajímavé místa – Sokol a jeho jednoty, fitness kluby, jóga a pilátes kluby, kina, kavárny, dětské koutky, … Gynekologické ordinace, obvodní lékaři, mammo centra, pacientské organizace “RUCE NA PRSA“ 08
Závěrem Roční celorepubliková kampaň po 18 obchodních center Partneři projektu: Agrofert Nadace, ING, CPI Group a ICSC (Asociace obchodních center) Silní partneři podílející se na projektu ukazuje význam prevence v dnešním životním stylu Díky rozsahu kampaně a podpoře významných partnerů můžeme společně správně nasměrovat celou mladší populaci žen v České republice a ovlivnit její pohled na prevenci “RUCE NA PRSA“ 09
Kontakty Bc. Michaela TůmováJanina Boskovičová