Pop-art 2.polovina 20. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POP ART Daniela Kubáňová.
Advertisements

POP ART.
VY_32_INOVACE_2C3.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
,,Populární, prchavý, nakažlivý, levný, masový, mladý, vtipný, sexy, nápaditý, fascinující. A dobře prodejný.‘‘ Tento umělecký směr je svéráznou diskuzí.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Kubismus I. Polovina 20. století.
,,Rozjímáním nad přírodou se neustále obnovujeme.‘‘
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
Abstraktní expresionismus
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Rock and roll.
Dadaismus I. polovina 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Hodnota umění Estetika II.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
OP – ART Optical art Optické umění
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Umělecké směry 20. století
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
OP-ART Jana Bobčíková.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Pop-art.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Alfredo Rodríguez, Malíř narozený v Tepicu v Mexiku v roce 1954
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
POP ART.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Světová literatura 2.pol.20.stol.
VY_32_INOVACE_4/14_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Formální interpretace uměleckého díla
Transkript prezentace:

Pop-art 2.polovina 20. století

R. Hamilton, Proč jsou dnešní byty tak zvláštní, tak přitažlivé, 1956

výtvarný směr 50 let, Anglie a USA zkratka vzniklá z angl. pojmenování „popular cultur“ umělci vystupují proti abstrakci, vracejí se k realismu snaží se vyburcovat všechny divákovy smysly kritický přístup ke stereotypům populární kultury masmédií

M. Raysse, America, America, 1964

Náměty a motivy reklama hvězdy masových sdělovacích prostředků sériová výroba moderní technika

Nejznámější představitelé Andy Warhol Roy Lichtenstein

Plechovka Campbelovy polévky, 1962 Andy Warhol / 1928 – 87 původem Slovák, žil v USA symbol pop-artu prezentace předmětů každodenní potřeby – průmyslové výrobky, reklamní motivy využíval sítotisk – umožňuje několikanásobné opakování vytváří variace na jedno téma – důkaz zmechanizování moderního světa Campbbelova polévka, cyklus Marilyn Monroo, Mao Plechovka Campbelovy polévky, 1962

Marilyn diptych, 1962 Autoportrét, 1967

Roy Lichtenstein 1923 - 97 technika odvozena od tisku – jemné síťování komiksový styl černé kontury, rastrové body, zářivé barvy, bubliny zachycuje okamžiky ze života, plné napětí nebo tragedie

Zátiší se zlatými rybkami ve sklenici, 1972 Západ slunce, 1964 Zátiší se zlatými rybkami ve sklenici, 1972

Zdroje Kapitoly z dějin výtvarného umění, V. Prokop Největší malíři. Život, inspirace a dílo. ISSN: 1212-8872