Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová 1
Název vzdělávacího materiáluSčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_242_2TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Ondruchová, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaSčítání a odčítání do 20 s přechodem přes desítku Očekávaný výstupŽák sčítá a odčítá s přechodem přes desítku Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se sčítáním a odčítáním do 20 s přechodem přes desítku Datum vytvořeníZáří 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaSčítání, odčítání Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
9 + 4 = = 1 +
12 – 5 = = 7 2 -
9 + 2 = 9 + = = 8 + = = 7 + = = 6 + = = 5 + = 13 5
9 + 2 = = = = = = = = = = 13 6
7 11 – 3 = 11 – 8 = 12 – 5 = 12 – 7 = 13 – 4 = 13 – 9 = 14 – 8 = 14 – 6 = 15 – 7 = 15 – 8 =
11 – 3 = 8 11 – 8 = 3 12 – 5 = 712 – 7 = 5 13 – 4 = 913 – 9 = 4 14 – 8 = 614 – 6 = 8 15 – 7 = 815 – 8 = 7 8
1. Kolik se rovná ? 2. Kolik se rovná 15 – 6 ? 3. Jaké číslo musíš přidat k číslu 4, aby byl výsledek 12? 4. Jaké číslo musíš ubrat od čísla 13, aby byl výsledek 5? 5. Jaké číslo musíš přidat k číslu 15, aby výsledek byl 15? 9